حداقل خرید ترون در صرافی ها

ترون (Tron) یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های بلاک چینی است که نسبت به مهمترین رقیب خود یعنی اتریوم، کارمزدهای بسیار پایین‌تری دارد. همین امر باعث می‌شود شما بتوانید رمز ارز بومی این شبکه یعنی ترونیکس (TRX) را در حجم‌های پایین‌تری خریداری کنید.

حداقل خرید ترون در صرافی ها

شاید بپرسید چرا کارمزد روی حجم خرید تاثیر دارد و در صرافی‌ها حداقل خرید ترون چقدر است؟ در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

موارد تاثیرگذار روی حداقل خرید ترون در صرافی‌ها

همانطور که گفتیم، کارمزد شبکه یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی حداقل میزان خرید ترون است. اما علاوه بر این مورد، فاکتورهای دیگری نظیر کمیسیون و محدودیت‌های خود صرافی‌ها روی این موضوع نیز تاثیرگذار هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

قابلیت خرید زیر 1 واحد ترون

مشابه بیت کوین که از 100 میلیون ساتوشی تشکیل شده است و از نظر تئوری امکان خرید 1 واحد ساتوشی وجود دارد، ترون نیز از اجزاء کوچکتری به‌نام سان (Sun) تشکیل شده و هر 1 واحد آن، معادل 1 میلیون سان است. بنابراین از نظر تئوری، شما می‌توانید به جای خرید 1 واحد کامل ترون، تنها 1 واحد سان خریداری کنید.

هر واحد ترون در حال حاضر با قیمت 0.1 دلار یعنی 10 سنت معامله می‌شود. بنابراین هر 1 واحد سان، حدود 0.0000001 دلار قیمت خواهد داشت و از نظر تئوری، شما می‌توانید 1 واحد سان را خریداری نمایید.

کارمزد شبکه ترون

همانطور که می‌دانید، برای انجام تراکنش روی شبکه‌های بلاک چینی، باید مقداری کارمزد بپردازید که به هیچ‌کس، نه فرد گیرنده، نه فرستنده، نه کیف پول مورد استفاده و نه صرافی بستگی نداشته و به اعتبارسنج‌ها یا ماینرهای بلاک چین مربوطه پرداخت می‌شود.

حالا با وجودی که امکان خرید مثلا 1 واحد ساتوشی به جای 1 واحد کامل بیت کوین وجود دارد، اما کارمزد خود بلاک چین بیت کوین مانع این امر می‌شود. چرا؟ چون منطقی نیست مثلا شما 1 واحد ساتوشی به ارزش زیر 1 سنت خریداری کنید، اما به اندازه مثلا 1 دلار برای آن کارمزد تراکنش بپردازید (که البته در حال حاضر در دی ماه 1402 به دلیل افزایش تقاضای استفاده از شبکه بیت کوین، این مقدار بیشتر است).

اما باید بدانید که ساختار کارمزد تراکنش‌های شبکه ترون متفاوت است. در این شبکه، برای نقل و انتقالات، باید از دو واحد به‌نام انرژی (Energy) و پهنای باند (Bandwidth) استفاده کنید:

  • اندازه بایت‌های تراکنش بر اساس پهنای باند محاسبه می‌شود و هر حساب روی این بلا چین برای ارسال ترون، به این منبع نیاز دارد. هر 24 ساعت یکبار، تمام آدرس‌های فعال روی این شبکه، 1,500 واحد پهنای باند به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

  • انرژی واحد دیگری است که برای اندازه‌گیری میزان محاسبات لازم توسط ماشین مجازی ترون جهت انجام برخی فعالیت‌ها استفاده می‌شود. کارمزد قراردادهای هوشمند بر اساس امتیاز انرژی محاسبه می‌شود. بر خلاف پهنای باند، تنها از طریق استیک کردن TRX می‌توانید انرژی دریافت کنید و هیچ مقداری به‌صورت رایگان از طرف شبکه به شما تعلق نمی‌گیرد.

حالا واحد ارزش‌گذاری پهنای باند، 1000 سان است. تراکنش‌های ترون به‌صورت آرایه‌های بایتی روی بلاک چین ثبت می‌شوند و امتیاز پهنای باند مصرفی برای هر تراکنش TRX، برابر با همین آرایه‌های بایتی خواهد بود. این یعنی مثلا اگر آرایه بایتی تراکنش شما 200 باشد، باید 200 امتیاز پهنای باند مصرف کنید. هرچه تراکنش بزرگتر باشد، پهنای باند بیشتری مصرف خواهد شد. حالا اگر حساب شما پهنای باند کافی نداشته باشد، باید مقداری ترون بسوزانید تا امیتاز پهنای باند به شما تعلق بگیرد.

محدودیت واریز و برداشت در صرافی‌ها

در اکثر صرافی‌های خارجی به‌دلیل سیاست‌هایشان، حداقل خرید ترون معادل 10 دلار است که با احتساب دلار 50 هزار تومانی، حدود 500 هزار تومان برای شما کارمزد دارد. اکثر این صرافی‌های برای واریز و خرید کارمزد اضافه‌ای از شما کسر نمی‌کند.

در صرافی‌های ایرانی نیز هر پلتفرم مقدار مشخصی را برای خرید و واریز ارزی و ریالی خود در نظر گرفته است. مثلا در صرافی بیت24، حداقل خرید ترون برابر 100 هزار تومان است که یکی از کمترین مقادیر در میان دیگر گزینه‌ها محسوب می‌شود.

آموزش خرید ترون به مبلغ تنها 100 هزار تومان از صرافی بیت 24 بدون کارمزد

برای خرید ترون از صرافی بیت 24 به آدرس bit24.cash، پس از ثبت نام و ساخت حساب کاربری، کافی است وارد داشبورد خود شده و از قسمت «خرید و فروش آنی»، رمز ارز TRX را جستجو نمایید. سپس در قسمت «مبلغ (پرداخت می‌کنید)» میزان مورد نظر برای خرید را مشخص کنید. همانطور که گفتیم، حداقل خرید ترون از بیت24 برابر 100 هزار تومان است.

سپس یکی از گزینه‌های «ذخیره در کیف پول ارزی بیت۲۴» یا «واریز به کیف پول شخصی» را انتخاب کنید. در صورت انتخاب گزینه اول، ترون‌ها در حساب شما در صرافی بیت24 ذخیره می‌شوند و نیازی به پرداخت کارمزد شبکه ندارید. اما در صورت انتخاب گزینه دوم، ملزم به پرداخت کارمزد هستید. صرافی بیت24 برای تسهیل خرید و فروش کاربران، هیچ کارمزدی بابت نقل و انتقالات دریافت نمی‌کند و مقدار کارمزد شبکه را به‌صورت ثابت، معادل 1 واحد TRX در نظر گرفته است که با توجه به قیمت فعلی این رمز ارز، حدود 5 هزار تومان هزینه دارد. نهایتا روی «خرید ترون» کلیک کنید.

منبع:  آیا امکان خرید ترون مقدار کم وجود دارد؟

 

وب سایت کلیک در تهیه محتوای رپورتاژ نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال آن ندارد.

 

ارسال نظر