ادغام علی بابا و زورق، دو غول گردشگری آنلاین در ایران
رسانه کلیک - علی بابا و زورق دو شرکت بزرگ حوزه گردشگری آنلاین ایران همزمان با کنفرانس D8 در پارک فناوری پردیس از ادغام و سرمایهگذاری جدید خبر دادند.
به گزارش کلیکاین ادغام در راستای توسعه صنعت گردشگری، اشتغالزایی بومی و خلق ارزش از طریق همافزایی تجربه کارآفرینان و توان سرمایهگذاران صورت گرفته و موجب تقویت روحیه مشترک در زیست بوم کارآفرینی ایران خواهد شد.
به گفته مدیران دو شرکت این ادغام و سرمایهگذاری حاصل سرمایهگذاری مشترک صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران (ITDF) و شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس (SARAVA) بوده است.
بر اساس این توافق دو شرکت «علی بابا» ، شرکت «زورق» و شرکت «جابا ما» در هلدینگ توسعه تجربه شایسته سفر ( توشا) ادغام میشوند. ارزش هلدینگ «توشا» پس از این ادغام و سرمایهگذاری ۴۰۰ میلیارد تومان( ۹۶.۵ میلیون دلار) تعیین شده است.
همچنین سرمایهگذاری سرآوا در راستای دستیابی به اهداف این ادغام ۹۰ میلیارد تومان(۲۲ میلیون دلار) اعلام شده است.