برای گرفتن کد بورسی چه مدارکی لازم است؟

برای اینکه بتوانید در بازار بورس ایران فعالیت کنید، باید کد بورسی داشته باشید. اما برای گرفتن کد بورسی چه مدارکی لازم است و ثبت نام آن حضوری است یا اینترنتی؟ در ادامه مراحل دریافت کد بورسی غیر حضوری و حضوری را شرح می‌دهیم.

برای گرفتن کد بورسی چه مدارکی لازم است؟

اولین مرحله دریافت کد بورسی، ثبت‌نام در سامانه سجام است. اما ذکر این نکته نیز ضروری است که اگر پیش از اینکه سامانه سجام راه‌اندازی شود هم کد بورسی داشته‌اید، باز هم باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنید.

۱. ثبت نام در سامانه سجام و مدارک لازم

با ورود به سایت sejam.ir و انتخاب گزینه ثبت‌نام، لازم است غیر از پرداخت هزینه ثبت‌نام، اطلاعات زیر را وارد کنید:

نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، کد ملی، شماره سری و سریال شناسنامه، آدرس محل سکونت و کد پستی، آدرس محل کار، شماره تلفن ثابت و موبایل، شماره حساب، شماره شبا، نام بانک و شعبه و کد شعبه.

۲. ثبت نام در کارگزاری و مدارک لازم

پس از نام‌نویسی در سجام، یکی از کارگزاری‌های رسمی را انتخاب کرده و در سایت آن کارگزاری به صورت اینترنتی ثبت‌نام کنید.

نام و نام خانوادگی، جنسیت، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، سری و سریال شناسنامه، تاریخ تولد، محل تولد و محل صدور، آدرس محل سکونت و کدپستی، شماره تلفن ثابت و تلفن همراه، شغل و محل کار، شماره حساب و نوع حساب، نام بانک و شماره شبا

پس از اینکه ثبت نام شما در سجام و کارگزاری تمکیل شد، یک کد پیگیری به شماره همراه شما ارسال می‌شود که برای گرفتن کد بورسی آن را لازم دارید. در این مرحله به دو روش می‌توانید عمل کنید.

۳. مدارک لازم برای احراز هویت سجام و کارگزاری

مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان متداول‌ترین روش برای احراز هویت و دریافت کد بورسی است. مدارک لازم در این مرحله، از این قرار است:

  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اطلاعات بانکی و شماره حساب
  • کد پیگیری پیامک شده
  • آدرس و کد پستی
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی (اختیاری)
  • هزینه اهراز هویت

البته بصورت غیرحضوری نیز می‌توانید برای احراز هویت اقدام کنید. جزییات احراز هویت غیرحضوری برای دریافت کد بورسی سجام با هوش مصنوعی را در کلیک بخوانید.

بیشتر بدانید: رابطه قیمت دلار با بازار بورس ایران چگونه است؟

ارسال نظر