نسل بعدی راکت Super Heavy در حال توسعه است

رسانه کلیک - نسل بعدی راکت Super Heavy می تواند یک فضاپیمای استارشیپ را پرتاب کرده، به زمین بازگشته و در زمان کمتر از یک ساعت، استارشیپ دیگری را به فضا بفرستد. توسعه این راکت هم اکنون آغاز شده است.

نسل بعدی راکت Super Heavy در حال توسعه است

ایلان ماسک رویای دیگری را برای آینده نه چندان دور در سر می پروراند. در این رویا، ایلان نسل بعدی استارشیپ خود را به ماه، مریخ یا هر جای دیگری خارج از زمین پرتاب می کند. چند دقیقه بعد، بوستر مرحله اول که از آن برای لیفت-آف استفاده می شود، به زمین و به سوی برج پرتاب باز می گردد. در این هنگام، بوستر توسط یک بازوی ویژه گرفته شده و برای پرتاب بعدی در مدت کمتر از یک ساعت آماده می شود.

ایلان ماسک، رییس کمپانی اسپیس ایکس چندی پیش در مجموعه ای از توییت های متوالی، از این برنامه جدید رونمایی کرد. طبق این توییت ها، اسپیس ایکس قرار است راکت Super Heavy Booster را به وسیله بازوی برج پرتاب و با استفاده از باله های مشبک بگیرد.

نسل جدید راکت های سوپر هوی در حال حاضر در تاسیسات تگزاس اسپیس ایکس در حال توسعه است. ماسک در نظر دارد تا به وسیله فضاپیمای استارشیپ و پروازهای فوق سریع بین قراره ای، ده ها مسافر را به فضا بفرستد.

راکت فالکون 9 نیز که در حال حاضر برای جابجایی ماهواره ها و ماموریت های فضایی مورد استفاده قرار می گیرد، برای فرود از پایه های جمع شونده بهره می برد. راکت Super Heavy که قرار است با قوی ترین و بزرگترین راکت های تاریخ به رقابت بپردازد، فاقد پایه های جمع شونده است. این ویژگی به عقیده ماسک یک مزیت مهم برای راکت به شمار می آید. وی در توییت خود اعلام کرده که حذف پایه ها به معنای کاهش هزینه و سایز، و همچنین سرعت بالا در فرایند جابجایی است.

ارسال نظر