امکان انتقال بی سیم شارژ باتری به دستگاه های دیگر در گوشی های آینده سونی

سونی به تازگی پتنت جدیدی را به ثبت رسانیده است که فناوری جدیدی در آن شرح داده شده است و گوشی های آینده سونی با استفاده از این فناوری می توانند شارژ باتری خود را به صورت بی سیم به دستگاه های دیگر نیز انتقال دهند.

امکان انتقال بی سیم شارژ باتری به دستگاه های دیگر در گوشی های آینده سونی

به گزارش کلیک ، فناوری شارژ بی سیم ، فناوری جدیدی نیست و چندین سال است که گوشی های رده بالای سامسونگ مجهز به این فناوری هستند و ال جی هم اخیرا از این فناوری در گوشی های خود استفاده کرده است؛ اما سونی دست به ابتکار جدیدی زده است و پنتنت را به نام خود ثبت کرده است که در آن یک فناوری کاملا جدید شرح داده است که گوشی های سونی می توانند با بهره گیری از آن، شارژ باتری خود را به صورت بی سیم به سایر دستگاه ها انتقال دهند.

همانطور که می دانید جدیدترین پرچمدار سونی یعنی Xperia XZ Premium، قادر است فیلم برداری حرکت آهسته را با ۹۶۰ فریم در ثانیه انجام دهد. همچنین کاربران این گوشی می توانند بدون نیاز به داشتن پد شارژ بی سیم دارای استاندارد چی (فناوری شارژ القایی) گوشی خود را به صورت بی سیم شارژ کنند.

در این پیتنت سیستمی شرح داده است که در آن یک آنتن این امکان را برای وسیله ای همانند یک گوشی فراهم می کند که نیروی برق را از یک فرستنده شارژ بی سیم انتقال دهد. همچنین این آنتن این قابلیت را دارد که نیرو را از یک دستگاه الکترونیکی به دستگاه الکترونیکی دیگر انتقال دهد. جزییات این پنتنت در زیر شرح داده است.

در این سیستم حداقل دو آنتن وجود دارد که یکی از آن ها در اولین دستگاه و دیگری در دستگاه دوم تعبیه شده است. برای نمایش دو آنتن مشابه در دستگاه ها و همچنین دریافت دستورالعمل های کاربر که حداقل در دو سیستم آنتن مشابه، با یکدیگر مطابقت دارند، از یک رابط کاربری گرافیکی استفاده شده است تا پیکربندی بر اساس دستورالعمل های کاربر ایجاد شود و دستگاه های مختلف نیز بر اساس دستورالعمل های کاربر پیکربندی شوند.

این فناوری، فناوری کاملا جدیدی است؛ اما برای اینکه نیروی برق به صورت بی سیم و القایی بین دو دستگاه انتقال داده شود، باید بدنه هر دو دستگاه شیشه ای باشد؛ بنابراین ممکن است سونی در آینده جنس بدنه گوشی های خود را تغییر دهد و آن ها را با بدنه شیشه ای و قاب فلزی عرضه کند.

استفاده از بدنه شیشه ای با قاب فلزی در گوشی های سونی موجب می شود آن ها هم بتوانند شارژ باتری خود را به صورت بی سیم به سایر دستگاه ها انتقال دهند و هم بتوان برای شارژ بی سیم آن ها از پدهای شارژ بی سیم دارای استاندارد چی استفاده کرد.

ارسال نظر