حل مشکل وصل نشدن واتساپ جی بی

بسیاری از کاربران واتساپ برای دور زدن محدودیت‌های برنامه از نسخه جی بی استفاده می‌کنند. اما برای حل مشکل وصل نشدن واتساپ جی بی چه باید کرد؟

حل مشکل وصل نشدن واتساپ جی بی

حل مشکل وصل نشدن واتساپ جی بی

پیام‌رسان واتساپ علیرغم محبوبیت بسیار در بین کاربران، ضعف‌ها و محدودیت‌های متعددی دارد. واتساپ جی بی یک نسخه اصلاح شده از این برنامه است که امکانات و ویژگی‌های بیشتری را در اختیار افراد می‌گذارد. در ادامه با کلیک همراه باشید تا هشت راهکار مؤثر برای حل مشکل وصل نشدن واتساپ جی بی را با یکدیگر مرور کنیم.

1. ری استارت کردن گوشی

خاموش و روشن کردن گوشی و یا هر دستگاه الکترونیکی دیگر، یکی از مؤثرترین روش‌های عیب‌یابی است. بنابراین پیش از انجام هر یک از راهکارهای زیر، گوشی خود را ری استارت کنید.

2. دانلود نسخه جدید

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن معمولا در به‌روزرسانی جدید، عیب‌ها و نواقص موجود در نسخه قبلی را برطرف می‌کنند. بنابراین با دانلود و نصب واتساپ جی بی جدید به احتمال زیاد مشکل حل می‌شود.

3. پاک کردن کش برنامه

حافظه کش نقش بسزایی در اجرای روان برنامه‌ها دارد. با این حال انباشه شدن داده‌های قدیمی می‌تواند عملکرد برنامه را مختل کنند. برای پاک کردن کش در گوشی اندروید کافی است:

  • به قسمت تنظیمات یا همان Settings رفته و گزینه Apps & notifications را انتخاب کنید.
  • واتساپ جی بی را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  • حال به ترتیب گزینه‌های Storage & cache و Clear Cache را انتخاب کنید.
  • برای کارایی بیشتر می‌توانید گزینه Clear Storage را بزنید.

4. صدور مجوزهای لازم

پس از دانلود و نصب واتساپ جی بی باید مجوزهای لازم را صادر کنید تا برنامه به بخش‌های مختلف گوشی دسترسی داشته باشد. برای این کار:

  • به قسمت Settings رفته و گزینه Apps & notifications را بزنید.
  • اپلیکیشن را پیدا کرده و پس از ضربه زدن روی آن، گزینه Permissions را انتخاب کنید.
  • حال مجوز دسترسی به گوشی را برای برنامه فعال کنید.

5. تنظیم تاریخ و ساعت دستگاه

روش دیگر برای حل مشکل وصل نشدن واتساپ جی بی ، مغایرت تاریخ و زمان دستگاه با اپلیکیشن است.

  • به قسمت تنظیمات رفته و گزینه Date and Time را انتخاب کنید.
  • سوئیچ مقابل Set Automatecally را به سمت راست بکشید تا تاریخ و زمان بسته به موقعیت مکانی شما به صورت خودکار تنظیم شود.

6. بررسی اتصال به اینترنت

همان‌طور که می‌دانید برای استفاده از واتساپ جی بی و پیام‌رسان‌های دیگر باید به اینترنت وصل باشید. بنابراین داده تلفن همراه یا اتصال به شبکه وای فای را بررسی کنید.

7. نصب مجدد واتساپ جی بی

روش دیگر آن است که نسخه جی بی را مجددا نصب کنید. انگشت خود را روی اپلیکیشن نگه دارید تا گزینه Uninstall نمایان شود. پس از آنینستال کردن برنامه مجددا آن را دانلود و نصب کنید.

8. غیر فعال‌سازی اپلیکیشن های امنیتی

برنامه‌های امنیتی در برخی مواقع عملکرد واتساپ جی بی را مختل می‌کنند. بنابراین بهتر است هنگام کار با اپلیکیشن موقتا آن‌ها را غیر فعال کنید.

شما چه روش دیگری را برای حل مشکل وصل نشدن واتساپ جی بی پیشنهاد می‌کنید؟ لطفا آن را با سایر مخاطبان کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر