آموزش دایورت یا فوروارد تماس در اندروید و iOS

دایورت کردن تماس‌های ورودی از جمله امکاناتی است که برخی مواقع برای بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند کاربرد دارد. از این رو، قصد داریم در این مطلب به آموزش فعالسازی فوروارد تماس در اندروید و iOS بپردازیم. 

آموزش دایورت یا فوروارد تماس در اندروید و iOS

دایورت کردن یا فوروارد تماس یکی از ویژگی‌های کاربردی در گوشی‌های هوشمند است که از طریق آن شما می‌توانید در صورت لزوم تماس‌های ورودی خود را به یک خط دیگر منتقل کرده تا از طریق آن مدیریت بهتری روی مکالمات داشته باشید.

طریقه فوروارد تماس در اندروید و iOS

در ادامه ما طریقه فعالسازی این قابلیت را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید در مواقع نیاز از طریق آن تماس‌های دریافتی خود را به یک خط تلفن دیگر منتقل کنید.

دایورت کردن تماس‌ها در iOS

فرقی نمی‌کند کاربر محصولات اپل باشید یا سیستم‌عامل گوشی شما اندروید باشد. در هر صورت استفاده از قابلیت فوروارد تماس بسیار ساده است. برای انجام اینکار در آیفون یا آیپد مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ابتدا وارد تنظیمات شده و با پیدا گزینه "Phone" وارد آن شوید.

۲- در این بخش باید گزینه "Call Forwarding" را لمس کنید تا به بخش دایورت تماس وارد شوید.

فوروارد تماس در اندروید و iOS

۳- با فعال کردن این قابلیت گزینه جدیدی با نام "Forward To" برای شما به نمایش درمی‌آید. وارد آن شوید.

۴- در این بخش شما باید شماره تلفنی را که قصد دارید تماس‌ها به آن فوروارد شود، وارد کنید.

به همین راحتی! از این به بعد تمام تماس‌های ورودی شما به شماره مورد نظر منتقل خواهد شد. به یاد داشته باشید استفاده از این قابلیت فقط در برخی مواقع خاص کاربرد دارد و در صورت تمایل شما می‌توانید هر زمان که بخواهید آن را غیرفعال کنید.

دایورت کردن تماس‌ها در اندروید

همانطور که گفته شد، فعالسازی قابلیت فوروارد تماس در اندروید و iOS بسیار ساده است. اگر شما صاحب یک دستگاه اندرویدی هستید و قصد دایورت تماس‌های ورودی خود را دارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ابتدا وارد برنامه شماره‌گیر گوشی خود شوید.

۲- حال سه نقطه گوشه سمت راست صفحه را لمس کرده و به بخش تنظیمات (Settings) بروید.

۳- در این بخش اگر دارنده یک گوشی سامسونگ با اندروید ۱۰ به بالا هستید، باید وارد گزینه "Supplementary Services" شوید. (این بخش در دیگر گوشی‌های اندرویدی با نام More Settings یا Call Settings شناخته می‌شود)

فوروارد تماس در اندروید و iOS

۴- روی گزینه "Call Forwarding" ضربه بزنید تا وارد بخش تنظیمات آن شوید.

۵- در این قسمت شما می‌توانید بین گزینه‌های همیشه فوروارد شود (Always Forward) و زمانی که پاسخ داده نشد فوروارد شود (Forward When Unanswered) شماره‌های دلخواه را برای هرکدام قرار دهید. توجه داشته باشید که ۲ گزینه دیگر توسط اپراتورهای کشور گرفته شده و امکان حذف آنها وجود ندارد.

در صورت پیدا نکردن گزینه فوروارد تماس شما می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی خود و جستجوی عبارت "Call Forwarding" به این بخش دسترسی پیدا کنید.

به یاد داشته باشید در صورتی که قصد غیرفعال کردن این قابلیت را دارید باید شماره وارد شده را حذف کنید تماس‌های دریافتی به حالت عادی خود بازگردد.

لازم به ذکر است در صورتی که استفاده از فوروارد تماس توسط تنظیمات گوشی برای شما جذابیتی ندارد شما می‌توانید در دستگاه‌های اندرویدی با استفاده از برخی برنامه‌های جانبی مثل Easy Call Forwarding اقدام به انجام این کار کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه متوجه شویم چند سیم‌کارت به نام ماست؟

ارسال نظر