معرفی 4 برنامه شبیه‌ساز اندروید برای دستگاه‌های مک‌بوک

رسانه کلیک - اگر کاربر دستگاه‌های مک‌بوک هستید ولی می‌خواهید روی آن بازی‌های اندرویدی اجرا کنید و یا کدهای اندرویدی خود را اجرا کنید، می‌توانید از برنامه شبیه‌ساز اندروید که بسیار متنوع هستند استفاده کنید.

معرفی 4 برنامه شبیه‌ساز اندروید برای دستگاه‌های مک‌بوک

خوشبختانه امکان اجرای بازی‌های اندرویدی روی سیستم‌عامل مک با استفاده از برنامه‌های شبیه‌ساز اندروید وجود دارد. در واقع این برنامه‌ها فقط برای اجرای بازی‌های اندرویدی استفاده نمی‌شوند بلکه اگر برنامه‌نویس اندروید باشید و بخواهید عملکرد کدهای خود را مشاهده کنید، می‌توانید از این برنامه‌ها استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم تا چند اپلیکیشن کاربردی شبیه‌ساز اندروید را معرفی کنیم.

برنامه شبیه‌ساز اندروید Genymotion

اپلیکیشن genymotion یک اپلیکیشن کاربردی برای تست و آزمایش کدهای اندرویدی است. در واقع این اپلیکیشن یک اندروید مجازی است که بیشتر برای استفاده توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندرویدی طراحی و تولید شده است. به همین دلیل همه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندروید برای تست و آزمون کدهای خود به آن نیاز دارند در آن وجود دارد.

شما می‌توانید از اپلیکیشن Genymotion هم به صورت اپلیکیشن محلی روی دستگاه‌های مک‌بوک و هم روی فضای ابری از آن استفاده کنید. اگر بخواهید از اپلیکیشن Genymotion روی دسکتاپ استفاده کنید می‌توانید آن را از این آدرس دانلود کنید. استفاده از این اپلیکیشن برای مصارف شخصی رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه برای خریدن آن ندارید.

برنامه شبیه‌ساز اندروید علاوه بر نسخه دسکتاپ، اپلیکیشن Genymotion را می‌توانید روی فضای ابری نیز استفاده کنید. روند تست کردن کدها روی اپلیکیشن Genymotion در فضای ابری سریع‌تر انجام می‌شود. البته توجه داشته باشید که در برخی از موارد برای استفاده از اپلیکیشن Genymotion روی فضای ابری باید هزینه پرداخت کنید.

برنامه شبیه‌ساز اندروید Android Studio

برخلاف سایر اپلیکیشن‌های شبیه‌ساز اندروید که توسط شرکت‌های به غیر از گوگل ساخته شده‌اند، اپلیکیشن Android Studio توسط شرکت گوگل ساخته شده است. محیط توسعه برنامه اپلیکیشن Android Studio به نحوی طراحی شده است که بیشتر برای استفاده توسعه‌دهندگان کدهای اندرویدی قابل استفاده باشد. این اپلیکیشن نیز مانند اپلیکیشن Genymotion قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندرویدی بسیار کاربردی است.

برنامه شبیه‌ساز اندروید با استفاده از برنامه شبیه‌ساز اندروید Android Studio شما می‌توانید یک دستگاه اندرویدی مجازی روی دستگاه‌های مک‌بوک خود ایجاد کنید.

برنامه شبیه‌ساز اندروید شما می‌توانید از این اپلیکیشن برای تست عملکرد برنامه‌های اندرویدی خود استفاده کنید.

برنامه شبیه‌ساز اندروید نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که چون دو برنامه شبیه‌ساز اندروید Genymotion و Android Studio دارای قابلیت‌های خاص و ویژه‌ای به خصوص برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندرویدی هستند، از این رو استفاده از آن به افرادی که فقط قصد اجرای بازی‌های اندرویدی روی سیستم‌عامل مک دارند چندان توصیه نمی‌شود.

برنامه شبیه‌ساز اندروید برنامه ARChon Runtime For Chrome

برنامه شبیه‌ساز اندروید ARChon Runtime for Chrome تنها اپلیکیشنی است که قابل استفاده روی مرورگر کروم در دستگاه‌های مک‌بوک و سیستم عامل ویندوز است. این اپلیکیشن از قابلیت App Runtime که روی مرورگر کروم قرار دارد به منظور فعال کردن قابلیت‌های اندروید در سیستم‌عامل کروم استفاده می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید نیازی به تغییر در کدهای برنامه‌های خود برای اجرا شدن روی سیستم‌عامل کروم ندارند.

سیستم‌عامل مک البته به این نکته توجه کنید که چون این قابلیت روی سیستم‌عامل کروم یک قابلیت آزمایشی است و ممکن است هنوز به طور کامل توسعه پیدا نکرده باشد به همین دلیل ممکن است بسته به کدهایی که روی آن اجرا می‌کنید، به ارورها و یا نتایج غیر قابل پیش‌بینی برسید.

برنامه شبیه‌ساز اندروید Bluestacks

برنامه شبیه‌ساز اندروید Bluestack یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های شبیه‌ساز اندروید است که برای اجرای برنامه‌های اندرویدی روی سیستم‌عامل مک استفاده می‌شود. این برنامه در ابتدا برای گیمرهایی که بازی‌های قابل اجرا روی گوشی‌های اندرویدی را اجرا می‌کردند قابل ساخته شده بود و بعداً قابلیت‌های آن برای اجرای بازی‌های اندرویدی که شبیه به بازی‌های دسکتاپ بودند ارتقا داده شد.

یکی از مزیت‌های عمده و اصلی اپلیکیشن شبیه‌ساز اندروید Bluestacks پشتیبانی کامل از کیبورد و ماوس است که قابلیت‌های آن را در پشتیبانی از ماوس و کیبورد شخصی‌سازی کنید.

دستگاه‌های مک‌بوک وقتی اپلیکیشن Bluestacks را روی سیستم‌عامل مک نصب می‌کنید و برای اولین بار آن را اجرا می‌کنید، باید یکسری تنظیمات اولیه روی آن ایجاد کنید. این تنظیمات شبیه به رمانی است که شما بخواهید از یک دستگاه اندرویدی برای اولین بار استفاده کنید.

دستگاه‌های مک‌بوک برای این کار ابتدا باید وارد حساب کاربری خود در گوگل بشوید. اگر به حساب کاربری گوگل خود لاگین کنید، شما می‌توانید بازی‌های موبایل را از طریق فروشگاه گوگل پلی روی این برنامه شبیه‌ساز اندروید در دستگاه‌های مک‌بوک دانلود و نصب کنید. زمانی که با حساب کاربری خود لاگین می‌کنید صفحه اپلیکیشن شبیه به صفحه گوگل پلی در سیستم‌عامل اندروید می‌شود.

دستگاه‌های مک‌بوک بعد از اعمال این تنظیمات و لاگین شدن به حساب کاربری خود می‌توانید بازی مورد نظر خود را دانلود کنید و شبیه به زمانی که آن را روی گوشی خود نصب کرده‌اید، از آن استفاده کنید.

دستگاه‌های مک‌بوک

ارسال نظر