نقش جی پی اس وایزر در افزایش امنیت اجتماعی در ایران

در سالی که گذشت، ردیاب جی پی اس‌های خودرو و موتور سیکلت وایزر نقش بی‌بدیلی در افزایش امنیت اجتماعی ایران داشته‌اند. با ثبت بیش از یک و نیم میلیارد کیلومتر پیمایش در یک سال، این دستگاه‌ها نه تنها ابزاری برای ردیابی وسایل نقلیه در صورت سرقت هستند، بلکه به‌عنوان یک عامل بازدارنده در برابر سرقت‌های احتمالی عمل می‌کنند.

نقش جی پی اس وایزر در افزایش امنیت اجتماعی در ایران

ارزش وسایل نقلیه مجهز به ردیاب وایزر، که به ۵۰ تریلیون تومان می‌رسد، نشان‌دهنده اعتماد عمیق مردم به این فناوری است. بیش از 130 هزار نفر کاربر وایزر و ۱۶۷ نمایندگی فعال در سراسر کشور، بیانگر محبوبیت و پذیرش گسترده این محصول در بازار ایران است.

دکتر علی فتوت احمدی، مدیرعامل گروه تحقیقات خدمات مخابراتی کاوشکام آسیا و مالک برند وایزر، در این زمینه تاکید می‌کند: «ما متعهد به ارائه فناوری‌های نوین و خدمات پشتیبانی برجسته برای تضمین امنیت بیشتر ایرانیان هستیم. این فناوری‌ها نتیجه‌ی ده‌ها سال تجربه‌ این شرکت در پروژه‌های مختلف ردیابی ناوگان و شبکه‌های حمل‌ونقل در کشور و تحقیق و توسعه در این شرکت دانش‌بنیان هستند. همچنین زیرساخت علمی این شرکت که از اساتید الکترونیک و مهندسان برجسته کشور تشکیل شده است، باعث شده محصولی در سطح جهانی در ایران به نام وایزر تولید شود.»

شهگل قاسمی، مدیربازاریابی وایزر، در این زمینه می‌گوید: «ردیاب‌های وایزر با تأمین امنیت وسایل نقلیه به‌عنوان یک ابزار کارآمد در کاهش آمار سرقت خودروها عمل کرده‌اند. این دستگاه‌ها که در مدل‌ها و برای نیازهای مختلف تولید می‌شوند، موجب شده‌اند تا سارقین نه تنها به‌سرعت توسط نهادهای قانونی دستگیر شوند، بلکه هزینه‌ سرقت را برای سارقین افزایش داده و باعث شده‌اند آن‌ها برای اقدام به سرقت، بیشتر فکر کنند.»

قاسمی همچنین به اهمیت دارایی حفاظت شده توسط وایزر اشاره کرد و افزود: «رقم ۵۰ تریلیون تومانی دارایی‌ها و وسایل نقلیه‌ای که امروز وایزر روی آنها نصب است، رقمی بسیار بزرگ است و می‌توان تجسم کرد که چه میزان وایزر توانسته در اجتماع و کشور ایران، به امنیت خاطر مردم کمک کند.»

ردیاب‌های وایزر با قابلیت‌هایی نظیر امکان نظارت بر وسیله نقلیه از طریق تلفن همراه، موقعیت‌یابی دقیق روی نقشه، دریافت هشدارهای ضربه، حرکت، سرعت، و قابلیت متوقف کردن خودروی مسروقه، امکانات گسترده‌ای را برای رفاه و امنیت کاربران فراهم می‌کنند. همچنین، ارائه پشتیبانی واقعی ۲۴ ساعته 7 روز هفته، یک سال گارانتی با قابلیت تمدید و اپلیکیشن‌های اندروید، iOS و وب اپلیکیشن از جمله مزایای مهم این ردیاب‌ها به شمار می‌روند.

 

افزایش قیمت خودرو مساوی با افزایش سرقت نیست

در سال‌های اخیر با افزایش قیمت وسایل نقلیه، متاسفانه آمار سرقت آن‌ها نیز بالا رفته است و سارقان با اتکا به افزایش قیمت‌ها، ریسک بیشتری برای اقدام به سرقت می‌کنند. این مساله باعث توجه بیشتر مالکان به حفاظت از دارایی‌هایشان شده است. در این زمینه مالکان از ابزارهایی مثل دزدگیر، قفل‌های فرمان و پدال یا ابزارهای محافظتی دیگر بهره می‌برند، اما هیچکدام ارزشمندی و محافظت سیستم ردیاب جی پی اس را نداشته‌اند.

زیرا زمانی که سارق موفق به باز کردن هریک از قفل‌ها و از کار انداختن سیستم‌های حفاظتی و در نهایت روشن کردن خودرو می‌شود، این تنها سیستم ردیاب و دزدگیر وایزر است که با نصب در یک محل ناشناخته و غیرقابل دسترس، وقایع و موقعیت خودرو را به‌صورت لحظه‌ای ثبت کرده و گزارش آن‌ها را به مالک ارسال می‌کند. حتی در برخی مدل‌ها می‌توان خودرو را با استفاده از اپلیکیشن وایزر خاموش کرده و با فضای داخل کابین ارتباط صوتی برقرار کرد.

همه‌ این اقدامات باعث می‌شود سارق به روشی که قادر به مقابله با آن نیست هزینه‌ سرقت را بالا دیده یا احتمال یافته شدن خود را بیشتر احساس کند و از سرقت منصرف شود. موارد بسیاری هم پیش آمده که مالک با استفاده از موقعیت زنده‌ دریافتی از جی پی اس وایزر، به‌همراه مأموران قانون مستقیماً به سراغ خودرو رفته و موفق به یافتن خودرو و دستگیری سارق شده‌اند.

همه‌ این موارد در کنار پشتیبانی و امکانات نرم‌افزاری وایزر، باعث شده تا وایزر به‌عنوان بزرگ‌ترین همراه مالکان و مورد اطمینان مردم و پلیس، در ایجاد امنیت اجتماعی بیشتر نقش مهمی ایفا کند.

 

ارسال نظر