آموزش کسب درآمد از یوتیوب در ایران | چگونه از یوتیوب پول در بیاوریم؟

کسب درامد از یوتیوب برای ایرانیان دشوارتر از بقیه مردم جهان است، اما غیرممکن نیست! اگر شما هم با سوال «چگونه از یوتیوب پول دریافت کنیم» مواجه هستید، این مطلب را حتما بخوانید.

آموزش کسب درآمد از یوتیوب در ایران | چگونه از یوتیوب پول در بیاوریم؟

آموزش کسب درامد از یوتیوب در ایران

کمتر کسی است که نام سلبریتی‌های معروف یوتیوب مانند PewDiePie یا KSI را شنیده باشید و به فکر کسب درآمد میلیون دلاری مانند آنان از این پلتفرم نیفتاده باشد. اما تحریم بودن ایران توسط یوتیوب و فیلترینگ موجود کار را برای تولیدکنندگان محتوای ایرانی که قصد دارند از بزرگ‌ترین پلتفرم اشتراک ویدئو در دنیا درآمد کسب کنند، بسیار دشوار کرده است.

KSI و PewDiePie KSI و PewDiePie در یک قاب

اولین سؤالی که شاید ذهن مخاطبان این متن را درگیر کند این است که «مگر ما تحریم نیستیم، چطور باید با Youtube تسویه‌حساب کنیم؟».

در جواب باید بگوییم که همیشه راهی برای دورزدن تحریم‌ها وجود دارد!

کسب درآمد از یوتیوب چه مراحلی دارد؟

مرحله اول کسب درآمد از YouTube ساخت حساب کاربری و کانال است. پس از آن باید محتوای جذاب و خاص تولید کنید تا به حدنصاب عضویت در طرح کسب درآمد از یوتیوب برسید. این حدنصاب 1000 عضو فعال یا همان Subscriber و 4000 دقیقه پخش ویدئو در یک سال گذشته توسط کاربران پلتفرم است.

درآمد اصلی تولیدکنندگان محتوای یوتیوب از میزان نمایش تبلیغات در ویدئوهای آن‌ها است. درآمد هر 1000 بازدید تبلیغات در یوتیوب به صورت میانگین 18 دلار است که اگر عواملی مانند رد کردن تبلیغات، کاربرانی که از Adblocker استفاده می‌کنند و غیره را در نظر بگیریم، می‌توانیم برای هر 1000 بازدید ویدئو بین 3 الی 5 دلار درآمد داشته باشیم.

تبلیغات یوتیوب توسط گوگل ادسنس (Google AdSense) انتخاب و نمایش داده می‌شوند و به همین دلیل مرحله بعدی داشتن حساب ادسنس با همان اطلاعات حساب یوتیوبتان است.

کسب درآمد از یوتیوب

نکته مهم این است که برای فعال‌سازی این سرویس باید یک حساب بانکی، آدرس و شماره‌تلفن خارجی داشته باشید که هم در حساب یوتیوب، هم در حساب ادسنس استفاده شود.

چگونه از یوتیوب پول دریافت کنیم؟

کاربران ایرانی معمولا برای تسویه‌حساب با یوتیوب، تمام کارها را به یک دوست یا آشنا در خارج کشور می‌سپارند. فرد ساکن در خارج کشور حساب یوتیوب و ادسنس را ساخته و تمام مراحل تأیید را انجام می‌دهد و سپس شما را به‌عنوان مدیر کانال اضافه می‌کند.

این فرد در مواقع تسویه‌حساب، وجه را در حساب خودش دریافت می‌کند و سپس مبلغ را از طریق صرافی‌ها برای شما ارسال می‌کند. بدیهی است که کسی را که برای این کار انتخاب می‌کنید باید قابل‌اعتماد باشد تا از دریافت پولتان اطمینان داشته باشید.

ناگفته نماند که به جز تبلیغات، منابع درآمد دیگری از جمله یوتیوب پریمیوم (YouTube Premium)، عضویت کانال‌ها، کالاهای تبلیغاتی و سوپر چت نیز در یوتیوب وجود دارد، اما این منابع معمولا برای کانال‌های بزرگ‌تر و موفق‌تر هستند و هنگامی که به رشد خوبی در یوتیوب رسیدید باید به فکر این روش‌ها بیفتید.

بیشتر بخوانید: آموزش کسب درآمد از آپارات | چگونه از آپارات درآمدزایی کنیم؟

امیدواریم آموزش کسب درآمد از یوتیوب برایتان مفید واقع شود و در مسیر خود موفقیت‌های بزرگی کسب کنید. بی‌صبرانه منتظر شنیدن تجربیات، نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

ارسال نظر