عرضه هدست اپل ویژن پرو با لنزهای طبی زایس ظاهراً پیچیدگی‌های فنی دارد

گفته می‌شود که عرضه هدست ویژن پرو با لنزهای طبی زایس پیچیدگی‌های فنی و فرایند همگام‌سازی خاصی برای هر کاربر دارد.

عرضه هدست اپل ویژن پرو با لنزهای طبی زایس ظاهراً پیچیدگی‌های فنی دارد

اپل رسماً اعلام کرده است که هدست ویژن پرو از 13 بهمن‌ماه وارد بازار می‌شود. کاربرانی که از ضعف بینایی رنج می‌برند، می‌توانند هنگام سفارش این محصول ویژه، لنز طبی زایس را نیز جداگانه سفارش دهند. حالا گفته می‌شود که عرضه هدست ویژن پرو با لنزهای طبی زایس پیچیدگی‌های فنی و فرایند همگام‌سازی منحصربه‌فرد برای هر کاربر دارد.

یکی از دغدغه‌های افرادی که از ضعف بینایی رنج می‌برند، کارکردن با هدست‌های واقعیت مجازی است. اپل برای برطرف‌کردن این مشکل قصد دارد اپل ویژن پرو را با لنزهای زایس موسوم به ZEISS Optical Inserts عرضه کند. این لنزها در دو مدل، یکی نسخه Readers با قیمت 99 دلار و دیگری مدل Prescription با قیمت 149 دلار عرضه می‌شوند. کاربران هنگام سفارش هدست باید پرسش‌نامه‌ای را تکمیل کنند. بعد از تکمیل پرسش‌نامه مشخص می‌شود که فرد نیاز به لنزهای طبی زایس دارد یا خیر. چنین کاربرانی می‌توانند همراه هدست ویژن پرو، لنزهای طبی را متناسب با شرایط بینایی خود سفارش دهند.

این لنزها به‌صورت مغناطیسی به قسمت داخلی چشمی هدست متصل می‌شود. حالا یکی از منابع آگاه بازار می‌گوید که اتصال لنزهای طبی به هدست پیچیدگی‌های فنی دارد.

آیا هدست ویژن پرو اپل واقعاً با لنز عرضه خواهد شد؟

اپل با همکاری شرکت ZEISS، دستگاه جدید خود را با لنزهای طبی عرضه می‌کند تا کاربران بتوانند هنگام خرید ویژن پرو در صورت نیاز، لنزهای طبی هم سفارش داده و محصولی کامل‌تر و کاربردی‌تر تهیه کنند. یکی از منابع آگاه بازار با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس و به‌اشتراک‌گذاشتن تصویری از لنزهای طبی زایس گفته است که فرایند اتصال لنزهای طبی به هدست ویژن پرو چندان ساده نیست و نیاز به نوعی فرایند همگام‌سازی پیچیده دارد.

این منبع آگاه با نام کاربری M1Astra در شبکه اجتماعی ایکس گفته است که لنزهای اپتیکال زایس که همراه هدست برای کاربر ارسال می‌شود، دارای یک کد شخصی خواهند بود. بعد از آنکه کاربر لنز را در هدست قرار داد و اتصال مغناطیسی برقرار شد، با این کد می‌توان عملیات همگام‌سازی را انجام داد.

به‌نظر می‌رسد کد موردنظر یک کد App Clip است که یک عمل سیستمی را برای جفت‌کردن لنزهای ZEISS با اپل ویژن پرو ایجاد می‌کند. درحال‌حاضر مشخص نیست که این فرایند جفت‌شدن دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد و چه‌چیزی را تأیید می‌کند.

ممکن است در این فرایند نوعی کالیبراسیون چشمی اتفاق بیفتد. این منبع آگاه می‌گوید هر لنز ZEISS دارای یک شماره سریال اختصاصی است. اپل درمورد لنزهای طبی ویژن پرو بسیار سختگیرانه عمل می‌کند. به عنوان مثال، این شرکت از مشتریان می‌خواهد نسخه چشم‌پزشک دارای پروانه طبابت در ایالات‌متحده را آپلود کنند.

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظر