افزایش درآمد با هدایای تبلیغاتی

رسانه کلیک - همان ‌طور که می‌ دانید استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی هزینه‌ های هنگفتی برای صاحبان کسب ‌وکارها ایجاد می‌ کند و برای بسیاری از شرکت ها مقرون ‌به ‌صرفه نیست.

افزایش درآمد با هدایای تبلیغاتی

به همین دلیل بهتر است برای تبلیغ و معرفی خود از روش های مقرون به صرفه تر که گروه هدف بیشتری را در بر می گیرد نظیر افزایش درآمد با هدایای تبلیغاتی استفاده شود. با توجه به گستردگی دنیای تبلیغات، از بخش هدایای تبلیغاتی به عنوان یکی از بخش های تاثیرگذار در ماندگاری برند از لحاظ اثربخشی هزینه ای، یاد می کنند.

بازاریابی از طریق تبلیغات

امروزه بازاریابی ، یکی از نیازهای ضروری برای ارتقا کسب‌ و کارها محسوب می ‌شود. تولید و توزیع هدایای تبلیغاتی و افزایش درآمد با هدایای تبلیغاتی، یکی از اصول بازاریابی و از بهترین انواع تبلیغات در دنیای کنونی است. این هدایا می‌ تواند به ‌آسانی و با سرعتی مطلوب در بین مخاطبان توزیع شود و معرف برند، محصولات و خدمات شرکت های تبلیغ دهنده شود. هدایای تبلیغاتی محصولاتی هستند که از طرف صاحبان کسب ‌وکار به دوستان، نزدیکان، مشتریان، نمایندگی ها و شرکای تجاری با اهدافی مانند معرفی، انتشار و تبلیغ برند، هدیه داده می ‌شود.

این هدایا به مناسبت های مختلفی به مخاطبین اهداء می شوند، نظیر مراسم شروع به کار یک کسب و کار، سالگرد تولید یک کسب وکار، مناسبت های ملی و مذهبی مثل هدایای تبلیغاتی شب عید و مناسبت های رسمی نظیر برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها. انواع و اقسام هدایای تبلیغاتی در بازار وجود دارد که می توانید بهترین های آن را در ماهور گیفت دنبال کنید.

ویژگی‌ هدایای تبلیغاتی

استفاده از نوآوری و خلاقیت در طراحی هدیه تبلیغاتی، اهمیت فراوانی در افزایش درآمد با هدایای تبلیغاتی دارد. از نکات مهمی که می ‌توان به آن اشاره کرد، استفاده از هدایای ارزشمند و کاربردی است و نه الزاما گران‌ قیمت، به‌ طوری ‌که اگر خودمان همان هدیه را دریافت کنیم، برایمان ارزشمند و قابل ‌استفاده باشد. توجه به این نکته نیز مهم است که هدایای تبلیغاتی علاوه بر اینکه باید برای شرکت تبلیغ دهنده مقرون ‌به‌ صرفه باشد، باید از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار باشد، تا این اطمینان حاصل شود که افراد در امور روزمره‌ ی خود از آن‌ ها استفاده می‌ کنند.

بررسی ها نشان می دهد، شاخص هزینه در کنار اثربخشی و ماندگاری پیام برند، استفاده از تکنیک هدیه تبلیغاتی را به یکی از بهترین روش ها به نسبت سایر روش های تبلیغاتی تبدیل کرده است. این روش از کارایی و بازگشت سرمایه بیشتری برخوردار است بخصوص در زمان هایی که ما جامعه هدف کسب و کارمان را بیشتر در اختیار داریم نظیر ارسال یا تقدیم مستقیم هدیه. مانند زمان های برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها.

هدایای تبلیغاتی عاملی برای ماندگاری

طیف گسترده ‌ای از محصولات تبلیغاتی در دسترس است. هر چه هدایای تبلیغاتی مفیدتر، زیباتر و کاربردی ‌تر باشد، مدت‌ زمان بیشتری نزد هدیه گیرنده باقی می‌ ماند و عاملی برای برندسازی هدیه دهنده و افزایش درآمد با هدایای تبلیغاتی می ‌شود. استفاده بیشتر از هدیه، باعث دیده شدن بیشتر و معرفی بیشتر برند شما به دیگران می‌شود. حدود ۹۷ درصد کسانی که هدیه تبلیغاتی دریافت کرده ‌اند، هدیه خود را نگه ‌داشته و ۳ درصد آن ‌ها، هدیه تبلیغاتی را به دیگران داده ‌اند.

در واقع هزینه هدایای تبلیغاتی عاملی است برای ماندگاری بیشتر و سرمایه‌ گذاری بر روی برند شما، در زمان ‌ها و مکان ‌هایی که شاید فکرش را هم نکرده باشید.

گسترش برند با هدایای تبلیغاتی

امروزه هدایای تبلیغاتی یکی از ابزارهای بسیار مهم در بازاریابی جهانی است و بسیاری از شرکت ‌های بزرگ، با این روش به بازاریابی، تبلیغات و افزایش درآمد با هدایای تبلیغاتی می ‌پردازند. هر هدیه تبلیغاتی می‌ تواند تا مدت ‌ها، اثر معنوی خوبی بر روی مشتریان بگذارد. در فضای رقابتی موجود، شرکت ‌هایی می‌توانند حضور پررنگ و بادوامی داشته باشند که بتوانند، بهترین تخفیف‌ ها و هدایای تبلیغاتی را به مشتریان خود ارائه دهند. بنابراین اگر به دنبال راهی برای ارتقا و گسترش برند خود هستید، حتما از سرمایه‌ گذاری بر روی هدایای تبلیغاتی استفاده نمایید.

آیتم های هدیه تبلیغاتی

در بسیاری از مواقع بستگی به این دارد که کسب و کارتان در واقع چه چیزی است و چه بودجه ای دارد. هر دو این موارد احتمالا بر روی نوع هدیه تبلیغاتی که انتخاب می کنید، تاثیر می گذارند. به طور کلی، هرچند اکثر شرکت ها تمایل به انتخاب چیزهایی مانند:

  • لوازم تحریر: دفتر یادداشت، خودکار، مداد، خط کش، پاک کن
  • کیف: می تواند شامل کیف پول باشد
  • آیتم های کسب و کار: دارنده کارت کسب و کار، کتاب آدرس، کاور لپ تاپ
  • لوازم جانبی میز: ماگ سفید ، گلدان، تقویم
  • لباس: تی شرت، کلاه، جوراب، دستکش

در حالی که این موارد رایج ترین هستند، اما شما واقعا می توانید در این زمینه نیز نوآور باشید. در حقیقت، اغلب انتخاب های نوآورانه برای هدیه تبلیغاتی موفق تر است.

استفاده از هدایای پرکاربرد و محبوب می تواند اثربخشی این تکنیک را دوچندان کند. هدایایی نظیر فلش مموری تبلیغاتی بخاطر اینکه زندگی راحت تری را برای مخاطبین به همراه دارد و به آن ها در نگهداری و انتقال اطلاعاتشان کمک می کند از محبوبیت و جایگاه ویژه ای نزد مشتریان برخوردار است.

با وجود اینکه کسب و کارها سال ها است از فلش تبلیغاتی برای هدیه استفاده می کنند هنوز این هدیه جایگاه خوبی در انتخاب هدیه دارد. پس توجه به میزان محبوبیت یک هدیه در کنار قیمت و کیفیت آن می تواند معیار مناسبی برای افزایش اثربخشی تکنیک هدایای تبلیغاتی در کمپین های بازاریابی باشد .

مزایای هدایای تبلیغاتی در رشد کسب و کار

  • مشتریان نام تجاری شما را به رسمیت خواهند شناخت: یکی از راه های موفقیت در تجارت و ماندگار شدن در ذهن مخاطبان انجام بازاریابی های خلاقانه است. این نوع بازاریابی ها می تواند باعث شود تا وارد یک رقابت با شرکت های دیگر شوید. هدایای تبلیغاتی یک راه بسیار ساده برای آگاه کردن افراد مختلف با نام تجاری شما در کسب و کار است. با هدایای تبلیغاتی سفارشی، شما می توانید یک مشتری را در طول روز با هدایای تبلیغاتی خود همراه کنید، همین کار باعث می شود که افراد دیگر نیز همزمان با نام تجاری شما آشنا شوند.
  • مقرون به صرفه بودن: از مزایای هدیه تبلیغاتی ، توسعه کسب و کار با صرف هزینه های کم است. از آنجایی که شرکت ها به دنبال این هستند تا با بودجه ای کم بازاریابی های تاثیر گذار انجام دهند، هدایای تبلیغاتی می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. هزینه به ازای نمایش هدایای تبلیغاتی نسبت به سایر روش‌ های بازاریابی، بسیار کمتر و بازگشت سرمایه نسبت به انواع دیگر، بسیار بیشتر است. همچنین برند شما در این نوع تبلیغات، نسبت به سایر روش ‌های تبلیغاتی بیشتر دیده خواهد شد.
  • تاثیرگذاری دراز مدت: وقتی از هدایای تبلیغاتی کارآمد و سودمندی استفاده می کنید، پیام تبلیغاتی خود را می توانید برای مدت طولانی در ذهن مشتریان و مخاطبان ماندگار کنید. معمولا اکثر افرادی که این هدایای تبلیغاتی را دریافت می کنند، به مدت یک تا دو سال در خاطرشان باقی می ماند و بیشتر کسانی که هدایای تبلیغاتی مورد علاقه خود را دریافت کردند، معتقدند بسیار کاربردی است. پس می توان نتیجه گرفت که هدایای تبلیغاتی تنها ابزاری است که می تواند احساسات و یا ذائقه مشتریان را مورد هدف قرار گیرد.
  • جایگزینی مناسب برای بیزینس کارت: بیزینس کارت یا همان کارت ویزیت یکی از ابزار های خوب برای بازاریابی می باشد. اما بهتر است برای بازاریابی در کسب و کارتان از روش های خلاقانه تری استفاده کنید و آن هدایای تبلیغاتی است. شما می توانید به جای آنکه بیزینس کارت خود را به مشتریان بدهید، یک محصول به عنوان یادگاری و معرفی برند خود بدهید.
  • متفاوت بودن همیشه جواب می دهد: خلاقیت در هر کسب و کاری می تواند تاثیر مثبتی بر افراد داشته باشد. فرض کنید مشتریان در یک نمایشگاه از تمام رقیبان شما کارت ویزیت دریافت کرده اند. در اینجاست که شما وارد عمل شده و شیوه ای خلاقانه تری را پیش می برید. به طور مثال شما با ساعت رومیزی تبلیغاتی که به مشتریان خود می دهید در حقیقت توانسته اید وجهه متمایز تری را نمایش دهید و همین باعث می شود تا مشتریان شما را در ذهن خود داشته باشند.
  • هدایای تبلیغاتی می ‌تواند به ‌عنوان یک انگیزاننده برای افراد فروشنده و نمایندگی‌ ها به کار رود و هم در هنگام خرید، عاملی برای جلب نظر مشتریان باشد. به همین خاطر استفاده از هدایای تبلیغاتی همیشه ارزش سرمایه‌ گذاری را دارد.
  • افرادی که هدیه تبلیغاتی دریافت می کنند، تمایل بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات تبلیغ دهنده دارند. از طرفی دیگر، اگر تبلیغ دهنده، محصولات یا خدمات خود را هدیه دهد می‌ تواند امیدوار باشد که آن هدیه، موردپسند واقع شود و مجدد مورد درخواست، خرید و استفاده قرار گیرد و باعث افزایش وفاداری مشتریان گردد. همچنین می‌ تواند از طریق بازاریابی دهان ‌به ‌دهان یا از طریق فضای مجازی و شبکه ‌های اجتماعی به دیگران معرفی شود. به همین خاطر نباید قدرت هدایای تبلیغاتی را دست‌ کم گرفت.
ارسال نظر