بیت‌کوین ؛ بیمه‌ای در برابر بی‌ثباتی بازار

رسانه کلیک - چیمس پالی‌هاپیتیا بیت‌کوین را به عنوان بیمه‌ای در برابر بی‌ثباتی بازار می‌داند. وی اظهار داشته که طی پنج الی ده سال آینده، ارزش بیت‌کوین از 200 هزار دلار نیز عبور می کند. 

بیت‌کوین ؛ بیمه‌ای در برابر بی‌ثباتی بازار

طی چند هفته گذشته، قیمت بیتکوین به طرز شگفت‌آوری در حال رشد بوده است و اخیرا به بالاترین رکورد خود یعنی 40 هزار دلار رسیده است. طبق اظهارات سرمایه‌دار و میلیاردر، چیمس پالی‌هاپیتیا، بیتکوین یک دارایی امن در برابر عدم قطعیت جهانی است.

پالی‌هاپیتیا با استناد به یک بازه زمانی پنج یا ده ساله، اظهار داشت که فکر می‌کند بیت‌کوین به 200 هزار دلار خواهد رسید. وی روز پنجشنبه در مصاحبه سی‌ان‌بی‌سی گفت: دلیل این اتفاق این است که به طور واضح آشکار است که رهبران ما مانند قبل قابل اعتماد و امین نیستند.

او در ادامه افزود: بنابراین ما واقعا نیاز به یک دارایی امن و بیمه در قبال این بی‌ثباتی‌ها داریم.

از زمان شیوع بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، دولت‌ها اقدامات مختلفی به منظور مقابله با تاثیرات اقتصادی آن انجام داده‌اند، برای مثال ایالات‌متحده مقدار زیادی دلار چاپ کرده است.

پالی‌هاپیتیا ذکر کرد که یکی از مزایای بیت‌کوین این است که مستقیما توسط مردم اداره می‌شود و به دارندگان این امکان را می‌دهد که وجوه خود را کنترل کنند و نیاز به هیچ مرجع متمرکزی ندارد. همچنین در اکتبر سال 2020 گزارشی داده شد مبنی بر این که قیمت بیت‌کوین ارتباط بسیار کمی با قیمت سایر بازارها نظیر طلا و سهام، دارد.

وی افزود، در آینده بیت‌کوین از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود و ادامه داد، جامعه هراسان است و تا زمانی که بفهمیم چگونه می‌توان آن را بهبود ببخشیم وقت آن است که برای خود سرمایه امن جمع‌آوری کنیم و از خود در برابر این عدم قطعیت محافظت کنیم.

از اوایل سال 2020، رمزارزها از مقبولیت قابل‌توجهی برخوردار شده‌اند، برای مثال تعداد علاقه‌مندان به خرید و فروش بیتکوین افزایش یافته است. البته لازم به ذکر است هنوز برخی از افراد و سرمایه‌گذارها شک و تردیدهایی در مورد بیت‌کوین و سایر رمزارزها دارند.

ارسال نظر