نکاتی برای خرید ویدئو پروژکتور: راهنمای جامع برای خریداران حرفه‌ای

نکاتی برای خرید ویدئو پروژکتور: راهنمای جامع برای خریداران حرفه‌ای

خریدارهای حرفه‌ای به دنبال بهترین چیزها هستند. مثلاً وقتی‌که حرف از خرید ویدئو پروژکتور می‌شوند، سراغ خرید ویدئو پروژکتور Full HD یا 4K می‌روند و در بین برندها ویدئو پروژکتور اپسون یا پاناسونیک راه انتخاب می‌کنند. خریدارهای حرفه‌ای همواره به دنبال این‌اند که نسبت به هزینه پرداختی بهترین کیفیت را دریافت کنند و این اصلاً چیز بدی نیست. اگر شما هم اهل کسانی هستید که قبل خرید، حسابی تحقیق و تفحص می‌کنید و بعد از نیازسنجی‌های اصولی دست به خرید می‌زنید؛ باید به شما تبریک گفت! شما یک خریدار حرفه‌ای هستید و این مقاله برای این نوشته شده که به میزان حرفه‌ای بودنتان بیافزاید.

با کلیک همراه باشید و قبل از خواندن این نکات، روی کلید "اضافه به سبد خرید" کلیک نکنید.

نکته اول: نور خروجی لامپ را بررسی کنید

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید ویدئو پروژکتور باید به آن توجه کنید؛ بررسی نور خروجی لامپ دستگاه است. 

هر چه شدت روشنایی، در ویدئو پروژکتور بیشتر باشد؛ تصاویر را با کیفیت بهتری تماشا خواهید کرد.

واحد اندازه‌گیری شدت روشنایی ویدئو پروژکتور انسی لومن بوده که برای ویدئو پروژکتور، با توجه به نور محیط، معمولاً از شدت روشنایی ۲۵۰۰ انسی لومن استفاده می‌شود. به‌طورکلی باید گفت که تصاویر ویدئو پروژکتور در فضاهای تاریک بهتر دیده خواهد شد.

نکته دوم: منابع تأمین‌کننده نور ویدئو پروژکتور را وابسته به نیاز خود انتخاب کنید

ویدئو پروژکتور ازنظر فناوری نوری به دو دسته لیزی و لامپی تقسیم می‌شود.

در ویدئو پروژکتور لامپی، لامپ‌ها عمر محدودی داشته و باید زود تعویض شوند. بااین‌حال از قیمت مناسب‌تری نسبت به نوع لیزری برخوردار هستند.

ویدئو پروژکتورهای لیزری، عمر نامحدودی داشته و دیگر نیاز به تعویض لامپ در آن‌ها نیست. کیفیت تصویر و شدت روشنایی بالای دارند و ساعت‌های زیادی می‌توان از این نوع پروژکتورها استفاده کرد. با توجه به ویژگی‌های خوب این نوع پروژکتورها طبیعی است که قیمت بالاتری داشته باشند.

حالا این به عهده شما است که مشخص کنید نوع لیزری ویدئو پروژکتور را بخرید یا نوع لامپی. درصورتی‌که می‌خواهید به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای با ویدئو پروژکتور کار کنید و فیلم باز و گیمینگ هستید، هیچ چیز جای نوع لیزری را نمی‌گیرد. اما اگر قصد دارید برای شرکت و اداره خود ویدئو پروژکتور بخرید یا کلاس‌های آموزشی را با این وسیله کاربردی تجهیز کنید و قرار نیست تصاویر و ویدئوهای با رزولوشن بالا در آن پخش کنید، نوع لامپی هم جوابگو است. 

نکته سوم: نیاز خود را مشخص کنید

وابسته به نیاز رزولوشن را تعیین کنید

رزولوشن یا وضوح تصویر، از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید ویدئو پروژکتور، باید به آن توجه کنید. ویدئو پروژکتور FULL HD و 4K از حرفه‌ای‌ترین ویدئو پروژکتورهای موجود در بازار هستند. تماشای فیلم با وضوح بالا از لذت و کیفیت بالاتری برخوردار است و اگر قرار است با استفاده از این وسیله، وارد دنیای فیلم و تصویر و بازی شوید، روی همین گزینه‌ها دست بگذارید. همه چیز به بودجه شما بستگی دارد.

نکته چهارم: کنتراست تصویر هم مهم است! توجه به آن فراموش نشود

هنگام خرید ویدئو پروژکتور حرفه‌ای باید توجه کنید که پروژکتور مورد نظرتان، کنتراست بالایی داشته باشد تا تصاویر را با جزئیات بسیار شفاف‌تری را نشان دهد. اختلاف بین روشن‌ترین و تاریک‌ترین بخش‌های هر تصویر را کنتراست تصویر می‌گوید.

کنتراست بالا از اهمیت زیادی برخوردار است. 

نکته پنجم: قابلیت زوم کردن مهم است، پس توجه کنید!

ویدئو پروژکتور باید قابلیت بزرگنمایی خوبی داشته باشد تا بتوان به راحتی روی تصاویر زوم کرد. این مسئله در برخی جاها از اهمیت پر ملاحظه‌ای برخوردار است. تصور کنید که در حال بررسی اسناد و مدارک خاصی هستید یا قرار است، قسمتی از یک تصویر را بیشتر مورد بررسی قرار دهید. قابلیت بزرگنمایی اینجا است که به کمک شما می‌آید. حالا؛ اگر این قابلیت وجود نداشته باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر این قابلیت در دستگاه وجود نداشته باشد؛ برای تغییر اندازه تصاویر، مجبور به جا به جایی ویدئو پروژکتور هستید و این اصلاً خوش‌آیند نیست.

نکته ششم: نگاهی به درگاه‌های ورودی و خروجی دستگاه بیاندازید

برای این که ویدئو پروژکتور بدون هیچ محدودیتی به همه دستگاه‌های صوتی تصویری متصل شود؛ هنگام خرید ویدئو پروژکتور باید درگاه‌های اتصال دستگاه را بررسی کنید. بهتر است که ویدئو پروژکتور، درگاه VGA، کارت حافظه، ورودی DVI، ورودی HDMI، پورت USB، ورودی صوتی و پورت های قدیمی سه رنگ را داشته باشد.

قیمت ویدئو پروژکتور Full HD یا 4K چقدر است؟

قیمت ویدئو پروژکتورها با هم متفاوت است و شما باید توجه به بودجه خود به خرید دستگاه اقدام کنید.

یکی از نکات مهم هنگام خرید، این است که فارغ از مدل انتخابی، به قیمت محصول هم توجه کنیم. همان‌طور که گفتیم، یک خریدار حرفه‌ای همواره در تلاش است که نسبت به هزینه پرداختی بالاترین کیفیت را دریافت کند.

حالا تصور کنید که در حال خرید ویدئو پروژکتور اپسون هستید و یک نمونه را در یک فروشگاه مدنظر قرار می‌دهید. بهتر است، قبل از ثبت سفارش، از فروشگاه‌های معتبر دیگر هم استعلام قیمت داشته باشید و بیخودی، حق واسطه ندهید. سعی کنید که از مرکز اصلی خرید کنید و به‌این‌ترتیب، محصول انتخابی را با قیمت پایین‌ترین بخرید.

دای‌ تک، مرجع تخصصی فروش انواع ویدئو پروژکتور است. با یک مقایسه در تنوع محصول و قیمت محصولات فروشگاه با سایر جاها، با خیال راحت و با اطمینان می‌توانید خرید خود را ثبت کنید. این سایت، ویدئو پروژکتورهای دست اول را بدون واسطه و با قیمتی مناسب‌تر از بازار، به فروش می‌رساند و شاید، دلیل قیمت پایین محصولاتش این است که کارها بدون واسطه به دست مشتری می‌رسند.

لوازم جانبی برای ویدئو پروژکتور

نکته دیگر اینجا است که اگر می‌خواهید یک سیستم بی عیب و نقص داشته باشید، نباید فقط روی خرید ویدئو پروژکتور full hd یا fk تمرکز کنید. نیاز است که لوازم جانبی هم به درستی انتخاب و خریداری شود.

لوازم جانبی مثل موارد زیر به شما کمک خواهند کرد:

پرده نمایش

اگر کیفیت تصویر برای شما خیلی مهم است؛ باید بدانید که خرید پرده نمایش به همراه ویدئو پروژکتور الزامی است.

تصویر ویدئو پروژکتور را می‌توان بر روی دیوار صاف و سفید هم مشاهده کرد؛ ولی بهتر است برای تماشای تصاویری با کیفیت بالا، پرده نمایش مناسبی خریداری کنید.

سیستم صوتی

امروزه در بیشتر ویدئو پروژکتورها، اسپیکر داخلی تعبیه شده است؛ اما معمولاً کیفیت صدای خوبی ندارند. برای پخش صدای با کیفیت و زیاد، بهتر است یک سیستم صوتی و اسپیکرهای مناسب نیز خریداری کنید.

کابل

ویدیو پروژکتورها دارای کابل‌های اتصال مختلفی برای اتصال به لپ‌تاپ و کنسول و… هستند. بعضی کابل‌ها برای خروجی صدا و تصویر و بعضی دیگر مربوط به اتصالات اینترنتی است. 

سخن آخر

بعد از خرید ویدئو پروژکتور و برای داشتن یک سینمای خیلی شیک و زیبا باید دستگاه و پرده نمایش را در جای مناسبی از محل نصب کنید که علاوه بر ظاهری مناسب، در زمان تماشا ایجاد مشکل نکند.

ویدئو پروژکتور را معمولاً بر روی سقف و یا دیوار نصب می‌کنند که فضای کمی را خواهد گرفت.

هنگام نصب پروژکتور بر روی دیوار یا سقف، باید اندازه صفحه‌نمایش و اندازه مکان مورد نظر و همین‌طور فاصله پرتاب نور پروژکتور به صفحه‌نمایش در نظر گرفته شود.

در این مقاله، نکات مهمی که هنگام خرید ویدئو پروژکتور باید در نظر می‌گرفتید بیان شد. امیدواریم، به شما کمک کرده باشیم تا یک خرید همراه با رضایت‌مندی داشته باشید.

 

ارسال نظر