تبدیل سریع پی دی اف به اکسل | چطور PDF را در اکسل لود کنیم؟

با تبدیل سریع پی دی اف به اکسل می‌توانید گزارش‌های مالی یا صورتحساب‌های بانکی را در صفحه گسترده قرار داده و  پردازش‌های لازم را به راحتی روی آن‌ها انجام دهید.

تبدیل سریع پی دی اف به اکسل | چطور PDF را در اکسل لود کنیم؟

تبدیل سریع پی دی اف به اکسل

اگر یک فایل پی دی اف مثل گزارش مالی یا صورتحساب بانکی در اختیار دارید، می‌توانید اطلاعات آن را به اکسل منتقل کنید. به بیان بهتر، تبدیل سریع پی دی اف به اکسل از طریق یکی از ویژگی‌های داخلی این برنامه امکان‌پذیر است.

این ویژگی نه تنها شما را از تبدیلگرهای فایل پی دی اف بی‌نیاز می‌کند، بلکه اجازه می‌دهد داده‌های دلخواه را از درون فایل PDF انتخاب و به صفحه اکسل ایمپورت کنید. فرایند تبدیل سریع پی دی اف به اکسل تنها یک الی دو دقیقه طول می‌کشد!

اتصال فایل PDF به اکسل

برای شروع، صفحه اکسل موردنظر را انتخاب کرده و به تب Data مراجعه کنید. سپس روی پیکان کشویی Get Data کلیک کنید.

از منویی که باز می‌شود، ابتدا گزینه From File و سپس گزینه From PDF را انتخاب کنید.

تبدیل سریع پی دی اف به اکسل

حال فایل موردنظر را انتخاب کرده و روی دکمه Import ضربه بزنید.

در مرحله بعدی تبدیل سریع پی دی اف به اکسل وارد پنجره نویگیتور می‌شوید. در سمت چپ، جداول و صفحات موجود در فایل PDF را مشاهده می‌کنید.

بخش موردنظر را انتخاب کنید تا پیش‌نمایش آن در قسمت راست نشان داده شود. سپس روی دکمه Load کلیک کنید تا اطلاعات وارد صفحه اکسل شوند.

تبدیل سریع پی دی اف به اکسل

پس از ایمپورت شدن داده‌ها در صفحه اکسل، نوار Queries & Connections در سمت راست برای شما ظاهر می‌شود. با استفاده از این نوار می‌توانید داده‌ها را به طور دلخواه تنظیم کنید.

تبدیل سریع پی دی اف به اکسل

تغییر تنظیمات بارگذاری

اگر می‌خواهید داده‌ها در یک فرمت خاص مثل جدول پاشنه‌ای (pivot Table) یا یک صفحه کاری جدید لود شوند، روی پیکان کشویی Load کلیک کرده و سپس گزینه Load to را انتخاب کنید.

سپس گزینه‌های موردنظر را از پنجره Import Data انتخاب کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.

تبدیل سریع پی دی اف به اکسل

همچنین بخوانید: تبدیل فایل اکسل به PDF

تبدیل داده‌ها به‌وسیله Power Query

یکی دیگر از راه‌های تبدیل سریع پی دی اف به اکسل استفاده از ویراستار Power Query است. در پنجره نویگیتور پس از انتخاب بخش موردنظر برای ایمپورت، به جای Load روی گزینه Transform Data کلیک کنید.

با این کار، پنجره Power Query برای شما باز می‌شود. در این پنجره امکانات متعددی در اختیار شما قرار می‌گیرد، مثل انتخاب یا افزودن ستون‌های متعدد، تبدیل سطر به ستون و برعکس، مدیریت پارامترهای مختلف و تغییر فرمت داده‌ها.

تنظیم داده‌های ایمپورت شده

برای تنظیم داده‌های ایمپورت شده، باید آن‌ها را از طریق نوار جانبی Queries & Connections باز کنید. سپس با استفاده از ویراستار Power Query می‌توانید عملیات مختلفی را مثل تکثیر، ادغام، افزودن مرجع یا حذف داده‌ها انجام دهید.

همان‌طور که قبلا گفته شد، نوار جانبی Queries & Connections به محض ایمپورت داده‌ها باز می‌شود. اما اگر به اشتباه آن را بستید، ابتدا به تب Data رفته و سپس در گروه Queries & Connections گزینه Queries & Connections را انتخاب کنید.

تبدیل سریع پی دی اف به اکسل

با قرار دادن نشانگر ماوس روی داده‌های ایمپورت شده (متصل) یک پنجره برای شما ظاهر می‌شود. در قسمت پایین می‌توانید عملیاتی را مثل نمایش در صفحه، ویرایش و حذف انجام دهید.

اگر روی سه‌نقطه کلیک کنید، امکان اجرای عملیات بیشتر مثل تکثیر، منبع، ادغام و غیره برای شما میسر می‌شود.

گذشته از این‌ها، می‌توانید داده‌های موجود در صفحه را به شیوه معمول دستکاری کرده و تغییر دهید. امکان مرتب‌سازی و فیلترینگ نیز وجود دارد.

همچنین می‌توانید سبک (استایل) دلخواه را انتخاب کرده، فونت را به‌روزرسانی کرده و یا فرمت نوشته‌ها را تغییر دهید.

ارسال نظر