شناسایی افرادی که بیش از حد پیامک می دهند
مدتی است که مشترکان اپراتور دوم با مشکل تازه ای رو به رو شدند. مشترکان این اپراتور با سواستفادههایی از طرح سرویس میزبان پیامک مواجهاند.
به گزارش کلیک، اپراتور دوم با وجود آنکه تاکید دارد در این موضوع دخالت و تقصیری ندارد، اطلاعرسانی رسمی انجام نداده و تنها بر روی کانال تلگرامی خود، دربارهی این مساله اطلاعرسانی کرد.
حسین فلاح جوشقانی در این باره عنوان کرد: چنین سرویسی را حدود دو سال قبل برای اجرا تایید کردیم تا پس از ارسال پیامک برای فرد تماسگیرنده او هزینه پیامک را متقبل شود، اما طی هفتههای گذشته به دلیل گزارشهایی که به ما رسیده بود به اپراتور تذکر دادیم.
جوشقانی تاکید کرد: البته در این خصوص از سوی اپراتور کار خلافی انجام نشده است و اجرای این سرویس با تاییدیه رگولاتور بوده، اما ما از اپراتور خواستیم که در این خصوص اطلاعرسانی کند و حدود یک هفته است نامهای در این باره ارسال کردهایم.
معاون رگولاتوری افزود: در این خصوص حتی شمارهها با یک سرشماره واحد تبلیغاتی هم ارسال نمیشود که ما توان جلوگیری از آن را داشته باشیم برهمین اساس تنها کاری که میتوان در این خصوص انجام داد، بحث اطلاعرسانی است که این وظیفه برعهده اپراتور گذاشته شده است. از سوی دیگر ما از اپراتور خواستهایم به مشترکان اعلام کنند که اگر چنین پیامکی را از شماره ناشناسی دریافت میکنند به آن پاسخی ندهند.
وی عنوان کرد: این پیامکها از طریق سرشماره های مربوط به ارسال پیامک انبوه ارسال نشدهاند اما حال شاهدیم با شمارههای عادی پیامکهای تبلیغاتی مختلف و یا پیامکهای کلاهبردارانه ارسال میشود، برهمین اساس پیشنهاد دادهایم که در صورت امکان مصوب شود تا افرادی که بیش از حد معمول پیامک ارسال میکنند شناسایی قرار گیرند.