آموزش نحوه مدیریت نوتیفیکیشن در iOS 15

یکی از قسمت‌های مهم گوشی‌های هوشمند بخش اعلانات آنها است. در این مطلب قصد داریم تا آموزش تنظیم نوتیفیکیشن ساماری را با شما به اشتراک بگذاریم. 

آموزش نحوه مدیریت نوتیفیکیشن در iOS 15

بخش اعلانات گوشی‌های هوشمند معمولا از جمله قسمت‌های گیج‌کننده برای کاربران به حساب می‌آید. این مشکل برای کاربرانی که برنامه‌‌های زیادی روی گوشی خود نصب می‌کنند بیشتر حس می‌شود.

در سال‌های اخیر غول‌های فناوری همچون گوگل و اپل اقدامات زیادی جهت بهبود عملکرد بخش اعلانات تلفن‌های هوشمند انجام داده‌اند.

حال با انتشار iOS 15 اپل حال و هوای بخش اعلانات سیستم‌عامل خود را بطور کلی دگرگون ساخته است. این قابلیت با نام Notification Summary شناخته می‌شود و هدف اصلی آن از بین بردن مزاحمت لحظه‌ای اعلانات است.

طریقه تنظیم نوتیفیکیشن ساماری و فعال‌سازی آن

با نصب 15 iOS یکی از بخش‌هایی که ابتدا بطور خودکار فعال می‌شود قابلیت مورد اشاره است. اما اگر به هر دلیلی این ویژگی برای شما فعال نشده است شما می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی سپس قسمت "Notifications" گزینه "Scheduled Summary" را پیدا کرده و آن را فعال کنید.

بصورت پیشفرض این گزینه دوبار در روز تمام اعلانات را بصورت خلاصه در اختیار شما قرار می‌دهد. ساعت‌های از پیش تعریف شده برای نمایش اعلانات ۸ صبح و ۶ عصر هستند اما این بازه زمانی کاملا قابل شخصی‌سازی بوده هم‌چنین شما می‌توانید برنامه‌هایی که تحت تاثیر این قابلیت قرار می‌گیرند را به لیست اضافه کرده یا آنها را از لیست حذف کنید.

پیشنهاد می‌کنیم اکثر برنامه‌های گوشی خود را در این لیست قرار داده و تنها اپلیکیشن‌هایی را از لیست خارج کنید که در صورت انتشار اعلان، نیاز به پاسخگویی سریع داشته باشند.

به یاد داشته باشید در زمان تنظیم نوتیفیکیشن ساماری دیگر هیچ اعلانی از برنامه‌های انتخاب شده تا زمان انتشار خلاصه اعلانات بعدی برای شما به نمایش درنمی‌آید. این قابلیت در واقع نسخه‌ای پیشرفته از ویژگی مزاحم نشوید (Do Not Disturb) دیگر دستگاه‌های اندرویدی است اما با امکانات شخصی‌سازی کاربردی‌تر.

آیا تابحال از این قابلیت استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما کدام برنامه‌ها باید در لیست Notification Summary قرارگیرند؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر