اینستاگرام NFTها را به پلتفرم خود اضافه می‌کند

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا اخیرا اعلام کرد که NFTها به اینستاگرام می‌آیند. اما هنوز جزئیات دقیقی از این طرح ارائه نشده است.

اینستاگرام NFTها را به پلتفرم خود اضافه می‌کند

به زودی NFT ها به اینستاگرام اضافه می‌شوند

زاکربرگ در کنفرانس South by Southwest از افزوده شدن NFTها به اینستاگرام خبر داد. او گفت: «ما در حال کار برای آوردن NFTها به اینستاگرام در آینده نزدیک هستیم. من امروز آماده نیستم که دقیقا ماهیت این تغییر را شرح دهم. اما در ماه‌های آینده می‌توانید NFTهای خود را به اینستاگرام بیاورید.»

مدیرعامل شرکت مادر اینستاگرام، متا افزود که امیدوار است به مرور زمان بتوان حتی در خود محیط اینستاگرام NFT ساخت.

شاید برایتان جالب باشد: آموزش ساخت و فروش NFT | چگونه NFT های خود را بفروشیم؟

باید در نظر داشت که سال گذشته اینستاگرام اعلام کرده بود که «فعالانه در حال کاوش حوزه NFTها» است. سپس، در ماه ژانویه، گزارش‌هایی منتشر شد که فیس‌بوک و متا در حال توسعه ادغام NFTها و افزودن قابلیت گذاشتن NFTها در عکس پروفایل و تولید آن‌ها در پلتفرم هستند.

همان‌طور که در مطلب NFT چیست نوشتیم، واژه NFT مخفف Non-Fungible Token به معنی توکن غیرمثلی و یا توکن غیر قابل معاوضه است. در اصل NFTها انواع مختلف فایل‌های دیجیتالی (تصویری، صوتی، ویدئویی و ...) هستند که در بلاک چین ذخیره می‌شوند و «سند مالکیت» و اعتبار دارند.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که آیا متا به کاربران اجازه خواهد داد که مثلا پست‌های محبوب خود را به NFT تبدیل کنند یا خیر. به نظر می‌رسد اینستاگرام می‌خواهد علاوه بر ادغام قابلیت‌های استفاده از NFTها، بازارچه‌ای را نیز برای آن‌ها تعبیه کنید. بسیاری از فعالان نیز معتقدند که حتما لایه‌ای از متاورس نیز در این میان اضافه خواهد شد.

اینستاگرام اولین شبکه اجتماعی نیست که NFTها را به پلتفرم خود اضافه خواهد کرد. توییتر خیلی قبل‌تر از متا وارد این فضا شده است و کاربران این پلتفرم می‌توانند NFTهای خود را به‌عنوان تصویر پروفایل انتخاب کنند. تصاویر پروفایل‌هایی که NFT باشند، در توییتر به‌صورت شش‌ضلعی نمایش داده می‌شوند.

همچنین بخوانید: واتساپ مسیری آسان‌تر برای ارسال و دریافت رمزارز بدون کارمزد

ارسال نظر