بهترین محل نصب دوربین مداربسته

محل نصب دوربین مداربسته یکی از نکات مهمی است که حتما باید هنگام نصب و خرید دوربین مداربسته به آن دقت کنید.

بهترین محل نصب دوربین مداربسته

محل نصب دوربین مداربسته یکی از نکات مهمی است که حتما باید هنگام نصب و خرید دوربین مداربسته به آن دقت کنید. توجه داشته باشید که اگر شما مکان مناسبی جهت نصب دوربین مداربسته پیدا نکنید، دوربین نمیتواند کارایی لازم و کافی را داشته باشد. از طرفی این مورد می‌تواند سبب ایجاد اختلالاتی در صدا و تصویر ضبط شده توسط دوربین گردد.

بهترین محل نصب دوربین مداربسته به قدری اهمیت دارد که حتی اگر شما دوربینی با بهترین کیفیت نیز تهیه کنید ولی آن را در جایی نامناسب نصب کنید، نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. از طرفی برای این که هیچ گونه مشکلی از لحاظ فنی در دوربین ها ایجاد نشود، بهتر است آن ها را در مکان هایی به دور از تابش مستقیم نور خورشید نصب کنید.

محل های مناسب جهت نصب دوربین مداربسته

برای این که بهترین مکان را برای نصب دوربین مداربسته پیدا کنید، باید ابتدا به نیازتان از تهیه و نصب دوربین مداربسته توجه کنید. سپس به ورودی و خروجی ساختمان توجه داشته باشید چرا که بهترین محل هاب نصب دوربین می‌تواند در مقابل تمام پنجره های ساختمان، روبروی درب های ورودی و خروجی، طبقه اول و یا آخر ساختمان و ... باشد.

روبروی تمامی ورودی و خروجی های ساختمان و البته در خیابان

توجه داشته باشید که وجود دوربین مداربسته جدا از این که میتواند به ضبط وقایع بپردازد، از ورود و انجام کار های خلاف توسط خیلی از افراد جلوگیری میکند. در واقع نصب‌ دوربین مداربسته در خیابان و در روبروی درب های ورودی و خروجی، خودش نوعی عامل بازدارنده محسوب می‌شود. همچنین این دوربین ها می‌توانند ابتدایی ترین حرکات مشکوک افراد  را ضبط کنند.

درب اصلی ساختمان

قطع به یقین یکی از اصلی ترین راه های ورود به داخل ساختمان، درب اصلی آن میباشد و سارقین وقتی جایی برای ورود به ساختمان پیدا نمیکنند، از طریق درب اصلی اقدام به ورود می‌کنند. شما می‌توانید در راستای ورودی اصلی ساختمان، دوربینی مخفی نصب کنید و حرکات مشکوک سارق و یا هر فرد دیگر را زیر نظر بگیرید.

یکی دیگر از محل های مناسب و مهم جهت نصب دوربین مداربسته، نصب آن در حیاط خانه است، به طوری که به ورودی های ساختمان، دید داشته باشد. البته توجه داشته باشید که شما باید دوربین را در محلی نصب کنید که قابل دسترس نباشد و سارق نتواند به راحتی و با ضربه، به آن آسیب بزند.

اگر قرار است که دوربین در محلی بدون سقف و آزاد نصب گردد، بهتر است آن را در ارتفاع بالای ۳ متری نصب کنید و در مکان های سقف دار نیز بهتر است در نزدیکی سقف نصب گردد.

درب ورودی پشت ساختمان

از دیگر نکات مهم در رابطه با محل نصب دوربین مداربسته، توجه به تعداد ورودی های ساختمان است. اگر شما بیش از یک ورودی داشته باشید، برای ایجاد امنیت بیشتر لازم است که همه درب ها را به وسیله دوربین مداربسته پوشش دهید. در نتیجه اگر ساختمان شما دارای درب پشتی میباشد، به فکر نصب دوربین در آن قسمت نیز باشید.

سعی کنید هنگام نصب دوربین مداربسته به نورپردازی محل نصب دقت فراوانی بکنید چرا که وجود نور کافی برای ضبط تصاویر توسط دوربین ضروری است. همان طور که نصب دوربین مداربسته به صورت مخفی حائز اهمیت است، نصب دوربین در محل دید افراد نیز خالی از لطف نبوده و اکثر اوقات سبب منصرف شدن سارق از ورود به ساختمان می‌گردد.

پله های ساختمان و ورودی آسانسور

پله ها، راهروی ساختمان و ورودی آسانسور از جمله دیگر مکان هایی هستند که باید توسط دوربین مداربسته محافظت شوند. گاهی اوقات ممکن است سارقین به دوربین های مداربسته در قسمت ورودی ساختمان آسیب بزنند. در چنین شرایطی دوربین های نصب شده در پله ها و یا ورودی آسانسور ها، در صورتی که مخفی باشند، می‌توانند وقایع و تصاویر را ثبت و ضبط کنند.

پنجره ها و یا ورودی تراس ساختمان

گاهی اوقات نیز سارقین از طریق پنجره ها و یا درب تراس ساختمان اقدام به ورود به داخل ساختمان می‌کنند. در نتیجه شما می‌توانید برای این که جلوی ورود سارقین را بگیرید و یا اعمال مشکوک آن ها را ثبت کنید، در ورودی تراس و پنجره ها نیز، دوربین مداربسته نصب کنید.

پارکینگ

از دیگر مکان هایی که افراد معمولا اقدام به ارتکاب جرم و خلاف در آن جا میکنند، میتوانیم به پارکینگ اشاره کنیم. گاهی اوقات، پس از این که جرم، خلاف و یا سرقتی در ساختمانی رخ می‌دهد و نیاز می‌شود که وقایع انجام شده در پارکینگ پرداخته شود، افراد با نبود دوربین در پارکینگ مواجه می‌شوند.

دیوار های ساختمان و البته پشت بام

اگر محلی که قرار است درآن جا دوربین مداربسته نصب کنید، دیوار هایی وجود دارد که امکان ورود و خروج افراد و سارقین وجود دارد، بهتر است نصب دوربین در بالای دیوار را نیز در نظر بگیرید. البته گاهی اوقات سارقین می‌توانند از طریق پشت بام های نزدیک به پشت بام ساختمان شما، وارد ساختمان شوند، در نتیجه از نصب دوربین مداربسته در بالای پشت بام خود غافل نشوید.

بهترین محل نصب دوربین مداربسته در فروشگاه های تجاری

اگر قصد نصب دوربین مداربسته در فروشگاه های تجاری دارید، ضمن این که می‌توانید در محل های گفته شده، اقدام به نصب دوربین کنید، مکان های مناسب دیگری نیز وجود دارند که در ادامه میگوییم.

 محل قرارگیری صندوق و روبروی مشتری

شما می‌توانید در پشت صندوق دوربین مداربسته نصب کنید تا بتوانید چهره افراد و یا وقایع روبروی صندوق را به خوبی ثبت کرده و در مواقع نیاز چک کنید.

روبروی چهره فرد فروشنده

متاسفانه گاهی اوقات برخی از فروشنده ها نیز کارهای خلاف انجام می‌دهند. شما می‌توانید برای جلوگیری از ارتکاب جرم توسط این افراد و یاثبت کار های خلاف آن ها، دوربین مداربسته را روبروی چهره فروشنده نصب کنید.

انبار و قفسه های نگهداری وسایل

شما می‌توانید در داخل فروشگاه های تجاری نیز دوربین مداربسته نصب کنید چرا که این کار به مقدار خیلی زیادی از انجام جرم و جنایت ها میکاهد و سبب افزایش ایمنی مالی و جانی افراد می‌گردد. به طور کلی میتوان گفت که دوربین مداربسته ضمن ثبت وقایع میتواند جلوی انجام اعمال خلاف توسط بساری از افراد را بگیرد.

 

ارسال نظر