چگونه می‌توانیم از قم به مشهد برویم؟

سفر از قم به مشهد، دو قطب مذهبی ایران، یک تجربه بی‌نظیر معنوی است که اگر علاقه‌مند به مسائل مذهبی و فرهنگی هستید، باید آن را حداقل یک بار در زندگی خود تجربه کنید.

چگونه می‌توانیم از قم به مشهد برویم؟

از آن‌جایی ‌که هر دو شهر قم و مشهد، میزبان اماکن مذهبی معتبر و معروفی همچون حرم حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) هستند، این سفر می‌تواند فرصتی مناسب برای آرامش قلب و روح شما باشد. یکی از راه‌های پیمودن این مسیر حدودا 13 ساعته در امنیت و راحتی، مسافرت با قطار و تهیه بلیط قطار قم مشهد است. شما با تهیه این بلیط می‌توانید، پا در سفری خاص و ارزشمند بگذارید و از حرم تا حرم را در نهایت آسودگی سفر کنید.

قم به مشهد؛ سفر شما، راه شما

قم به مشهد مسیری 1106 کیلومتری است که برای پیمودن آن، حدودا باید 13 ساعت در جاده باشید. شما برای این سفر، راه‌های متفاوتی از جمله مسیر زمینی و مسیر هوایی را پیش ‌رو دارید. در مسیر زمینی می‌توانید با استفاده از اتوبوس یا قطار، خود را از قم به مشهد برسانید. در مسیر هوایی البته به دلیل عدم افتتاح فرودگاه در قم، شما باید به تهران رفته و از آن‌جا سوار هواپیما شوید و به مشهد بروید. در بخش بعد برای این‌که بتوانید برای سفر از قم به مشهد، بهترین تصمیم را بگیرید، به مزایا و معایب هر کدام از این سفرها اشاره خواهیم کرد تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

سفر قم به مشهد با اتوبوس

یکی از راه‌های پرطرفدار سفر از قم به مشهد، استفاده از اتوبوس است، به‌ویژه قبل از راه‌اندازی ایستگاه راه آهن قم، سفر با اتوبوس بسیار معمول بود. اگر تصمیم گرفته‌اید با اتوبوس از قم به مشهد بروید، باید خودتان را برای نشستن روی صندلی اتوبوس، به‌مدت حدودا 12 ساعت آماده کنید. البته اتوبوس‌ها، امروزه مانند قدیم نیستند و صندلی‌های باکیفیت و راحتی برای مسافران در نظر گرفته شده است، بااین‌حال این حقیقت که باید در طول مدت سفر روی صندلی بنشینید، عوض نخواهد شد.

البته از آن‌جایی‌ که اتوبوس برای رفاه حال مسافران توقف‌هایی کوتاه بین مسیر دارد، کمی می‌توانید به کمر و پاهایتان استراحت دهید. لذت‌بردن از مسیر و هزینه پایین از مزایای سفر با اتوبوس است ولی نمی‌توان حوادث جاده‌ای و خستگی سفر با اتوبوس را نادیده گرفت. شما با سوارشدن اتوبوس از قم به مقصد مشهد، از کوه‌ها عبور کرده و به تهران خواهید رسید. از تهران تا دامغان، بیابان‌ها و دشت‌های وسیع خشک، منظره پیش ‌رویتان است. بعد از دامغان شما به ترتیب به شهرهای سمنان، شاهرود و سبزوار خواهید رسید و می‌توانید از دیدن دشت‌های گندم و برنج در طول مسیر لذت ببرید.

مسیر هوایی، سریع‌ترین راه سفر به مشهد

اگر تحمل 13 ساعت ماندن در قطار یا اتوبوس را ندارید و می‌توانید هزینه بیشتری بپردازید، مسیر هوایی برای شما مناسب است. البته شما نمی‌توانید مستقیم خود را از طریق هواپیما از قم به مشهد برسانید، چراکه هنوز فرودگاه قم راه‌اندازی نشده است. برای سفر با هواپیما، شما باید خودتان را به نزدیک‌ترین فرودگاه، یعنی فرودگاه تهران، رسانده و به سمت مشهد حرکت کنید. حتی با طی این مسافت هم، باز زمان سفر از مسافت زمینی کمتر خواهد بود. مهم‌ترین مزیت سفر هوایی، قطعا زمان کوتاه رسیدن به مقصد و عدم خستگی است. در مقابل هزینه زیاد و احتمال بروز حوادثی که جان مسافرین را تهدید می‌کند، از جمله معایب این نوع از سفر به‌شمار می‌آید.

مسیر زمینی با قطار؛ بهترین و امن‌ترین راه

یکی از بهترین و پرطرفدارترین راه‌های مسافرت از قم به مشهد، استفاده از قطار است. این وسیله امن و راحت، که برای مسیر قم تا مشهد، به‌دلیل متصل‌کردن حرم حضرت معصومه و حرم امام رضا (ع) به مسیر حرم تا حرم معروف است، سالانه مسافرین زیادی را جابه‌جا می‌کند. تصور کنید به جای رانندگی یا نشستن روی صندلی‌های نه‌چندان راحت اتوبوس یا حتی پرداخت هزینه زیاد برای هواپیما، بتوانید ضمن لذت‌بردن از مناظر اطراف، به‌طور کامل استراحت کرده و از مسیر لذت ببرید. مسیر قم مشهد مسیر نسبتا خوش منظره‌ای است که بخشی از آن کوهستانی و بخشی شامل دشت‌های خشک می‌شود. داشتن امکانات رفاهی در قطار از ویژگی‌هایی است که مسافرت با این وسیله را حتی برای زمان‌های طولانی بسیار مناسب می‌کند. همچنین شما با استراحت کافی که در قطار خواهید داشت، می‌توانید سرحال و بدون خستگی به مقصد برسید.

سفر مانند یک حرفه‌ای؛ بهترین مسیر برای سفر از قم به مشهد

برای انتخاب بهترین راه برای سفر از قم به مشهد، همه‌ چیز به خودتان بستگی دارد. چه چیز در این سفر معنوی برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ اگر راحتی صد در صد برایتان مهم است، در زمان محدودیت دارید، ضمن این‌که برای پرداخت هزینه هم مشکلی ندارید، احتمالا سفر هوایی، با وجود نیاز به رفتن به تهران، گزینه‌ی مناسبی به‌نظر می‌رسد.

اگر مسیر زمینی را ترجیح می‌دهید، باید بین اتوبوس و قطار یک مورد را انتخاب کنید. اتوبوس هزینه کمتری داشته و یک تا دو ساعت زودتر خواهید رسید، از آن طرف قطار راحت‌تر است، ولی هزینه بالاتری نسبت به اتوبوس دارد. با درنظرگرفتن شرایط و مزایا و معایب هر کدام می‌توانید بهترین انتخاب را برای سفر خود داشته باشید.

فلای تودی؛ میان‌بر شما برای راحتی سفر

به گفته بسیاری از افرادی که عازم این سفر معنوی شده‌اند، سفر با قطار به‌دلیل هزینه مناسب و راحتی در هنگام سفر گزینه مناسب‌تری است. برای خرید آنلاین بلیط قطار با انتخاب فلای تودی، می‌توانید از امکاناتی مانند خرید ارزان‌قیمت بلیط قطار، دسترسی به تمام قطارهای موجود، امکان مقایسه آنلاین بین خدمات و هزینه‌های هر قطار و در نهایت امکان رزرو بلیط قطار و هتل به‌صورت همزمان استفاده کنید.

 

ارسال نظر