چرا نینتندو آیفون را برای اجرای اولیه سوپر ماریو انتخاب کرد؟

کاربران اندروید از این موضوع که بازی جدید شرکت نینتندو در آغاز برای سیستم آمل اپل ارائه خواهد شد، خوشحال نخواهند بود. شیگرو میاموتو، سازنده بازی سوپر ماریو ران در مصاحبه ای که با یاهو داشته است با اشاره به پایداری سیستم عامل iOS به ارائه اولیه سوپر ماریو جدید برای این سیستم عامل اشاره کرده است.

چرا نینتندو آیفون را برای اجرای اولیه سوپر ماریو انتخاب کرد؟

به گزارش کلیک، به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی این انتخاب، پایداری همیشگی سیستم عامل آیفون باشد. این به معنی نیست که گوشی های اندروید امنیت لازم را ندارند بلکه با توجه به تعداد بسیار زیاد گوشی های اندرویدی در بازار فناوری، پیش‌بینی های اولیه و آزمودن بازی مشکل خواهد بود.

تعداد زیادی از کاربران اندروید در حال حاضر از نسخه های قدیمی این سیستم عامل استفاده می کنند. با توجه به اطلاعات منتشر شده گوگل، تنها ۱۸/۷٪ کاربران اندروید از نسخه ۶ این سیستم عامل که در سال گذشته ارائه شد، استفاده می کنند. ۱۵٪ از کاربران هنوز از نسخه سال ۲۰۱۲ اندروید استفاده می کنند. سیستم عاملی که ۴ سال است به روز رسانی دریافت نکرده و در برابر بسیار از مشکلات امنیتی ۴ سال اخیر مصونیت ندارد.

در طرف مقابل اپل با ارائه نسخه ۱۰ سیستم عامل خود در ماه گذشته، پشتیبانی خود از محصولات اپل را به خوبی ثابت کرد. تنها چند روز پس از ارائه نسخه ۱۰، ۲۵٪ کاربران، این به روز رسانی را دریافت کرده اند و تا چند ماه آینده این عدد به ۹۰٪ خواهد رسید که در برابر آمار گوگل، فوق العاده به نظر می رسد.

استفاده از نسخه های قدیمی یک سیستم عامل برای برنامه نویسان به مشکلی بزرگ تبدیل شده است. دولاپر ها باید از نسخه هایی پشتیبانی کنند که سال‌ها از ارائه آنها گذشته است. البته این مشکل به گوگل بر نمی گردد چون این شرکت نسخه جدید این سیستم عامل را در اختیار شرکت های سازنده قرار می دهد. این شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی هستند که در زمینه به روز رسانی محصولات خود کوتاهی می کنند. مشکلی که اپل با آن روبرو نیست زیرا اپل تنها شرکتی است که محصولاتی با سیستم عامل iOS را به بازار ارائه می دهد.

با این حال با حساب کاربران میلیاردی اندروید، نمی توان این سیستم عامل محبوب را نادیده گرفت. نینتندو پس از ارائه اولیه این بازی برای iOS نسخه اندروید سوپر ماریو ران را برای اندروید معرفی خواهد کرد.

ارسال نظر