ارتقای Eth2 به پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین کمک می‌کند

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پنترا کپیتال (Pantera Capital) گفت: اتر دارای پتانسیل بیشتری نسبت به بیت کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال جدید است و آخرین به‌روزرسانی EIP-1559 به تجارت آن به‌صورت یک دارایی ثابت کمک شایانی خواهد کرد.

ارتقای Eth2 به پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین کمک می‌کند

تاثیر ارتقای Eth2

کمی پیش از راه‌اندازی هارد فورک لندن اتریوم، مدیرعامل پنترا کپیتال (Pantera Capital)، دن مورهد، پیش‌بینی کرد که ارتقاء آینده به‌احتمال زیاد به اتریوم کمک می‌کند تا از بیت کوین به‌عنوان بزرگ‌ترین ارز دیجیتال پیشی بگیرد.ارتقا EIP-1559 اتریوم

مورهد روز دوشنبه در انجمن بازارهای جهانی رویترز گفت، اتریوم به‌عنوان یک ارز دیجیتال جدید، پتانسیل بیشتری نسبت به بیت کوین دارد و اشاره کرد که آخرین ارتقا پیشنهاد بهبود اتریوم، EIP-1559، به این توکن دیجیتال کمک می‌کند تا بیشتر شبیه یک دارایی ثابت معامله شود.

EIP-1559 که یکی از پنج EIP در هارد فورک لندن است، ساختار هزینه موجود اتریوم را تغییر خواهد داد و حداقل پرداخت را برای ارسال تراکنش‌ها معرفی می‌کند و این شبکه را از سیستم مناقصه دور می‌کند. ساختار قبلی به استخراجگران اجازه می‌داد تا بالاترین پیشنهادات هزینه تراکنش را در اولویت قرار دهند.

این ارتقا طوری طراحی شده است که کاربران کمترین پیشنهاد هزینه را برای هر بلوک پرداخت خواهند کرد. این ارتقا همچنین می‌تواند اتریوم را به یک دارایی تورم‌زدا تبدیل کند.

مورهد پیش‌بینی کرد: «در آینده شاهد انتقال افرادی خواهیم بود که می‌خواهند ثروت خود را ذخیره کنند و این کار را به‌جای بیت کوین در اتریوم انجام خواهند داد.»

او گفت که اجرای گسترده اتریوم در برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (دیفای) همچنین به رشد بیشتر اتریوم نسبت به بیت کوین کمک شایانی می‌کند.

علی‌رغم پیش‌بینی آینده درخشان برای اتریوم، مورهد هنوز نسبت به رشد بیت کوین در آینده خوش‌بین است. این مدیرعامل قبلا پیش‌بینی کرده است که بیت کوین تا پایان سال 2021 بین 80،000 تا 90،000 دلار معامله می‌شود و در عرض یک سال از 120،000 دلار فراتر خواهد رفت. مورهد خاطرنشان کرد که افزایش هزینه‌های اصلی می‌تواند قیمت بیت کوین را در دهه آینده به 700،000 دلار برساند.

اتریوم که در سال 2015 راه‌اندازی شد، دومین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است. در زمان نگارش این مطلب، ارزش بازار اتریوم 290 میلیارد دلار است. هارد فورک لندن اتریوم که قرار است روز چهارشنبه 4 آگوست راه‌اندازی شود، یکی از بزرگ‌ترین ارتقاهای اتریوم است که برای انتقال بلاک چین از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) طراحی شده است.

مورهد تنها کسی نیست که فکر می‌کند اتریوم می‌تواند در آینده از بیت کوین بهتر عمل کند. مایک نووگراتس، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری رمزنگاری گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) نیز، در اواخر ماه ژوئن پیش‌بینی کرد که اتر می‌تواند روزی بزرگ‌ترین ارز دیجیتال شود.

بیشتر بخوانید: گلدمن ساکس: اتریوم بیت کوین را کنار می‌زند!

ارسال نظر