چگونه اهداف Activity اپل واچ را به مقادیر دلخواه تغییر دهیم؟

رسانه کلیک - اهداف Activity اپل واچ به کاربر کمک می کند تا تناسب اندام و سلامتی خود را حفظ کنید. با این حال می توان اهداف پیشفرض را به اهداف دلخواه تنظیم کرد.  

چگونه اهداف Activity اپل واچ را به مقادیر دلخواه تغییر دهیم؟

اپل واچ به شما کمک می کند تا با تعیین اهداف برای انرژی فعال، ساعات ایستادن و دقایق ورزش کردن، تناسب اندام خود را حفظ کنید. کاربر می تواند این اهداف را به طور جداگانه جهت تغییر سطح فعالیت خود به بهترین شکل ممکن تغییر دهد. در ادامه به شما آموزش می دهیم که چگونه اهداف پیشفرض در ساعت هوشمند اپل را به دلخواه خود مقداردهی کنید.

نحوه تغییر اهداف مربوط به حرکت، ایستادن و ورزش

برای تغییر اهداف فعالیت اپل واچ، ابتدا باید برنامه Activity را روی ساعت هوشمند خود باز کنید. برای این کار کافیست روی حلقه اکتیویتی روی صفحه فعلی ساعت ضربه زده و یا با فشردن تاجک دیجیتالی در کنار دستگاه، اپلیکیشن مورد نظر را از منوی اصلی انتخاب کنید.

پس از باز کردن منو، می توانید اهداف فعلی را با سه رنگ و سه حلقه مشاهده کنید. در صورت عدم مشاهده حلقه activity، انگشت خود را از راست به سمت چپ بکشید تا این حلقه نمایان شود. حال به پایین صفحه اسکرول کرده (یا با انگشت یا با تاجک دیجیتالی) و روی گزینه Change Goals ضربه بزنید.

پس از انتخاب گزینه Change Goals، می توانید اهداف را به ترتیب تغییر دهید. اولین هدفی که برای شما ظاهر می شود، هدف Move است. از دکمه های روی صفحه یا تاجک دیجیتالی کنار ساعت برای تنظیم مقدار مورد نظر استفاده کنید. سپس روی گزینه Next ضربه بزنید تا هدف بعدی، یعنی Exercise نمایان شود. شما می توانید مقدار این هدف را در ضریب پانزده دقیقه ای تغییر دهید. پس از تعیین زمان مورد نظر، مجددا روی گزینه Next ضربه بزنید تا هدف Stand را مشاهده کنید. این هدف بر حسب ساعت تغییر می یابد.

قابلیت تغییر اهداف Exercise و Stand همزمان با عرضه سیستم عامل watchOS7 در سپتامبر سال 2020 به اپل واچ اضافه شد. قبل از این تاریخ، کاربر تنها می توانست هدف Move را به دلخواه خود تغییر دهد.

در صورت در اختیار داشتن ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل watchOS6 یا نسخه های قبل تر، نمی توانید با فشردن صفحه اهداف Activity اپل واچ را تغییر دهید. به این خاطر که اپل پس از عرضه سیستم عامل watchOS7، تمام قابلیت های Force Push را حتی روی دستگاه های قدیمی حذف کرده است.

با این حال، به راحتی می توان نرم افزار اپل واچ را بروزرسانی کرد. برای این کار، باید برنامه Watch را روی آیفون خود باز کرده، به بخش General رفته و گزینه Software Update را انتخاب کنید. سیستم عامل watchOS7 تنها روی آیفون 6s و مدل های جدید مجهز به iOS 14 و همینطور اپل واچ های سری 3 و جدیدرتر کار می کند.

افزودن حلقه Activity به صفحه ساعت

افزودن آیکون حلقه Activity به صفحه ساعت، ساده ترین راه برای دنبال کردن اهداف است. در واقع آیکون حلقه فعالیت، یکی از انعطاف پذیر ترین آیکون های موجود روی اپل واچ بوده و می تواند به شکل یک حلقه سه رنگ کوچک، یا یک مولفه بزرگ تر با تجزیه جزیی فعالیت های شما نشان داده شود.

روی صفحه ساعت ضربه زده و انگشت خود را نگه دارید تا گزینه Edit در پایین صفحه ظاهر شود. سپس روی گزینه Edit ضربه زده و به بخش آیکون ها یا همان Complications بروید. بعد روی یک فضای خالی ضربه بزنید و تاجک دیجیتالی را اسکرول کرده و حلقه Activity را پیدا کنید.

در صورت تمایل، می توانید یک حلقه Activity را به آیفون خود نیز اضافه کنید. برای این کار، ابتدا قفل آیفون را باز کرده تا با صفحه خانه رو به رو شوید. سپس روی یک آیکون ضربه زده و انگشت خود را نگه دارید تا تمام آیکون ها شروع به لرزیدن کنند. در گوشه بالای سمت چپ صفحه، روی آیکون بعلاوه (+) ضربه بزنید.

سپس گزینه ACtivity را از بخش Fitness انتخاب کرده و پس از تعیین اندازه، آن را روی صفحه خانه قرار دهید. سپس این ویجت را جابجا کنید تا به مکان مطلوب شما منتقل شود.

اهداف پیشفرض و پیشنهادی اپل واچ

اپل واچ به طور پیشفرض و بر اساس معیارهایی نظیر وزن و قد و همینطور سن و جنسیت، هدف Move را تنظیم می کند. شما می توانید هدف Move را برای بهبود تناسب اندام و سبک زندگی خود تغییر دهید.

به علاوه، سایر اهداف Activity اپل واچ ، یعنی Stand و Exercise نیز روی آیفون وجود دارند و به طور پیشفرض، به ترتیب به 12 ساعت و 30 دقیقه مقداردهی شده اند. برای رسیدن به هدف Stand، باید تقریبا در طی 12 ساعت، حداقل ساعتی یک بار بلند شده و در پیرامون خود حرکت کنید. برای Exercise هم باید 30 دقیقه در روز، تمرین و فعالیت سخت داشته باشید.

اپل واچ با تشخیص افزایش ضربان قلب و هر نوع فعالیت، دقایق Exercise را به طور خودکار ثبت می کند. اگر از اپلیکیشن Workouts برای ثبت فعالیت هایی نظیر قدم زدن، دویدن یا ورزش های مقاومتی استفاده می کنید، مقادیر شمرده شده توسط این اپلیکیشن برای هدف Exercise به کار گرفته می شوند.

اگر دائما به اهداف activity می رسید، احتمالا باید مقادیر آن ها را افزایش دهید. در ضمن، بهتر است با توجه به زمان بندی کارهای خود، اهداف Activity را تنظیم کنید. اگر به طور ثابت پنج روز در هفته را ورزش می کنید، میتوانید با کاهش اهداف Move و Exercise به خود استراحت دهید.

طبق توصیه های سازمان بهداشت جهانی، هر فرد بالغ بین سنین 18 تا 64 سال باید حداقل 150 دقیقع فعالیت هوازی متوسط یا 75 دقیقه فعالیت سنگین داشته باشد.

ارسال نظر