افزایش 20 درصدی سهام استارتاپ هندی در یک روز

استارت‌آپ Ola Electric هندی تحت حمایت سافت‌بانک، 20 درصد از اولین شرکت ارزش‌گذاری شده به ارزش 4.8 میلیارد دلار را کسب کرد.

افزایش 20 درصدی سهام استارتاپ هندی در یک روز

سارا کلاری: بر اساس گزارش cnbc سهام Ola Electric در اولین بازار خود در روز جمعه 20 درصد افزایش یافت و ارزش این استارتاپ خودروهای الکتریکی هندی حدود 4.8 میلیارد دلار اعلام شد.

Ola Electric سهام خود را 76 روپیه (91 سنت) قیمت گذاری کرد و شرکت را از طریق عرضه عمومی در بمبئی بیش از 730 میلیون دلار افزایش داد.

این شرکت اسکوترهای برقی تولید می کند . اولین محصول این شرکت را دو سال و نیم پیش عرضه شد.

سهام اولا الکتریک در روز جمعه در اولین بازار خود 20 درصد افزایش یافت و ارزش این استارتاپ خودروهای الکتریکی هندی را حدود 4.8 میلیارد دلار ارزیابی شد. به گزارش رویترز، این بزرگترین فهرست در هند در سال جاری است.

تا ساعت 3:52 بعد از ظهر به وقت محلی، سهام در حدود 91.20 روپیه معامله می شد.

افزایش روز اول در حالی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاران ادعا می کنند که این شرکت در حال تبدیل شدن به یک بازیگر کلیدی در بازار خودروهای الکتریکی هند است، در زمانی که دولت در حال انجام اقداماتی برای تقویت این صنعت است.

اولا الکتریک اسکوترهای برقی می سازد و اولین محصول خود را تنها 2 سال و نیم پیش عرضه کرد.

دو چرخه محبوب ترین وسیله حمل و نقل در هند است. طبق داده‌های McKinsey & Co انتظار می‌رود تا سال 2030، به‌ویژه خودروهای دو چرخ برقی 60 تا 70 درصد از کل فروش اسکوترهای جدید در هند را به خود اختصاص دهند.

Ola Electric در حال آماده شدن برای تولید اولین محصول موتورسیکلت الکتریکی خود در نیمه دوم سال 2025 است.

این استارت آپ که توسط کارآفرین برجسته بهاویش آگاروال تأسیس شده است، خود را به عنوان شرکتی معرفی می کند که می تواند همه چیز را از طراحی گرفته تا تولید و باتری انجام دهد، درست مانند تسلا.

با این حال، در حال حاضر، به نظر نمی رسد برنامه ای برای توسعه این شرکت در زمینه خودرو وجود داشته باشد.

این شرکت گفت که قصد دارد از درآمدهای IPO برای پرداخت بدهی ها، تحقیق و توسعه بیشتر و برای حمایت از توسعه کارخانه باتری گیگافکتوری خود استفاده کند.

در حالی که درآمد شرکت در سال منتهی به 31 مارس سالانه 90 درصد افزایش یافت، زیان آن نیز افزایش یافت. این شرکت هنوز به سود خود نرسیده است.

آگاروال همچنین یکی از بنیانگذاران Ola Cabs، یک شرکت سوارکاری در هند است.

 

ارسال نظر