بررسی مقایسه ای کامل شورولت مالیبو ۲۰۱۶ و نیسان آلتیما

به نظرتان شورولت مالیبو ۲۰۱۶ بهتر است و یا نیسان آلتیما؟ اگر قصد خرید خودرو دارید و یا بین خرید این دو مدل مردد هستید این مطلب با مقایسه ای که بین این دو خودرو انجام داده است می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

بررسی مقایسه ای کامل شورولت مالیبو ۲۰۱۶ و نیسان آلتیما

کلیک- شورولت در سال ۲۰۱۶ خیلی به مالیبو رسیده است و نیسان یک بازنگری سنگین روی آلتیما کرده است. این دو مدل از سدان های برجسته ای هستند که سواری راحتی را به خریداران شان هدیه می کنند.

آلتیما در سال ۲۰۱۶ یکی از بزرگ ‌ترین به ‌روزرسانی‌ ها را انجام داده است. ظاهر و کاربرد تکنولوژی جدید به همراه دینامیک رانندگی در آن بهبود پیدا کرده است. هم چنین این مدل در سال جدید از هندلینگ تیزتری برخوردار است.

تفاوت آلتیما و مارلیبو

تفاوت مالیبو با آلتیما

از طرف دیگر شورولت به‌ طور کامل مالیبو را از نظر فنی مورد بررسی قرار داده است و ظاهر آن را به همراه کابینش طراحی دوباره کرده است. علاوه بر این گزینه‌ های بیشتر برای پیشرانه و وزن کمتر این خودرو را بیش ‌از پیش در معرض دید همه قرار داده است. از نظر پیشرانه، نسخه‌ ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری توربو به عنوان گزینه‌ پایه وجود دارد. در حالی‌ که نسخه‌ هیبرید از مالیبو نیز در دسترس است.

سواری

در مجموع سواری هر دو خودرو قابل قابلیت پیش بینی را دارد. سیستم فرمان مالیبو کمی سنگین ‌تر است و بازخورد مناسبی دارد. همچنین شورولت در پیچ‌ ها احساس سبک ‌تری را القا می کند.

تفاوت مالیبو و آلتیما

زمانی که بحث راحتی خودروها می‌ شود انتخاب بین این دو خودرو سخت می شود. چون هر دو خودرو سواری نرم حتی در راه‌ های ناهموار ارائه می دهند. از نظر ایزوله‌ خودرو از صدا های بیرونی، به نظر می ‌رسد که مالیبو کمی بهتر عمل کرده باشد چون در آلتیما صدای لاستیک‌ ها بیشتر به کابین راه پیدامی کند.

تفاوت مالیبو با آلتیما

آنچه برای اکثر رانندگان این خودرو ها اهمیت دارد سادگی رانندگی و سواری است. موقعیت نشستن راننده باید به خوبی تنظیم شده باشد و دینامیک رانندگی خاص خودرو ها باعث شود که راننده راحت باشد. هر دوی این خودرو ها عملکردی مناسب به عنوان یک سدان خانوادگی دارند.

تفاوت‌ های قوای محرکه

بین این دو مدل تفاوت ‌هایی در قوای محرکه وجود دارد. در آلتیمای حاضر در تست شاهد پیشرانه‌ ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری ۱۸۲ اسب بخاری متصل شده به گیربکس CVT هستیم. افرادی که به دنبال قدرت بیشتری هستند می ‌توانند پیشرانه‌ ۶ سیلندر ۳٫۵ لیتری ۲۷۰ اسب بخاری را انتخاب کنند. البته باید گفت که همان پیشرانه‌ ۴ سیلندر نیز داری قدرت بیش از حد کافی برای خودرویی در این کلاس است.

تفاوت مالیبو و آلتیما

نیسان با ساخت گیربکس خوب CVT برتری نسبت به رقیب دارد. قدرت پیشرانه فورا انتقال پیدا می کند.

تفاوت مالیبو و آلتیما

پیشرانه‌ مالیبو ۲۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به آلتیما دارد؛ اما احتمالا هرگز متوجه این امر نمی شوید. نیرو دهنده مالیبو پیشرانه‌ جدید ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری است که به راحتی به اندازه‌ پیشرانه آلتیما قدرتمند احساس می شود. چون گشتاور خوبی را در طیف دور پیشرانه‌ ۲ هزار تا ۴ هزار ایجاد می ‌کند. بهتر از همه اینکه قدرت کاملا خطی بوده و تأخیر توربو دیده نمی ‌شود.

مصرف سوخت هر دو خودرو تقریبا در یک حد است و آلتیما به دلیل داشتن گیربکس CVT در بزرگراه سوخت کمی کمتر می‌ سوزاند. هر دو خودرو در شهر مصرف سوخت ۸٫۷ لیتری دارند.

کابین

به نظر می رسد کابین مالیبو شیک تر است. داخل خودرو مکان خوبی ایجاد شده است و ظاهر گیرا تری نسبت به آلتیما دارد. ویژگی‌ هایی مثل مواد بکار رفته روی داشبورد که در تریم های بالاتر چرمی هستند احساس لمس خوبی دارند. کل کابین نیز به خوبی با یکدیگر هماهنگ شده ‌اند. صندلی‌ های جلوی شورولت احساس راحتی دارند.

تفاوت مالیبو و آلتیما

تفاوت مالیبو و آلتیما

تفاوت مالیبو و آلتیما

تفاوت مالیبو و آلتیما

تفاوت مالیبو و آلتیما

تفاوت مالیبو و آلتیما

البته نمی ‌توان گفت که صندلی‌ های آلتیما راحت نیستند. از نظر عملکردی نیز نیسان خوب عمل کرده است اما نیسان کابینی خسته کننده دارد.

این خودروها در کلاس سدان های خانوادگی قرار دارند. بنابراین صندلی‌ های عقب و صندوق از فاکتورهای مهمی هستند که در فروش خودرو نقش زیادی را بازی می کنند. فضای پای مالیبو نسبت به نیسان دقیقاً ۵ سانتی ‌متر بیشتر است. در حالی ‌که فضای اضافی پا در شورولت قابل توجه است، غیر از این مالیبو صندلی‌ های عقبی برجسته‌ تری دارد که البته برای افراد بزرگ ‌تر کمی ایجاد ناراحتی می کند.

تفاوت مالیبو و آلتیما

تفاوت مالیبو و آلتیما

صندوق عقب مالیبو بزرگ‌تر از آلتیما است هرچند که تفاوت‌ ها چندان زیاد نیست و هر دو خودرو فضای زیادی را در دسترس قرار می‌ دهند.

تکنولوژی

امسال هر دو خودرو تکنولوژی جدیدی را دریافت کرده ‌اند اما بسته‌ کمک ‌راننده‌ آلتیما قطعا احساس ‌برانگیزتر است. آلتیمای حاضر در تست از جدید ترین سیستم‌ های کمک‌ راننده از جمله کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد جلو استفاده می کند. این سیستم به خودرو اجازه می ‌دهد تا دو خودرو جلوتر را در نظر بگیرد تا موارد اتفاق افتاده در ترافیک را پیش ‌بینی کند. این تکنولوژی راداری خیال انگیز به سیستم کروز کنترل تطبیقی نیز کمک می ‌کند. این سیستم به سرعت واکنش نشان می ‌دهد.

تفاوت مالیبو و آلتیما

در آلتیما ۲٫۵SL همه‌ تکنولوژی‌ های گفته شده بخشی از پکیج ۲۱۹۰ دلاری هستند. در مالیبو ۱LT تست شده این تکنولوژی ‌ها ۱۱۹۵ دلار قیمت دارند اما به خوبی نیسان نیستند.

تفاوت مالیبو و آلتیما

خودرو های حاضر در تست تجهیزاتی مثل نوربالای خودکار، پایش نقاط کور، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… ندارند. کروز کنترل تطبیقی در تریم های بالاتر مالیبو در دسترس هستند.

تکنولوژی داخل کابین چگونه است؟ سیستم اطلاعات سرگرمی هر دو خودرو ارتقا پیدا کرده است. با اینکه کار با سیستم Uconnect شورولت راحت ‌تر است. با دکمه‌ های موجود روی فرمان می ‌توان اکثر عملکرد های اصلی را انجام داد. هر چند خود صفحه لمسی دکمه‌ های کمتری نسبت به نیسان دارند و سریع ‌تر و خلاقانه ‌تر است.

تفاوت مالیبو و آلتیما

تفاوت مالیبو و آلتیما

قیمت

در پایه‌ ترین مدل آلتیما بهای بیشتری دارد و البته همین موضوع در تریم های بالاتر نیز به چشم می خورد. مالیبوی پایه با بهای ۲۲۵۵۵ دلاری فروخته می‌ شود در حالی ‌که برای خرید آلتیمای پایه باید ۲۳۳۳۵ دلار پرداخت کرد. گران ‌ترین نسخه‌ مالیبو برچسب قیمتی ۳۲۷۲۵ دلار دارد در حالی ‌که آلتیما ۳۳۵۲۵ دلار قیمت می‌ خورد.

تفاوت مالیبو و آلتیما

قضاوت نهایی

قضاوت در مورد این دو خودرو کمی سخت است. هر دو خودرو هندلینگی خوب دارند و دارای تجهیزات مناسب هستند و ویژگی‌ های خوبی را برای قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار ارائه می ‌کنند؛ اما در نهایت اگر بخواهیم خودرویی را انتخاب کنیم که کمی فضای بیشتری برای خانواده‌ ها دارد و ارزش بالاتر و استایل شیک‌ تری داشته باشد به شورولت مالیبو می رسیم.

نیسان آلتیما ۲۰۱۶ برنده شورولت مالیبو ۲۰۱۶
۱۸۲ اسب بخار آلتیما ۱۶۳ اسب بخار
۲۴۴ مالیبو ۲۵۰
CVT ۶ سرعته اتوماتیک
۱۴۷۶ کیلوگرم مالیبو ۱۴۱۸ کیلوگرم
۸٫۷/۶ لیتر در هر صد کیلومتر آلتیما ۸٫۷/۶٫۳ لیتر در هر صد کیلومتر
۳۲۱۶۵ دلار مالیبو ۲۷۴۱۵ دلار
ارسال نظر