ناکامی سه غول رسانه ای برای جذب مخاطبان ورزشی

قاضی آمریکایی راه اندازی سرمایه گذاری استریم ورزشی از دیزنی، غول های رسانه ای را به تاخیر انداخت.

ناکامی سه غول رسانه ای برای جذب مخاطبان ورزشی

سارا کلاری: در این تصویر که در 24 مارس 2020 گرفته شده است، یک تلفن هوشمند با لوگوی «دیزنی» در مقابل کلمات نمایش داده شده «سرویس جریان» دیده می شود.

به گزارش رویترز یک قاضی آمریکایی روز جمعه به طور موقت راه اندازی یک سرویس پخش جدید ورزشی را که توسط سه غول رسانه ای، والت دیزنی (DIS.N) ، فاکس و Warner Bros Discovery (WBD.O)، حمایت می شود و هدف آن جذب طرفداران جوان ورزش است که بازی ها را از تلویزیون تماشا نمی کنند.

در ماه فوریه، سرویس پخش ورزشی رقیب FuboTV FUBO.N از شرکت های بزرگ رسانه ای شکایت کرد و آنها را به اقدامات ضد تراست متهم کرد که باعث خنثی کردن رقابت و افزایش قیمت برای مصرف کنندگان می شود.

بر اساس این گزارش شرکت های رسانه ای برنامه ریزی کرده بودند که Venu Sports را راه اندازی کنند که هزاران رویداد ورزشی زنده حرفه ای و دانشگاهی را در یک برنامه واحد تولید می کند. این سرویس جدید قرار بود پاییز امسال عرضه شود.

گارنت نوشت، شرکای رسانه‌ای Venu می‌توانند «کنترل تقریباً انحصاری» بر حقوق ورزشی اعمال کنند تا از ظهور رقبا جلوگیری کنند، و افزود که شرکای سرمایه‌گذاری مشترک «به صراحت موافقت کردند که از حمایت از پلتفرم دیگری مانند Venu «حداقل برای سه سال آینده» خودداری کنند.

فوبو استدلال کرد که از توانایی خود برای راه‌اندازی یک سرویس ورزشی ناامید شده است زیرا شرکت‌های رسانه‌ای که محتوای آن را ارائه می‌کنند، آن را مجبور می‌کنند «شبکه‌های غیر ورزشی ناخواسته‌ای را که مصرف‌کنندگان آن را به ندرت تماشا می‌کنند» حمل کند.

دیوید گندلر، مدیرعامل فوبو، به رویترز گفت: ما مطمئناً در طول سال گذشته آسیب دیده‌ایم. سهام به قیمتی که قبل از اعلام Venu به دست آورده بودیم بهبود نیافته است.

این سه شرکت در بیانیه‌ای اعلام کردند که معتقدند استدلال‌های فوبو اشتباه بوده و نسبت به حکم دادگاه تجدیدنظر خواهند کرد.

آنها گفتند: "Venu Sports یک گزینه طرفدار رقابت است که هدف آن افزایش انتخاب مصرف کننده با دستیابی به بخشی از بینندگان است که در حال حاضر از گزینه های اشتراک موجود استفاده نمی کنند."

دانیل کنستانتینوویچ، تحلیلگر Emarketer گفت که اگر Venu مجبور شود تا اواخر فصل فوتبال حرفه ای NFL راه اندازی کند ممکن است مصرف کنندگان بالقوه را از دست بدهد.

حقوق ورزشی حرفه ای همچنان افزایش می یابد زیرا چنین بازی هایی هنوز هم مخاطبان و تبلیغ کنندگان قابل توجهی را جذب می کنند که امیدوارند به آنها دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال، اتحادیه ملی بسکتبال به یک قرارداد 11 ساله کالسکه به ارزش 77 میلیارد دلار رسید.

یکی از راه‌های شرکت‌های رسانه‌ای برای پرداخت این هزینه، جذب بینندگان جدید است، مانند کسانی که از تلویزیون سنتی برای خدمات پخش اجتناب می‌کنند.

براندون کاتز، استراتژیست ارشد صنعت سرگرمی برای Parrot Analytics گفت: برای رقابت با نتفلیکس، همکاری بین شرکتی و مشارکت‌های مختلف به طور فزاینده‌ای ضروری خواهد بود. شرکت‌ها باید هزینه‌ها را کاهش دهند .رسانه‌های قدیمی به شدت امیدوارند جایگزینی برای درآمد از دست رفته بسته تلویزیون پولی رو به کاهش ایجاد کنند.

قاضی گارنت در نیویورک گفت: "فوبو در صورت عدم وجود حکم، آشکارا نشان داده است که با از دست دادن مشترکین قریب الوقوع مواجه است که احتمالاً به دنبال آن ورشکستگی، حذف فهرست و فروپاشی کسب و کارش خواهد بود."

سهام دیزنی، فاکس و برادران وارنر دیسکاوری پس از ساعت ها معاملات بورس روز جمعه ثابت ماند. سهام دیزنی فاکس بین 0.5٪ و 2.4٪ است.

 

ارسال نظر