آموزش تصویری آپگرید ویندوز 10 به ویندوز 11

تنها با چند کلیک ساده و آپگرید ویندوز 10 به ویندوز 11 می‌توانید از امکانات جذاب و کاربردی سیستم عامل جدید مایکروسافت استفاده کنید. در ادامه با مطلب آموزش اپگرید ویندوز 7 و ویندوز 10 به ویندوز 11 با کلیک همراه باشید. 

آموزش تصویری آپگرید ویندوز 10 به ویندوز 11

آپگرید ویندوز 10 به ویندوز 11

ویندوز 11 به تازگی عرضه شده و بسیاری از کاربران ترغیب به ارتقای سیستم عامل خود شده‌اند. دانلود و نصب ویندوز 11 در حال حاضر مجانی است. در این مقاله شما را با نحوه آپگرید ویندوز 10 به ویندوز 11 آشنا می‌کنیم.

ارتقای ویندوز 10 به ویندوز 11

با مراجعه به وب‌سایت رسمی مایکروسافت می‌توانید windows 11 را دانلود کنید؛ سپس با پیروی از مراحل زیر، سیستم عامل جدید را نصب کرده و از امکانات متعدد و جالب آن لذت ببرید.

سیستم موردنیاز برای نصب ویندوز 11

ویندوز 11 تنها روی سیستمی نصب و اجرا می‌شود که دارای مشخصات زیر باشد:

  • پردازنده 64 بیتی با حداقل فرکانس 1 گیگاهرتز و حداقل دو هسته
  • رم 4 گیگابایت
  • سفت افزار/ فرم ویر UEFI، Secure Boot
  • TMP نسخه 2.0
  • گرافیک DirectX 12 یا نسخه‌های جدیدتر با درایور WDDM 2.0
  • نمایشگر HD حداقل 9 اینچی با کیفیت حداقل 720 پیکسل و کانال رنگی 8 بیتی
  • اتصال اینترنت و حساب کاربری مایکروسافت

نحوه دانلود ویندوز 11 از منبع رسمی

برای دانلود سیستم عامل جدید نیازی نیست حتما به یک وب‌سایت خارجی مراجعه کنید. در عوض می‌توانید به قسمت system updates (در ویندوز فعلی خود) رفته و آپدیت جدید را جستجو کنید.

اگر ویندوز 11 قابل‌دسترس باشد، آنگاه در بخش Upgrade به شما نشان داده می‌شود. در این صورت می‌توانید روی دکمه Download and Install کلیک کرده تا نسخه 11 روی سیستم نصب شود.

اگر نمی‌خواهید از طریق این روش ویندوز 11 را نصب کنید، پس باید به سراغ منابع خارجی بروید. لینک‌های دانلود ویندوز جدید در اینجا یافت می‌شود.

همچنین بخوانید: آپگرید ویندوز 11 بدون TPM

آموزش آپگرید ویندوز 7 به ویندوز 11

روش‌های متعددی برای ارتقای ویندوز 7 به نسخه جدید وجود دارد. ما در این مقاله به ساده‌ترین روش ممکن اشاره می‌کنیم.

برای شروع، به منوی Start رفته و روی دکمه Control Panel کلیک کنید.

در صفحه Control Panel، بخشی با نام Windows Update را پیدا کرده و روی لینک آن کلیک کنید تا به صفحه Windows Update منتقل شوید.

آپگرید ویندوز 10 به ویندوز 11

در صفحه Windows Update روی دکمه Check for Update کلیک کنید تا ویندوز شروع به یافتن به‌روزرسانی‌های جدید کند.

پس از اجرای جستجو برای به‌روزرسانی‌های موجود، می‌توانید روی دکمه Install updates کلیک کنید تا به‌روزرسانی‌های پیداشده روی سیستم نصب شوند.

البته روش دیگری غیر از کلیک کردن روی دکمه Install updates نیز وجود دارد. در قسمت چپ Windows Update دو گزینه مرتبط با به‌روزرسانی‌های ضروری و به‌روزرسانی‌های دلخواه به چشم می‌خورند.

آپگرید ویندوز 10 به ویندوز 11

با کلیک روی هر یک، مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را مشاهده خواهید کرد. با علامت‌گذاری کادر مربوط به هر آپدیت می‌توانید آن را نصب کنید.

اگر سیستم شما قادر به پشتیبانی از ویندوز 11 باشد، گزینه به‌روزرسانی آن برای شما نشان داده می‌شود. روی آن کلیک کرده تا سیستم عامل خود را به نسخه جدید ارتقا دهید.

همچنین بخوانید: راهنمای تصویری حل مشکلات ویندوز 11

آموزش آپگرید ویندوز 10 به ویندوز 11

یکی از روش‌های ارتقای ویندوز 10 به 11، مراجعه به وب‌سایت رسمی مایکروسافت و نصب نسخه جدید روی سیستم است. اما روش ساده‌تری برای آپگرید سیستم عامل وجود دارد.

برای شروع، به منوی Start رفته و روی آیکون Setting کلیک کنید.

صفحه Settings ویندوز 10 باز می‌شود. حال روی گزینه Updates and Security بروید و کلیک کنید.

آپگرید ویندوز 10 به ویندوز 11

بدین ترتیب صفحه Windows Update باز می‌شود. روی دکمه Check for Update ضربه بزنید.

با این کار، ویندوز شروع به بررسی آپدیت‌های جدید می‌کند.

پس از بررسی، آپدیت‌های متعددی به شما نشان داده می‌شوند. هر یک از این آپدیت‌ها را می‌توانید انتخاب و نصب کنید.

آپگرید ویندوز 10 به ویندوز 11

اگر سیستم شما قادر به پشتیبانی از ویندوز 11 باشد، به‌روزرسانی آن را در بین آپدیت‌های جدید مشاهده خواهید کرد. در این صورت فایل موردنظر را انتخاب کرده و روی دکمه Download and Install کلیک کنید.

به همین راحتی می‌توانید سیستم خود را به ویندوز 11 ارتقا دهید.

زبان‌های پشتیبانی شده در ویندوز 11

نسخه 11 سیستم عامل ویندوز از 40 زبان متفاوت پشتیبانی می‌کند. حین ارتقا به نسخه جدید می‌توانید هر یک از این زبان‌ها را انتخاب کنید.

زبان‌های تحت پشتیبانی ویندوز 11 عبارت‌اند از عربی، بلغارستانی، چینی، کرواتی، چکی، دانمارکی، آلمانی، هلندی، انگلیسی، استونیایی، فنلاندی، فرانسوی، یونانی، عبری، مجارستانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، لیتوانیایی، نروژی، لهستانی، پرتغالی، روسی، رومانیایی، صربی، اسلواکی، اسپانیایی، سوئدی، تایلندی، ترکی و اوکراینی (و نه فارسی!).

توجه داشته باشید که قابلیت استفاده از کیبورد فارسی و مشاهده فیلم با زیرنویس فارسی همانند سایر نسخه‌های قبلی وجود دارد، اما زبان ویندوز فارسی نمی‌شود.

ارسال نظر