هواوی تجارت گوشی همراه آنر را به فروش می گذارد؟

رسانه کلیک - طبق پیش بینی های مینگ چی کیو، یکی از راهبردهای احتمالی هواوی برای مقابله با تحریم های ایالات متحده، فروش تجارت گوشی همراه آنر و مستقل ساختن این برند است.  

هواوی تجارت گوشی همراه آنر را به فروش می گذارد؟

گروه تجاری مشتریان شرکت هواوی به سبب تحریم های ایالات متحده، با چالش بزرگی مواجه است که می تواند تجارت گوشی هوشمند این برند را از هم بپاشد. این شرکت در حال حاضر با کمبود تأمین کننده های تراشه های کاربردی برای مدل های آینده خود است. به همین دلیل شایع شده که هواوی به دنبال تغییر برنامه های خود است. یک تحلیلگر معروف به نام مینگ چی کیو در گزارش جدید خود، تاثیر بالقوه اقدامات متقابل هواوی در برابر تحریم های ایالات متحده را مورد تحلیل و پیش بینی قرار داده است.

مینگ چی کیو به تحلیل سناریوی جامعی از اقدامات احتمالی هواوی در برابر تحریم های US پرداخته و پیش بینی کرده که این کمپانی چینی احتمالا تجارت گوشی همراه آنر را می فروشد!

مینگ چی کیو معتقد است که با فروش تجارت گوشی همراه آنر، یک وضعیت بُرد- بُرد برای برند های آنر، تامین کننده ها و صنعت وسایل الکترونیکی چین به وجود می آید.

این تحلیلگر همچنین اظهار داشته که اگر وابستگی آنر به هواوی از بین برود، آنگاه تحریم های ایالات متحده روی هواوی، دیگر مانع تهیه قطعات مختلف نمی شود. این امر در واقع موجب رشد تجارت گوشی همراه Honor و تأمین کننده ها خواهد شد.

گوشی آنر در سیستم فعلی هواوی، جزو مدل های رده پایین به شمار می آید. اگر این برند از هواوی جدا شود، می تواند به مدل های رده بالاتر ارتقا پیدا کند.

مینگ چی کیو بر این باور است که مزیت فعلی آنر، در ارزش برند آن نهفته است. اگر پس از جدایی از سیستم هواوی، آنر قادر به حفظ ارزش برند خود بوده و آن را به اواسط بازار رده بالا ارتقا دهد، آنگاه می تواند سهم خود در بازار را افزایش داده و به جایگاه شایسته ای در بازار برسد.

پس از وضع تحریم روی هواوی، انتظار می رود که سهم بازاری اوپو، ویوو و شیائومی افزایش یابد. با این حال، اگر تجارت گوشی همراه آنر از هواوی جدا شود، ASP این برند با شیائومی برابری می کند (حدود 150-200 دلار آمریکا یا 1000-1500 یوان چین). بنابراین افزایش سهم بازاری شیائومی کمتر از حد انتظار بازار خواهد شد. به طور مشابه، در صورت استقلال آنر از هواوی و حفظ ارزش این برند از طریق بازاریابی مناسب، سهام بازاری اوپو و ویوو نیز از مقدار مورد انتظار کمتر خواهد بود.

ارسال نظر