قوانین شرایط سنی برای خرید بلیط هواپیما

هواپیما به دلیل مزایای متعددی که دارد، همواره به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های سفر در نظر گرفته می‌شود. این وسیله نقلیه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما را به دورترین مقاصد می‌رساند و درعین‌حال، راحتی مطلوبی را برای‌تان فراهم می‌کند.

قوانین شرایط سنی برای خرید بلیط هواپیما

بااین‌حال، اگر فرزند خردسالی دارید که در سفر همراه شماست، باید قوانین مربوط به شرایط سنی ویژه او را بدانید. کودکان، مشمول قوانین بزرگ‌سالان نمی‌شوند؛ ازاین‌رو، پیش از خرید بلیط هواپیما، باید درباره محدودیت‌های سنی و قوانین آن اطلاعات کسب کنید. در این مقاله نکات مهم شرایط سنی برای پرواز را بررسی خواهیم کرد.

محدودیت سنی برای خرید بلیط پرواز

نخستین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، محدودیت‌ سنی برای تهیه بلیط پرواز است. عمدتاً افراد با هر سن‌و‌سالی می‌توانند با هواپیما سفر کنند؛ اما شرایط سفر برای آن‌ها متفاوت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، کودکان و افراد مسن، تحت شرایط متفاوتی نسبت به افراد جوان سفر می‌کنند. اگر به همراه فردی کهن‌سال سفر می‌کنید، باید به نکاتی که در ادامه اشاره می‌کنیم، توجه داشته باشید.

افراد مسن معمولاً درگیر بیماری‌هایی هستند و همین موضوع بر شرایط پرواز آن‌ها، اثرگذار است. اگر فردی تجهیزات خاصی به همراه داشته باشد، می‌بایست برای ورود آن‌ها به هواپیما مجوز دریافت کند. همچنین، ازآنجاکه رسیدگی به‌کار این افراد بیشتر طول می‌کشد، باید زودتر از سایر مسافرین در فرودگاه حضورداشته باشند. همراه داشتن وسایلی نظیر سمعک یا وجود پلاتین، می‌تواند پروسه عبور از گیت را طولانی‌تر کند. البته، این موضوع در خصوص همه سالمندان صادق نیست. چنین مواردی می‌توانند شرایط تهیه بلیط را تغییر دهند؛ اما کهولت سن، مشکلی در خرید بلیط هواپیما ایجاد نخواهد کرد و همه افراد مسن می‌توانند بلیط پرواز را تهیه نمایند. در خصوص حداقل سن پرواز نیز نکاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

حداقل سن برای تهیه بلیط پرواز

در هر پرواز، افراد مختلفی با سن‌وسالی متفاوت در هواپیما دیده می‌شوند؛ از کودکی شیرخوار گرفته تا افراد مسنی که بیش از ۹۰ سال سن دارند. به نظر شما، کودکان از چندسالگی می‌توانند با هواپیما سفر کنند؟ حقیقت این است که محدودیت مشخصی برای حداقل سن سفر با هواپیما وجود ندارد؛ یعنی حتی نوزادان هم می‌توانند در سفر هوایی همراه شما باشند. البته، نوزادان باید حداقل ۱۰ روزه باشند تا اجازه ورود به هواپیما به آن‌ها داده شود.

توجه داشته باشید که نوزادان کوچک‌تر از ۱.۵ ماه، ممکن است طی پرواز دچار مشکلاتی شوند؛ چراکه شرایط جوی در طول پرواز تغییر می‌کند و این موضوع ممکن است بر شرایط نوزادان کوچک تاثیر بگذارد. توصیه می‌کنیم تا ۱.۵ ماهگی نوزادان صبر کرده و سپس با هواپیما سفر کنید. البته بدیهی است که برای نوزادان، نیازی به رزرو صندلی نیست؛ اما آن‌ها هم باید بلیط و شناسه پرواز داشته باشند.

قیمت بلیط برای کودکان چگونه است؟

کودکان تا پیش از دوسالگی، اغلب نوزاد در نظر گرفته می‌شوند و قیمت بلیط آن‌ها بر اساس قانون بلیط نوزادان مشخص می‌شود. کودکان ۲ تا ۱۲ سال، نیاز به صندلی دارند؛ اما همچنان قیمت بلیط آن‌ها کمتر از بزرگ‌‌سالان است.

قیمت بلیط نوزادان، معمولاً ۱۰ درصد بلیط بزرگ‌سالان است؛ بسته به نوع بلیطی که تهیه می‌کنید،‌ قیمت آن می‌تواند متفاوت باشد. در خصوص کودکان نیز مصوبه خاصی وجود ندارد و ایرلاین‌های مختلف می‌توانند قیمت متفاوتی را اعلام کنند. گاهی قیمت بلیط کودکان نیم‌بها و گاهی بیشتر یا کمتر می‌شود. بااین‌حال، در هنگام رزرو‌ بلیط حتماً این نکته را قید کنید تا هزینه سفرتان کاهش پیدا کند.

آیا کودکان می‌توانند به تنهایی با هواپیما سفر کنند؟

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از مسافران را درگیر کرده، این است که آیا امکان سفر کودکان بدون همراهی یک بزرگ‌سال وجود دارد یا نه؟! باید بگوییم که کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال می‌توانند بدون همراهی والدین نیز، به‌وسیله هواپیما سفر کنند و بلیط برای آن‌ها صادر می‌شود. البته برای این کار باید رضایت‌نامه والدین ارائه شود تا کودک بتواند به‌تنهایی سفر کند. توجه داشته باشید که امکانات لازم برای سفر راحت کودک و سرگرم شدن او در حین پرواز، فراهم خواهد شد.

نکاتی در خصوص محدودیت سنی پرواز با هواپیما

افزون بر مواردی که به آن‌ها پرداختیم، نکات دیگری نیز وجود دارند که پیش از تهیه بلیط، باید نسبت به آن‌ها آگاه باشید. دانستن نکات مربوط به محدودیت سنی، سبب انتخاب بهترین نوع بلیط و سفری بدون دردسر خواهد شد. در بخش زیر به تعدادی از این نکات اشاره می‌کنیم:

  • کودکان نیز مانند افراد مسن، باید زودتر از دیگران در فرودگاه حاضر شوند؛ چراکه بررسی وضعیت آن‌ها زمان‌بر است. اگر دیر به فرودگاه برسید، ممکن است این پروسه طولانی‌تر شده و پرواز را از دست بدهید.

  • قیمت بلیط برای کودکان بالاتر از ۱۲ سال، برابر با یک بزرگ‌سال در نظر گرفته می‌شود.

  • بر اساس قوانین، کودکانی که می‌خواهند به‌تنهایی سفر کنند، نمی‌توانند آخرین بلیط پرواز روز را خریداری نمایند.

  • اگر کودک ۵ تا ۱۲ ساله‌ای دارید که می‌خواهید بدون حضور شما سفر کند، نمی‌توانید بلیط هواپیماهای ترانزیت یا همان توقف‌دار را برای او تهیه کنید.‌ کودکان بدون همراه، تنها اجازه سفر با پروازهای مستقیم را دارند.

  • کودکان بدون همراه باید بلیط یک بزرگ‌سال را خریداری کرده و هزینه آن را بپردازند.

  • برای کودکان بدون همراه،‌ یک مسئول در نظر گرفته می‌شود. کودک در طول مسیر نباید از این فرد مسئول دور شود.

  • والدین کودکانی که بدون همراه سفر می‌کنند،‌ می‌بایست مدارک کاملی را برای تهیه بلیط ارائه کنند؛ بنابراین، حتماً تمام مدارک شناسایی را همراه داشته باشید.

رزرو آنلاین بلیط پرواز در کمتر از پنج دقیقه با فلای تودی

برای آنکه بلیط پرواز را به راحت‌ترین روش ممکن رزرو کنید، می‌بایست وب‌سایت مناسبی را انتخاب نمایید. با توجه به تعدد وب‌سایت‌های موجود، ممکن است در انتخاب این مورد کمی سردرگم شوید؛ اما پس از بررسی‌های فراوان، پیشنهاد ما به شما وب‌سایت معتبر فلای تودی است. این مجموعه، طیف گسترده‌ای از خدمات، شامل فروش آنلاین بلیط پرواز، بلیط قطار و رزرو آنلاین هتل‌های خارجی و داخلی را ارائه می‌دهد.

علاوه بر آن، می‌توانید اخذ ویزا را نیز از طریق کارشناسان این مجموعه پیگیری کنید. جالب است بدانید باوجود چندین سال سابقه فعالیت، همچنان فلای تودی ارزان‌ترین قیمت را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. همین حالا وارد وب‌سایت فلای تودی شده و از این مزایا بهره ببرید.

 

ارسال نظر