دیسکورد به دلیل ارسال محتوای جنسی فیلتر شد

دیسکورد پلتفرم چت گروهی آنلاین با قابلیت ارسال محتوای متنی و تصویری و استریم بازی مجدداً در ایران فیلتر شد.

دیسکورد به دلیل ارسال محتوای جنسی فیلتر شد

به گزارش کلیک، پلتفرم دیسکورد که به‌ویژه برای گیمرها یک پلتفرم جذاب و محبوب به شمار می‌رود، از روز گذشته، اول اردیبهشت‌ماه، به دستور دادستانی و با اعمال فیلترینگ از دسترس کاربران با IP ایران خارج شده است.

آزاد بودن ارسال محتوای جنسی در پلتفرم دیسکورد علت اعمال این محدودیت جدید اعلام شده است. گفته می‌شود در بعضی از گروه‌ها و کانال‌های موجود در دیسکورد کاربران فیلم‌‌های غیراخلاقی منتشر کرده‌اند و همین موضوع باعث شده این پلتفرم بار دیگر زیر تیغ فیلترینگ برود.

پیش از این، پلتفرم دیسکورد در نیمه دوم سال ۱۴۰۱، در خیل شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌هایی که فیلتر می‌شدند از دسترس کاربران ایرانی خارج شده و مسدود شده بود. البته این پلتفرم در دی ماه ۱۴۰۱ رفع فیلتر شده بود؛ اما حالا پس از نظارت انجام‌شده بر محتوای منتشرشده در این پلتفرم، از سوی مقامات قضایی بار دیگر فیلتر شده است.

در میان شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مرتبط با بازی و گیمرها، دیسکورد تنها پلتفرم فیلترشده در ایران نیست که از دسترس کاربران با IP ایران خارج شده است؛ پلتفرم توییچ که پرمخاطب‌ترین سرویس استریم بازی دنیا محسوب می‌شود هم تیرماه ۱۴۰۱ در ایران فیلتر شد و هنوز هم امکان دسترسی به آن برای کاربران بدون استفاده از VPN وجود ندارد.

اعمال محدودیت و ممنوعیت برای پلتفرم‌های مرتبط با گیمرها در حالی در ایران انجام می‌شود که وزارت ارتباطات بارها از تلاش برای رفع مشکلات گیمرها ایرانی خبر داده و حتی سرویس رادارگیم را به‌عنوان راهکاری برای رفع مشکلات گیمرهای داخل کشور، که گفته می‌شود یک جمعیت ۳۴ میلیون نفری هستند، معرفی کرده است.

 

 

ارسال نظر