مقایسه پرفکت مانی و وب مانی! کدام یک برای ایرانیان بهتر است؟

با افزایش فشار تحریم‌ها بر ایران، بسیاری از فعالیت‌های تجاری و اقتصادی پیچیده و دشوار شده است.

مقایسه پرفکت مانی و وب مانی! کدام یک برای ایرانیان بهتر است؟

 ولی استفاده از سیستم‌های پرفکت مانی و وب مانی، می‌تواند این مسائل را به سادگی برطرف کند. پرفکت مانی و وب مانی هر دو جزء کیف پول‌های اینترنتی به شمار می‌روند که استفاده از آن‌ها می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های معاملاتی را برای ما ساده‌تر کند.

دقت داشته باشید که این دو کیف پول از جنبه‌های مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند و انتخاب از بین این دو مورد بستگی به نیاز و شرایط شما دارد. در ادامه توضیحاتی در خصوص پرفکت مانی و وب مانی و تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها ارائه می‌دهیم.

پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از سوالات مهم معامله‌کنندگان و کاربران ایرانی این است که پرفکت مانی چیست؟ پرفکت مانی در حقیقت یک سیستم پرداخت الکترونیکی است که اغلب به منظور پرداخت‌های غیرنقدی در بستر اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. خدمات پرفکت مانی در جهت پیش برد و مدیریت امور مالی مختلف کاربران و کسب‌وکارها به کار گرفته می‌شود. افراد با شارژ حساب پرفکت مانی خود می‌توانند کیف پولی برای ارزهای یورو، دلار، بیت کوین و ... داشته باشند.

در این سیستم امکان تبدیل پول به ارزهای مختلف نیز فراهم شده است. از دیگر کاربردهای پرفکت مانی می‌توان به انتقال پول، پس‌انداز در حساب‌های الکترونیکی و دریافت سود، خرید کالا و خدمات از فروشگاه‌های آنلاین، ذخیره و پس‌انداز پول در کیف پول الکترونیکی، خرید بیت کوین، طلا و ارزهای معروف مانند دلار آمریکا و یورو به صورت آنلاین اشاره کرد.

با استفاده از این سیستم پرداخت به راحتی می‌توانید از وب سایت‌های خارجی خرید کرده و از دارایی‌های دیجیتالی خود مانند: بیت کوین یا سایر ارزها در کیف پول دیجیتالی نگهداری کنید. بر خلاف بسیاری از کیف پول‌های الکترونیکی، امکان دسترسی به پرفکت مانی برای ایرانیان وجود دارد. پرفکت مانی در ایران نمایندگی‌های مختلفی دارد که با وجود تحریم‌ها، محرومیت و محدودیتی اعمال نکرده‌اند.

برای استفاده از خدمات پرفکت مانی ابتدا باید در وب سایت آن ثبت نام کنید. از دیگر روش‌های بهره‌مندی از خدمات این سیستم، خرید ووچر پرفکت مانی است. بدون شک با خرید پرفکت مانی می‌توانید در ایران فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خود را پیش ببرید.

وب مانی چیست و چه کاربردی دارد؟

وب مانی نیز یک سیستم پرداخت آنلاین بین‌المللی است که به دلیل بحران‌های مالی و تسهیل انتقال پول دلاری در اواخر دهه 90 در روسیه ایجاد شد. این سیستم به دلیل ویژگی‌ها و خدمات خود در طی مدت زمان کوتاهی به محبوبیت جهانی رسید، به طوری که اکنون بیش از 40 میلیون نفر در این سیستم حساب دارند.

وب مانی تلاش می کند خدمات بهتری را در زمینه انتقال پول به کاربران ارائه دهد و در هر سال خدمات متنوعی را ایجاد می‌کنند که برخی از آن ها کاربرد شخصی و برخی دیگر کاربرد سازمانی دارند. جالب است بدانید که برخی از وب سایت‌ها، وب مانی را به عنوان روش سریع پرداخت معرفی می‌کنند.

در حالت کلی، عملکرد کیف پول وب مانی مشابه با همراه بانک‌ها و سیستم بانکداری آنلاین است. وب مانی فرصت‌های زیادی برای مدیریت وجه و برنامه‌ریزی گردش کار برای کسب‌وکارها فراهم کرده است.

از دیگر کاربردهای وب مانی می‌توان به خرید از وب سایت‌های معروفی مثل: Aliexpress و سایت‌های مشابه، نقل‌وانتقالات مالی بین‌المللی، خرید از سایت‌های گردشگری و مسافرتی، خرید بلیط هواپیما، شارژ حساب‌های بورسی، خرید دامنه، پرداخت به شرکت‌های هاستینگ، دریافت حقوق از وب سایت‌های فریلنسری و ... اشاره کرد.

مهمترین تفاوت های پرفکت مانی و وب مانی

پرفکت مانی و وب مانی تفاوت‌های مختلفی دارند و برای انتخاب میان این دو گزینه، ابتدا باید آن‌ها را از جنبه‌های مختلف مقایسه و مورد بررسی قرار دهید. این دو کیف پول از نظر عملکرد شباهت زیادی به یکدیگر دارند، ولی از نظر نرخ کارمزد، نحوه شارژ، پشتیبانی از کیف پول‌های متنوع و میزان اعتبار بین آنها تفاوت‌هایی دیده می‌شود که در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه می‌دهیم.

میزان نرخ کارمزد

میزان نرخ کارمزد پرفکت مانی و وب مانی در هر تراکنش با یکدیگر متفاوت هستند. نرخ کارمزد تراکنش‌های پرفکت مانی 0.5 درصد و نرخ کارمزد تراکنش‌های وب مانی 0.8 درصد است. به این ترتیب افرادی که نمی‌خواهند کارمزد زیادی بابت تراکنش‌های خود پرداخت کنند، می‌توانند پرفکت مانی را به عنوان کیف پول الکترونیک خود در نظر بگیرند.

مهمترین تفاوت های پرفکت مانی و وب مانی

نحوه شارژ

نحوه شارژ پرفکت مانی و وب مانی با یکدیگر متفاوت است. نحوه شارژ از جمله موارد مهمی است که کاربران به آن اهمیت زیادی می‌دهند. برای شارژ حساب پرفکت مانی می‌توان از طریق صرافی‌های آنلاین، کارت‌های اعتباری یا ووچر perfect money اقدام کرد. ولی برای شارژ حساب وب مانی باید از طریق صرافی‌های آنلاین، کارت‌های اعتباری و پیمر (نوعی حساب ووچر) اقدام کرد.

پشتیبانی از کیف پول های متنوع

پرفکت مانی و وب مانی از نظر نوع پشتیبانی از کیف پول‌های متنوع با یکدیگر متفاوت هستند. دقت داشته باشید که پرفکت مانی دارای 3 نوع کیف پول «طلا»، «دلار» و «یورو» است. وب مانی از انواع کیف پول‌های دیگر مانند: روبل، دانگ و ... پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل اغلب افرادی که از کشورهای مختلف اقدام به خرید کالا می‌کنند، برای انتقال ارز از وب مانی استفاده می‌کنند.

میزان اعتبار و محبوبیت در دنیا

به طور کلی، پرفکت مانی و وب مانی هر دو در رقابت هستند. با این حال، پرفکت مانی در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از طرفی دیگر، وب مانی شعبه‌ای در انگلیس تاسیس کرده که به میزان اعتبار آن افزوده شده است.

سرعت انتقال ارز

سرعت انتقال ارز یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. به طور کلی، انتقال ارز در دو کیف پول پرفکت مانی و وب مانی به صورت آنی است. یعنی سرعت انتقال ارز در هر دو مورد تفاوت چندانی ندارند.

شباهت های پرفکت مانی و وب مانی

پرفکت مانی و وب مانی در کنار تفاوت‌های خود، شباهت‌هایی نیز به یکدیگر دارند. به صورت کلی، این دو کارت از نظر عملکرد مشابه با مستر کارت و ویزا کارت هستند. سرعت انتقال ارز در آن‌ها آنی و تقریبا مشابه است. از هر دو حساب می‌توانید به منظور انتقال ارز در سطح بین‌المللی و خرید از وب سایت‌های مشهور استفاده کنید.

کدام یک برای ایرانی ها بهتر است؟

با توجه به تحریم‌های کشور ایران، انتقال ارز با سختی‌های زیادی مواجه شده است. ولی وب مانی و پرفکت مانی هر دو از جمله کیف پول‌هایی هستند که تحریم‌ها در ایران با آن‌ها مواجه نشده است. به همین دلیل امکان استفاده از خدمات آن‌ها برای تمام ایرانی‌ها وجود دارد. برای انتخاب بین این دو کیف پول باید به نیازهای خود رجوع کنید.

به عنوان مثال: اگر نمی‌‌خواهید کارمزد زیادی را برای انتقال ارز صرف کنید، بهترین گزینه برای شما پرفکت مانی خواهد بود. افرادی که تمایل به انتقال ارز بر اساس واحد روبل روسیه انجام دهند نیز می‌توانند وب مانی را انتخاب کنند.

 

ارسال نظر