لنوو از اولین لپ‌تاپ جهان با پردازنده جدید اینتل Core Ultra پرده برداشت

لپ‌تاپ جدید لنوو Xiaoxin Pro AI Ultrabook 2024 یکی از اولین لپ‌تاپ‌هایی خواهد بود که از نسل جدید پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کند.

لنوو از اولین لپ‌تاپ جهان با پردازنده جدید اینتل Core Ultra پرده برداشت

لنوو امروز رسماً از لپ‌تاپ Xiaoxin Pro AI Ultrabook 2024 پرده برداشت. این محصول ظاهراً اولین لپ‌تاپی است که با پردازنده جدید اینتل Core Ultra به بازار می‌آید. این پردازنده قدرت بالاتر و عمر باتری بیشتری را در اختیار لپ‌تاپ لنوو قرار می‌دهد.

لپ‌تاپ لنوو Xiaoxin Pro AI Ultrabook 2024 نمایشگری 16 اینچی دارد و از کیبورد کامل و یک ترک‌پد بزرگ استفاده می‌کند. مشخصات فنی دقیق این دستگاه هنوز اعلام نشده است و نمی‌دانیم که این محصول در چه تاریخی روانه بازار خواهد شد.

بااین‌حال، اینتل اخیراً پوستری را منتشر کرد که از رونمایی رسمی پردازنده‌های Core Ultra در تاریخ 15 دسامبر در چین خبر می‌داد؛ البته این پردازنده‌های جدید در تاریخ 14 دسامبر (23 آذرماه) رونمایی جهانی خواهد شد.

معرفی لپ‌تاپ لنوو با پردازنده اینتل Core Ultra

انتظار می‌رود که لپ‌تاپ Xiaoxin Pro AI Ultrabook 2024 با چندین پیکربندی با پردازنده‌های Core Ultra 7 ،Core Ultra 5 و Core Ultra 9 عرضه شود. این پردازنده‌ها که با نام Meteor Lake هم شناخته می‌شوند، از فناوری تولید Intel 4 استفاده می‌کنند.

اولین لپ‌تاپ جهان با پردازنده Core Ultra در نام خود از اصطلاح AI به‌معنای هوش مصنوعی هم استفاده کرده، اما توضیح بیشتری درباره آن داده نشده است. با توجه به ترند هوش مصنوعی، انتظار داریم که با قابلیت‌های مختلفی به‌خصوص درزمینه هوش مصنوعی مولد در این دستگاه روبه‌رو شویم.

درخصوص قیمت این محصول، در شایعات افشا شده بود که لپ‌تاپ‌های مجهز به Meteor Lake با Core Ultra 5 قیمت پایه 1100 دلاری و با Ultra 7 قیمت پایه 1400 دلاری خواهند داشت. درنتیجه این محصول هم باید در همین بازه قیمتی عرضه شود.

این رونمایی عجیب بیشتر در سبک تیزرهای معرفی محصولات انجام شده است و تا زمانی که جزئیات بیشتری درباره این دستگاه منتشر نشود، نمی‌توانیم درباره ارزش خرید آن نتیجه‌گیری خاصی داشته باشیم.

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظر