ویکی پدیا با موتور جستجوی جدید در گوگل ظاهر می شود

منبع: europe.newsweek.com

ویکی پدیا با موتور جستجوی جدید در گوگل ظاهر می شود

موتور جستجوی Discovery ویکی پدیا، که در اصل به عنوان موتور دانش شناخته می شود،توسط مبالغ اهدایی به بنیان ویکی مدیا در حال توسعه می باشد و هدف آن، موتور جستجوی گوگل است.
به گزارش کلیک، ویکی مدیا برای امتیاز 250000 دلاری از ایالات بنیاد نایت درخواستی را ارائه کرده است. موتورهای جستجوی رایج بر استفاده از اینترنت توسط موتور جستجو تسلط دارند و تکنولوژی هایی را برای به کارگیری اختصاصی فراهم کرده که موجب تحکیم کانال ها برای دسترسی به اطلاعات و دانش اینترنتی شده است.
موتور جستجوی جدید، به عنوان یک موتور جستجوی کلی، بلافاصله جایگزین گوگل نخواهد شد. به گفته بنیاد، این موتور تنها به عنوان اتصال اطلاعات از ویکی پدیا و پروژه های دانشی رایگان خواهد بود. در نهایت امید است که دیگر منابع دانش آزاد مانند اداره آمار آمریکا در آن گنجانده شوند.
هدف از ویکی مدیا دیسکاوری، ارائه سیستمی برای یافتن اطلاعات عمومی قابل اعتماد و معتبر روی اینترنت است. این امتیاز، ویژگی های مهمی را از جمله عدم ارائه آگهی تبلیغاتی، محافظت از اطلاعات کاربری و دسترسی به داده های باز متادیتا (که به کاربران منبع دقیق اطلاعات آنها را داده) را ارائه می دهد.
در تصویب این امتیاز، رییس بنیاد نایت، آلبرتو ایبارگوئن در نامه ای به بنیاد اساسی ویکی مدیا با مدیر اجرایی لیلا ترتیکو اظهار داشت: این امتیاز باید برای توسعه مدل های جدید یافتن اطلاعات توسط مرحله پشتیبانی مدل های پیشرفته جدید و برای توسعه موتور دانش ویکی پدیا و سیستمی برای یافتن اطلاعات عمومی قابل اعتماد و معتبر روی اینترنت استفاده شود.
بنیانگذار ویکی پدیا جیمی ویلز در گذشته برای ساخت موتور در سال 2009 تلاش کرد. پروژه ویکیا به دلیل عدم موفقیت در نهایت رها شد.
ویلز اظهار کرد: من دوباره و دوباره به حرفه ام برای جستجو بازخواهم گشت، حتی به صورت یک سرمایه گذار، یک نویسنده، یک آگاهی دهنده یا یک راهنما.
تذکر: مقاله در اصل اظهار داشت که ویکی پدیا، ویکیا را بنیاد نهاد. ویکیا مستقل از ویکی پدیا و بنیان ویکی مدیا می باشد.

منبع: europe.newsweek.com

ارسال نظر