معرفی بهترین اپلیکیشن تبدیل صوت به متن فارسی برای گوشی موبایل

بعضی کاربران به دلیل مشغله کاری زیاد، امکان تایپ کردن مطالب را ندارند. برای این دست از کاربران برنامه تایپ صوتی توسعه یافته است. اپلیکیشن تبدیل صوت به متن فارسی برنامه‌ای است که می‌تواند کار بسیاری از کاربران را راه بیاندازد.

معرفی بهترین اپلیکیشن تبدیل صوت به متن فارسی برای گوشی موبایل

اپلیکیشن تبدیل صوت به متن فارسی برای موبایل

برای تهیه مطالب مختلف، برخی کاربران نیاز دارند صدا را به متن تبدیل کنند. این کار در صرفه‌جویی زمان کمک بسزایی به کاربران می‌کند. همچنین، تبدیل صدا به متن می‌تواند سرعت آماد‌ه کردن مطلب را افزایش دهد.

به همین منظور، اپلیکیشن تبدیل صوت به متن فارسی برای این دسته از کاربران بسیار کاربردی است. این برنامه‌ها به کاربر کمک می‌کند در کمترین زمان، متون مختلفی را آماده کنند. در ادامه به معرفی بهترین اپلیکیشن تبدیل گفتار به نوشتار فارسی می‌پردازیم.

اپلیکیشن SpeechTexter اپلیکیشن SpeechTexter

اپلیکیشن SpeechTexter

یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن تبدیل گفتار به نوشتار، برنامه SpeechTexter است. این اپلیکیشن صدا را به متن انتقال می‌دهد. اپلیکیشن SpeechTexter دارای فرهنگ لغت سفارشی است. این فرهنگ لغت می‌تواند علائم نگارشی، شماره تلفن‌ها و آدرس‌ها را به خوبی تشخیص می‌دهد.

بنابراین، کاربران می‌توانند مقالات و گزارشات مختلف را با صدای خود به متن نوشتاری تبدیل کنند. جالب است بدانید، اپلیکیشن SpeechTexter از ۷۰ زبان مختلف از جمله زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. همچنین، دقت تشخیص صوت این برنامه هنگام اتصال به اینترنت بسیار بالا است.

اپلیکیشن Gboard اپلیکیشن Gboard

اپلیکیشن Gboard

دارندگان گوشی اندرویدی به خوبی با کیبورد Gboard آشنایی دارند. این کیبورد توسط شرکت گوگل توسعه داده شده که دارای امکانات فراوانی است. یکی از ویژگی‌های جذاب اپلیکیشن Gboard تبدیل گفتار به نوشتار است.

کاربران با فعال کردن قابلیت Speech to Text این کیبورد، امکان تبدیل صوت به متن را برای گوشی خود فراهم می‌کنند. خوشبختانه Gboard از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند، این اپلیکیشن برای سیستم‌عامل iOS نیز در دسترس است که دارندگان آیفون می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

اپلیکیشن IoType اپلیکیشن IoType

اپلیکیشن IoType

اپلیکیشن ایرانی IoType جزو اپلیکیشن تبدیل صوت به متن فارسی است که کاربرد فراوانی دارد. این اپلیکیشن برای سیستم‌عامل اندروید توسعه داده شده است. برنامه IoType دارای ویژگی اشتراک‌گذاری متنی است. به طوری که، متن تبدیل شده را می‌توان از طریق ایمیل، پیامک و تلگرام برای افراد مختلف به اشتراک گذاشت.

این اپلیکیشن بالای ۹۰٪ دقت برای تشخیص صدا و تبدیل آن به متن است. جالب است بدانید، کاربران می‌توانند فایل صوتی تبدیل شده را در اپلیکیشن ذخیره کنند و از طریق نسخه دسکتاپ IoType به آن دسترسی داشته باشند.

اپلیکیشن تبدیل صوت به متن فارسی اپلیکیشن Speech to Text Translator

اپلیکیشن Speech to Text Translator

گروه FSM Soft یکی از بهترین اپلیکیشن‌های تبدیل صوت به متن را توسعه داده است. برنامه Speech to Text Translator قابلت‌های متنوعی دارد که می‌تواند کمک شایانی به کاربران کند. این اپلیکیشن هوش مصنوعی قدرتمندی دارد که می‌تواند با تشخیص درست صدا، صوت را به متن تبدیل کند.

جالب است بدانید، اپلیکیشن Speech to Text Translator از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین، کاربران می‌توانند بدون مشکل صدای خود را به نوشتار تبدیل کنند.

همچنین در کلیک بخوانید: معرفی بهترین برنامه ادیت فیلم برای اندروید

ارسال نظر