چرا با قطار به زنجان سفر کنیم؟

زنجان یکی از شهرهای زیبا و تاریخی ایران است و مهم‌ترین مرکز خط‌آهن شمال غرب کشور نیز به همین شهر تعلق دارد. خط‌آهن زنجان با قدمت 80 سال در جنوب این شهر واقع شده است.

چرا با قطار به زنجان سفر کنیم؟

هر ساله تعدادی زیادی مسافر از سراسر ایران از جمله تهران با خرید بلیط قطار تهران زنجان به این شهر سفر می‌کنند و پس از بازدید از جاهای دیدنی این شهر، بلیط قطار زنجان تهران را خریداری کرده و به شهر خود بازمی‌گردند. سفر با قطار بهترین و پرطرفدارترین روش سفر به شهر زنجان است و مزایای زیادی به‌ همراه دارد. در این مطلب قصد داریم درباره مزایای سفر با قطار به زنجان و خرید بلیط آن از فلای‌تودی صحبت کنیم.

سفر با قطار به زنجان چه مزایایی دارد؟‌

تهیه بلیط قطار یکی از پرطرفدارترین رو‌ش‌های سفر محسوب می‌شود و مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. مهم‌ترین مزیت سفر با قطار به زنجان یا هر شهر دیگری بالا بودن امنیت است. خطرات سفر در مسیرهای ریلی به‌مراتب کمتر از خطرات سفر با خودرو، اتوبوس یا هواپیما است.

مزیت دیگری که این نوع سفر به همراه دارد، مناسب بودن و مقرون‌به‌صرفه‌بودن قیمت بلیط قطار زنجان است. به‌عنوان مثال اگر بخواهید برای خرید بلیط هواپیما زنجان تهران یا تهران زنجان اقدام کنید، باید هزینه بالایی بپردازید؛ در حالی که قیمت بلیط قطار زنجان تهران و بالعکس ارزان‌تر از بلیط هواپیما است. خرید بلیط قطار تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های سفر دارد.

مزیت دیگر این نوع سفر آرامش و راحتی کوپه‌های قطار است. سطح کیفیت امکانات رفاهی داخل قطار با هیچ یک از وسایل حمل‌ونقل قابل مقایسه نیست. در قطارهای کوپه‌ای داخل هر کوپه تخت‌خواب وجود دارد. مسافران می‌توانند در طول مسیر از خوابیدن روی این تخت‌خواب‌های راحت لذت ببرند. در قطارهای پنج‌ستاره زنجان رستوران هم وجود دارد و مسافران می‌توانند در وعده‌های شام و ناهار غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند.

وجود سرویس‌های بهداشتی فرنگی و ایرانی نیز یکی دیگر از مزایای سفر با قطار به زنجان است. در طول مسیر مسافران می‌توانند در راهروهای قطار قدم بزنند، از پنجره مناظر دیدنی بیرون را تماشا و اگر چیزی نیاز داشتند از بوفه قطار خریداری کنند. اضافه شدن امکان حمل خودرو با قطار توسط شرکت ریلی رجا یکی دیگر از مزایای سفر با قطار است.

 

پرفروش‌ترین بلیط‌های قطار زنجان مربوط به کدام مسیرهای ریلی هستند؟

از پرفروش‌ترین بلیط‌های قطار از مبدا زنجان می‌توان به بلیط قطار زنجان تهران، بلیط قطار زنجان قزوین، بلیط قطار زنجان میانه، بلیط قطار زنجان تاکستان، بلیط قطار زنجان اصفهان و بلیط قطار زنجان بندرعباس اشاره کرد.

بلیط قطار تهران زنجان، بلیط قطار تبریز زنجان، بلیط قطار مشهد زنجان، بلیط قطار رشت زنجان و بلیط قطار شیراز زنجان نیز تعدادی از پرفروش‌ترین بلیط‌های قطار با مقصد زنجان هستند.

میزان تردد بین زنجان و شهرهای دیگر با استفاده از قطار زیاد است؛ به همین دلیل در هر لحظه‌ای که بخواهید می‌توانید برای خرید بلیط رفت یا بلیط برگشت به این شهر اقدام کنید. اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید، به سراغ خرید بلیط‌ های رفت و برگشت بروید؛ زیرا قیمت بلیط‌های قطار یک‌طرفه معمولا نسبت به بلیط‌های رفت‌وبرگشت گران‌تر است.

عوامل مختلفی در قیمت بلیط قطار با مبدا یا مقصد زنجان تاثیرگذار هستند. یکی از عوامل مسافت مسیر ریلی است؛ به‌عنوان مثال قیمت بلیط قطار زنجان به تهران نسبت به قیمت بلیط زنجان به مشهد پایین‌تر است. زمان سفر نیز در قیمت بلیط قطار تاثیر می‌گذارد. در فصل‌های پرمسافر قیمت‌ها افزایش می‌یابد. عامل بعدی سن مسافران است؛ برای مسافران زیر دو سال فقط باید دو درصد از هزینه کل بلیط پرداخت شود. قیمت بلیط برای کودکان بین دو تا دوازده سال نیز نیم‌بها است. افراد بالای دوازده سال هم بزرگسال محسوب می‌شوند و باید هزینه خرید بلیط را به‌طور کامل بپردازند.

بهترین زمان سفر به زنجان با قطار

از نظر آب‌وهوا بهترین زمان سفر به شهر زیبای زنجان و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن فصل‌های بهار و تابستان است. در این دو فصل زنجان آب‌وهوای مطبوع و خنکی دارد و تعداد مسافران نیز افزایش پیدا می‌کند. در فصل‌های پرمسافر زنجان قیمت بلیط قطار به مقصد این شهر بیشتر می‌شود.

در فصل‌های پاییز و زمستان زنجان آب‌وهوای بسیار سردی دارد، به همین دلیل تعداد مسافرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند، کاهش پیدا می‌کند. از نظر قیمت بلیط قطار و طبق قانون عرضه‌وتقاضا بهترین زمان سفر با قطار به زنجان از نظر پایین بودن قیمت بلیط و صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر نیمه دوم سال است. در پاییز و زمستان نه تنها هزینه خرید بلیط بلکه هزینه رزرو هتل‌های زنجان نیز کمتر از نیمه اول سال است.

امکانات ارائه شده در ایستگاه راه‌آهن زنجان کدام‌اند؟

یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهن ایران که در دوران پهلوی راه‌اندازی شد، ایستگاه زنجان است. این ایستگاه یکی از اصلی‌ترین ایستگاه‌های مرکزی خط‌آهن شمال غرب ایران به شمار می‌رود و در بلوار شهید بهشتی واقع در 4 کیلومتری جنوب زنجان احداث شده است. از امکانات ارائه شده در ایستگاه راه‌آهن زنجان می‌توان به مواردی مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، غرفه‌های فروشگاهی، پارکینگ، آب‌سرد‌کن، دستگاه‌های خودپرداز، رستوران شبانه‌روزی، آسانسور و صندوق امانات اشاره کرد.

خرید آنلاین بلیط قطار زنجان از سایت فلادی تودی

در این مطلب راجع‌به بهترین روش سفر به شهر زیبای زنجان یعنی سفر با قطار صحبت کردیم. تعداد زیادی مسافر در نیمه اول هر سال با استفاده از قطار به شهر زنجان می‌روند و از جاذبه‌های گردشگری مانند بازار سنتی، تپه‌های آلاداغو دودکش جن، گنبد سلطانیه، موزه رختشورخانه و غیره بازدید می‌کنند. در هر جای ایران که ساکن هستید می‌توانید برای خرید بلیط قطار به مقصد زنجان از طریق سایت فلای‌تودی اقدام کنید.

زنجانی‌ها نیز برای سفر به تهران می‌توانند بلیط قطار زنجان تهران را از سایت فلای‌تودی خریداری کنند. خرید بلیط قطار با قیمت ارزان، امکان خرید بلیط از شرکت‌های ریلی مختلف مانند شرکت‌های ریلی رجا، فدک، نور، صبا، بن ریل و جوپار، مقایسه خدمات و قیمت بلیط‌های قطار به‌صورت آنلاین، امکان رزرو همزمان هتل های زنجان و بلیط قطار، امکان رزرو بلیط ویژه بانوان در کوپه جداگانه، بلیط کوپه دربست و بلیط رفت‌وبرگشت مهم‌ترین مزایای خرید بلیط قطار از فلای‌تودی محسوب می‌شوند.

 

ارسال نظر