مهاجرت به کانادا با برنامه استانی انتاریو: مشاغل حوزه تکنولوژی

اگر شاغل در حوزه تکنولوژی هستید، با ما همراه باشید تا بفهمید چطور می توانید از پیشرفته ترین استان کانادا دعوت نامه مهاجرتی بگیرید؟

مهاجرت به کانادا با برنامه استانی انتاریو: مشاغل حوزه تکنولوژی

برنامه‌های استانی کانادا از روش‌های مهاجرتی کمتر شناخته شده ای هستند که مدام تغییر می‌کنند و در ابتدا پیچیده به نظر می‌رسند، اما اگر مدتی پیگیر روش‌های مختلف مهاجرتی باشید، متوجه خواهید شد که این روش‌ها برای گرفتن اقامت دائم خارق‌العاده هستند! به خصوص اگر امتیازهای شما برای گرفتن دعوت نامه مستقیم فدرال کافی نباشد. دراین‌بین برنامه مهاجرت استانی انتاریو و مسیر OINP یکی از بهترین مسیرهای رسیدن به اقامت دائم است.

سیستم اعطای اقامت دائم کانادا

 سیستم بررسی اقامت دائم کانادا آنلاین است! و بیشتر برنامه‌های آن به‌صورت امتیازبندی هستند. شما وقتی یک پروفایل برای برنامه سراسری فدرال کانادا (اکسپرس انتری) و یا یک برنامه استانی تشکیل می‌دهید، از فاکتورهایی مانند سن، نمره زبان، تحصیلات، شغل، سابقه کار در داخل و خارج کانادا، داشتن خواهر یا برادر ساکن کانادا و... امتیاز خواهید گرفت. افرادی که امتیاز و شرایط مناسب برای یک برنامه را داشته باشند، دعوت‌نامه خواهند گرفت.

بعد از گرفتن دعوت‌نامه استانی، متقاضیان می‌توانند به طور مستقیم یا در دو مرحله برای گرفتن اقامت دائم کانادا درخواست دهند. بعد از تأییدشدن درخواست متقاضیان نامه تأییدیه اقامت دائم کانادا یا ECOPR را دریافت می‌کنند. اگر خارج از کانادا باشند، بعد از گرفتن این ایمیل و ویزای یکبار ورود، می‌توانند وارد کانادا شوند.

برنامه استانی انتاریو

انتاریو برنامه ها و جریان های بسیاری برای انتخاب مهاجرهای مورد نیاز خودش دارد. یکی از این جریان ها، اولویت‌های سرمایه انسانی (HCP) است که هم راستا با اکسپرس اینتری انجام می‌شود. این یعنی استان انتاریو از بین افرادی که پروفایل اکسپرس اینتری دارند افراد مد نظرش را انتخاب می‌کند. انتاریو قرعه‌کشی‌های هدفمند را برای پاسخگویی به بازار کار طراحی کرده است.

در اینجا لیستی از 15 شغل مورد تقاضای فناوری اطلاعات و فناوری را آورده ایم که مشمول Tech Draw می‌شوند:

  • مهندسین و طراحان نرم‌افزار (NOC 2173)
  • برنامه‌نویسان کامپیوتر و توسعه‌دهندگان رسانه‌های تعاملی (NOC 2174)
  • مهندسین کامپیوتر (NOC 2147)
  • طراحان و توسعه‌دهندگان وب (NOC 2175)
  • تحلیلگران پایگاه‌داده و مدیران داده (NOC 2172)
  • مدیران کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی (NOC 0213)
  • دیتا ساینتیست (NOC 21211)
  • متخصصان امنیت سایبری (NOC 21220)
  • متخصصان سیستم‌های تجاری (NOC 21221)
  • متخصصان سیستم‌های اطلاعاتی (NOC 21222)
  • توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان نرم‌افزار (NOC 21232)
  • توسعه‌دهندگان وب و برنامه‌نویسان (NOC 21234)
  • مهندسین کامپیوتر (به جز مهندسان و طراحان نرم‌افزار) (NOC 21311)
  • تکنسین‌های شبکه کامپیوتری (NOC 22220)
  • تکنسین‌های پشتیبانی کاربر (NOC 22221)

چطور افراد دعوت‌نامه برای مهاجرت به کانادا دریافت می‌کنند؟

دولت انتاریو از بین افراد حاضر در لیست اکسپرس انتری به دنبال افرادی که در حوزه تکنولوژی تحصیلات/تجربه دارند می‌گردد و نوتیفیکیشن انتخاب (NOI) را مستقیماً برای داوطلبان دارای تجربه کاری در این مشاغل صادر می‌کند. داوطلبان منتخب 45 روز فرصت دارند تا اپلیکیشن کامل خود را برای دولت استان انتاریو ارسال کنند.

برای واجد شرایط بودن، نامزدها باید شرایط عمومی این دسته‌بندی استان انتاریو را داشته باشند، از جمله:

  • داشتن یک پروفایل اکسپرس اینتری فعال و واجد شرایط بودن برای برنامه کارگر ماهر فدرال یا کلاس تجربه کانادایی
  • داشتن حداقل 1 سال سابقه کار تخصصی در 3 الی 5 سال گذشته
  • داشتن مدرک لیسانس معادل کانادا یا بالاتر
  • نشان‌دادن مهارت زبان حداقل CLB/NCLC 7 در انگلیسی یا فرانسوی
  • قصد داشتن به زندگی در انتاریو

بعد از پذیرفته‌شدن در مرحله استانی چه اتفاقی می‌افتد؟

در قرعه‌کشی‌های اخیر استان انتاریو، انتاریو هزاران نوتیفیکیشن برای داوطلبان اکسپرس اینتری با امتیازات CRS از 468 تا 480 صادر کرد. افرادی که مدارک آن ها تایید شود، نامینیشن استانی دریافت می‌کنند.

دریافت نامزدی استانی از طریق جریان HCP منجر به گرفتن 600 امتیاز CRS می‌شود و احتمال دریافت دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم را بسیار زیاد می‌کند.

قرعه کشی اکسپرس انتری مشاغل تکنولوژی

بخش فناوری انتاریو

اگر اخبار کانادا را دنبال کنید، خواهید دید که کلمه "بخش فناوری انتاریو" همیشه با کلمه "رشد بالا" همراه است، اما آیا این رونق ادامه پیدا می‌کند؟

صنعت فناوری در منطقه تورنتو بزرگ که نزدیک به نیمی از جمعیت 14.8 میلیون نفری انتاریو را در خود جای داده، در پنج سال گذشته بیش از 50 درصد رشد داشته است. و طبق گزارش اخیر BMO Capital Markets، هیچ نشانه ای از کاهش سرعت رشد این بخش به این زودی وجود ندارد. در واقع، در حال حاضر 241000 کارمند فناوری در کلان شهر تورنتو یا GTA کار می‌کنند، و کلان شهر تورنتو چهارمین مرکز بزرگ فناوری در آمریکای شمالی است.

 بازار کار رشته‌های فناوری تورنتو به‌قدری داغ است که اکنون تعداد مشاغل موجود در سواحل دریاچه انتاریو نسبت به مشاغل موجود در قطب تکنولوژی آمریکا یعنی Silicon Valley معروف، بیشتر است.

تورنتو که زمانی  هالیوود شمالی نامیده می‌شد، حالا اسم Silicon Valley شمال را نیز به نام‌های خود اضافه کرده است!

بخش فن آوری اتاوا

با وجود همه مواردی که گفتیم، تورنتو نمی‌تواند تمام استعدادهای فناوری را جذب کند و هیچ‌ نیروی کاری را برای کارفرمایان و جوامع دیگر در انتاریو باقی نگذارد!

برای مثال، انتاریو محل قرارگیری مجموعه واترلو است، و هزاران نیروی کار فناوری برای کار در این مرکز پر رونق می‌آیند که بسیاری فارغ‌التحصیل دانشگاه فناوری واترلو هستند. اتاوا، پایتخت کانادا که در همین استان قرار دارد هم یکی از سریع‌ترین بازارهای فناوری در آمریکای شمالی را دارد.

شرکت بزرگ رندستاد اخیراً خاطرنشان کرد: ما به متخصصان آموزش دیده خارجی برای پر کردن کمبود بازار کار خود نیاز داریم. در بیشتر موارد، این شرکت‌ها، با حمایت دولت‌های فدرال و استانی، باید برنامه‌هایی را طراحی کنند که به جویندگان کار جدید اجازه دهد تا کاری متناسب با مهارت‌ها و صلاحیت‌هایشان بیابند. به‌این‌ترتیب، نیروی کار می‌تواند به‌راحتی وارد کانادا شود. به علاوه، مهاجرت از طریق جاب آفر کانادایی مشاغل تکنولوژی به اقامت دائم ختم خواهد شد.

آیا این قرعه کشی ها در استان های دیگر هم اتفاق خواهد یافت؟

به نظر می‌رسد که استان‌های بیشتری برای توجه به این توصیه به دولت فدرال می‌پیوندند. BC PNP Tech Pilot چند سالی است که فعالیت می‌کند و مشاغل فنی آن را در لیست مشاغل واجد شرایط برای معیارهای مهاجرت در سایر استان‌های کانادا قرار داده‌اند. این مسیر مهاجرتی به‌تازگی شروع شده است. درهرصورت، کارفرمایان و کارکنان فناوری خارجی از دیدن جریان فناوری انتاریو که به چشم‌انداز مهاجرت کانادا اضافه شده است، خوشحال خواهند شد.

آخرین قرعه‌کشی Tech استانی انتاریو

آخرین قرعه‌کشی فناوری انتاریو در 23 مارچ امسال برگزار شد و برای 2,281 نفر نوتیفیکیشن ارسال شد. در 8 فوریه 2024 نیز قرعه کشی دیگری برگزار شد و انتاریو 2118 نوتیفیکشن (NOI) را برای داوطلبان اکسپرس انتری با امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) بین 471-480 صادر کرد. بعد از تحویل مدارک صحیح، این افراد نامینیشن دریافت کردند.

نگاهی به آمار قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری

تعداد قرعه‌کشی‌های مربوط به این دسته‌بندی در دو سال اخیر افزایش‌یافته است. در جدول زیر می‌توانید خلاصه قرعه‌کشی‌های 2023 و 2024 برای واجد شرایط شدن، کاندیداها باید دارای پروفایل اکسپرس اینتری فعال، شرایط عمومی HCP و تجربه کاری در یکی از مشاغل فناوری هدف باشند. 

امتیاز آخرین قرعه کشی اکسپرس انتری انتاریو

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی

از مزیت‌های مهم برنامه‌های استانی انتاریو که هم راستا با اکسپرس اینتری هستند، مدت‌زمان کوتاه رسیدگی به این پرونده‌ها است. اگر شما تجربه کاری در یکی از این زمینه‌ها دارید، به شما توصیه می‌کنیم حتماً فرم ارزیابی رایگان مؤسسه مهاجرتی ایمی اسپات را پر کنید تا با شما تماس گرفته شود.

 

ارسال نظر