آمازون در مسیر آموزش هوش مصنوعی

شرکت بزرگ آمازون قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ به دو میلیون نفر آموزش مهارت‌های هوش مصنوعی را تحت عنوان پروژه‌ای به نام AI Ready ارائه دهد. این پروژه قرار است با هدف آموزش نیروی انسانی برای توسعه کاربرد هوش مصنوعی توسط این شرکت انجام شود.

 آمازون در مسیر آموزش هوش مصنوعی

ابتکار آمازون درحالی انجام می‌شود که بررسی‌های آماری نشان می‌دهد تقاضای زیادی برای این حوزه وجود دارد و پتانسیل افزایش دستمزد نیروی انسانی مسلط به هوش مصنوعی تا ۴۷ درصد پیش‌بینی شده است.

پروژه AI Ready شرکت آمازون

مدیران ارشد آمازون بر این باور هستند که هوش مصنوعی به عنوان محتول‌کننده‌ترین فناوری نسل ما، توانایی مقابله با چالش‌برانگیزترین مشکلات را دارد و ما باید از این توانایی نهایت استفاده را ببریم و قدم اول در این مسیر، آموزش هوش مصنوعی به تمام کسانی است که به این حوزه علاقه دارند.

به همین دلیل است که آمازون پروژۀ AI Ready را به‌عنوان یک تعهد جدید برای خود در نظر گرفته‌است و در طی آن به دو میلیون نفر در سراسر جهان آموزش رایگان مهارت‌های هوش مصنوعی ارائه خواهدداد.

آمازون برای دستیابی به این هدف ابتکارات جدیدی را برای بزرگسالان و جوانان علاقه‌مند به این حوزه در نظر دارد که مهم‌ترین نکته در آن‌ها حذف هزینه به‌عنوان مانعی برای دسترسی به مهارت‌های گسترده هوش مصنوعی است. این ابتکارات در سه فاز انجام خواهندشد که عبارت‌اند از:

  • هشت دورۀ جدید و رایگان هوش مصنوعی مولد.
  • بورسیۀ بیش از ۵۰۰۰۰ دانش‌آموز دبیرستانی و دانشجویان مقطع کارشناسی در سراسر جهان برای آموزش هوش مصنوعی در Udacity.
  • همکاری جدید با Code.org جهت ارتقا و گسترش آموزش مهارت‌های هوش مصنوعی مولد به دانش‌آموزان.

17024

شرکت آمازون این پروژه را بر اساس تحقیقات جدید موسسه تحقیقاتی Access Partnership پیش می‌برد که نتایج آن نشان دهنده این موارد بوده‌اند:

  • نیاز به استخدام افراد دارای مهارت‌های هوش مصنوعی برای ۷۳ درصد از کارفرمایان در اولویت است؛ اما در این میان از هر چهار نفر سه نفر نمی‌توانند نیازهای هوش مصنوعی مجموعه خود را برآورده کنند.
  • میانگین افزایش دستمزدی که کارفرمایان برای نیروی انسانی آموزش دیده در حوزه مهارت‌های هوش مصنوعی در نظر دارند، چیزی نزدیک به ۴۷ درصد است.
  • پیش‌بینی می‌شود که ۹۳ درصد از مشاغل تا پنج سال آینده از راه‌حل‌های هوش مصنوعی و ابزارهای مختلف آن برای گسترش کار خود استفاده کنند.

شرکت آمازون با نظر بر موارد ذکر شده، پروژۀ AI Ready را راه‌اندازی می‌کند تا به افراد علاقه‌مند به این حوزه کمک کند و نیروهای آموزش دیده، حرفه‌ای و کارآمدی را برای فرصت‌های شغلی مختلف تربیت نماید.

جمع‌بندی

شرکت بزرگ آمازون با هدف تربیت نیروی کار حرفه‌ای در زمینه هوش مصنوعی، اقدام به راه‌اندازی پروژۀ بلند مدتی کرده‌است که در طی آن آموزش‌ مهارت‌های هوش مصنوعی به صورت رایگان در اختیار دو میلیون نفر در سراسر جهان قرار خواهدگرفت. مدت زمان این پروژه تا سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی شده و شامل بورسیه دانش‌آموزان و دانشجویان، همکاری با Code.org و ارائه هشت دورۀ آموزش مهارت های هوش مصنوعی مولد به افراد علاقه‌مند می‌باشد. این پروژه AI Ready نام دارد و می‌تواند تحول بزرگی در حوزه آموزش هوش مصنوعی ایجاد کند.

منبع: هوشیو

 

ارسال نظر