مکان‌های ممنوعه که هرگز نباید مودم وای‌فای خود را در آنجا قرار دهید

یه سری از مکان ها وجود دارند که اگر مودم وای فای خود را در آنجا قرار دهید، نمی‌توانید اتصال سریع و بدون دردسری را تجربه کنید. اما آن‌ها کجای خانه هستند؟

مکان‌های ممنوعه که هرگز نباید مودم وای‌فای خود را در آنجا قرار دهید

اتصال کُند اینترنت می‌تواند حتی ساده‌ترین کارها مثل چک کردن ایمیل یا وب‌گردی را هم به یک مصیبت کسل‌کننده تبدیل کند. اما قبل از اینکه بخواهید به شرکت خدمات‌دهنده سرویس اینترنتی خود تماس بگیرید یا آنکه یک روتر جدید بخرید، باید از مناسب بودن مکان مودم وای فای خود مطمئن شوید. حتی اگر با دقت و وسواس زیادی جای مودم خود را انتخاب کرده‌اید، باید مطمئن شوید در جایی قرار دارد که سیگنال‌ها را مسدود نمی‌کند.

از تداخل الکتریکی گرفته تا میزی که مودم روی آن قرار گرفته، همگی می‌توانند روی عملکرد آن تأثیرگذار باشند. ما در اینجا به بررسی مکان هایی ممنوعه خواهیم پرداخت که هیچگاه نباید مودم وای فای خود را در آنجا نصب کنید. در غیر این صورت، نمی‌تواند عملکرد خوبی را به شما ارائه کند.

۱. داخل کابینت یا دراور
شاید تصور کرده‌اید که اگر مودم خود را داخل یک کابینت یا کشو قرار دهید که سیم‌ها و اتصالات آن از همه چیز پنهان بماند، از بهم‌ریختگی منزل خود جلوگیری کرده‌اید. اما با این کار شما خط دید آنتن‌ها را مسدود می‌کنید. خط دید آنتن، مسیر مستقیم از فرستنده به گیرنده و موانعی است که احتمال دارد بر سر راه آن‌ها وجود داشته باشند. قرار گرفتن مواردی مثل درب کابینت در مسیر دید، می‌تواند باعث تضعیف سیگنال شود و دریافت سیگنال را از تمام نقاط منزل امکان‌پذیر نکند.

یکی دیگر از مکان های بدی که می‌تواند مودم وای فای شما در آنجا قرار داشته باشد، در یک محیط بسته بدون تهویه مناسب است. وقتی گردش هوا در اطراف دریچه‌های مودم به‌خوبی جریان پیدا نکند، دستگاه شما داغ خواهد شد و نمی‌تواند بهترین عملکرد خودش را ارائه کند. روترهایی که در دمای استاندارد فعالیت نکنند، به‌مرور زمان آسیب می‌بینند. بنابراین توصیه می‌کنیم روتر خود را در فضایی با هوای آزاد بگذارید.

۲. نزدیک تلویزیون یا دیگر لوازم خانگی
اگر روتر بی‌سیم خود را در پشت یک تلویزیون پنهان می‌کنید، سخت در اشتباهید. پشت تلویزیون، می‌تواند بدترین مکان برای مودم وای فای شما باشد؛ زیرا قطعات فلزی داخل تلویزیون جلوی سیگنال آنتن‌ها را می‌گیرند. مسدود کردن سیگنال توسط تلویزیون، حتی از سنگ، چوب و گچ هم شدیدتر است.

تلویزیون‌ها علاوه بر اینکه سیگنال روتر را مسدود می‌کنند، می‌توانند باعث بروز تداخل الکترومغناطیسی نیز شوند و روتر بی‌سیم شما را از بین ببرند. طبق قوانین، مودم شما باید در فاصله ۱.۵ تا ۲ متری از هر وسیله الکترونیکی یا لوازم خانگی دیگر از جمله تلویزیون باشد. اگر هم نمی‌توانید دقیقاً این فاصله را رعایت کنید، حداقل تا جای ممکن فاصله مودم و لوازم خانگی خود را افزایش دهید.

مایکروویو‌ها در زمین تداخل الکترومغناطیسی حتی از تلویزیون‌ها هم بدتر هستند. زیرا هم آن‌ها و هم برخی از شبکه‌های وای فای روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی فعالیت می‌کنند. البته مایکروویو هیچ تأثیری روی تجهیزات وای فای که روی فرکانس ۵ گیگاهرتزی فعالیت می‌کنند، نخواهد داشت. اما فراموش نکنید که محدوده ۵ گیگاهرتزی وای فای کوتاه‌تر است. بنابراین، توصیه ما به شما این است که روتر خود را به‌هیچ عنوان در نزدیکی یک مایکروویو نگذارید.

۳. در مجاورت پنجره یا روی زمین
روترهای بی‌سیم یک سیگنال همه‌جانبه را ارسال می‌کنند که اگر با چشم دیده می‌شد، شبیه یک دایره بود. این یعنی وقتی آن‌ها را در نزدیکی یک پنجره قرار دهید، نیمی از سیگنال آن هدر می‌رود. حتی اگر کنار پنجره نباشد و بخواهید آن را در گوشه‌ای از منزل خود روی زمین قرار دهید هم همین اتفاق تکرار خواهد شد.

برای بهترین پوشش‌دهی، شما باید روتر وای فای خود را در نزدیکی مرکز منزل قرار دهید. با این کار شما از امکان اتصال افراد در خارج از منزل خود نیز جلوگیری می‌کنید که به‌طور بالقوه امکان دسترسی به اطلاعات حساس شما از طریق هم مودم را نیز کم‌رنگ‌تر می‌کند. و اینکه به‌خاطر بسپارید روترها سیگنال‌های خود را به سمت پایین پخش می‌کنند؛‌ بنابراین تا حد ممکن آن را در مکانی مرتفعی نصب کنید. فاصله آن از زمین باید حداقل ۱ تا ۲ متر باشد. بنابراین میز یا یک کتابخوانه می‌تواند مکان مناسبی برای قرارگیری مودم وای فای شما باشد.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر