5 نکته برای اینکه چگونه گوشی خود را سریعتر شارژ کنید

احتمالا شارژ مکرر گوشی موبایل برای شما هم دردسرساز است. این کار می تواند بسیار خسته کننده شود، به خصوص اگر مجبور باشید هر روز آن را انجام دهید. اما هیچ راه فراری وجود ندارد زیرا حتی استفاده متوسط از موبایل ​​منجر به حداقل یک بار شارژ در روز می شود.

5 نکته برای اینکه چگونه گوشی خود را سریعتر شارژ کنید

ما در چیکاو روزانه مقالات متنوعی را در زمینه اخبار و آموزش ارائه می دهیم. در این مطلب قصد داریم تا راز های مهم شارژ سریع گوشی هوشمند را به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید.

چگونه گوشی خود را سریعتر شارژ کنیم؟ ساعت ها انتظار تا پر شدن باتری گوشی برای شما خسته کننده است؟ از طریق این پنج روش شارژ با  انتظار طولانی خداحافظی کنید.

روش اول: گوشی را خاموش کنید یا کنار بگذارید

اگر می‌خواهید کارها را سریع‌تر انجام دهید، می‌توانید در حالی که گوشی خود را کنار گذاشته‌اید خاموش کنید. این واضح ترین و اساسی ترین راه برای افزایش سریعتر شارژ گوشی شما است.

فرض کنید از گوشی خود در حین شارژ شدن استفاده می کنید. در این صورت، روند کندتر خواهد بود، زیرا فعالیت شما انرژی تجدید شده را مصرف می کند. بنابراین، کنار گذاشتن آن کمک بزرگی خواهد بود.

بنابراین از وب گردی، خواندن اخبار، بازی کردن و... هنکام شارژ گوشی اجتناب کنید.

روش دوم: آن را خنک نگه دارید

داغ شدن بیش از حد یک مشکل معمولی در بین گوشی ها است. بر طول عمر تلفن و همچنین زمان شارژ آن تأثیر می گذارد. وقتی گوشی داغ است، پردازنده ها کندتر می شوند. و یک پردازنده کند به معنای کار بیشتر است که مستلزم مصرف انرژی بیشتر است. در پایان، این "دومینو" روند شارژ را کند می کند.

برای جلوگیری از این امر، باید دستگاه خود را خنک نگه دارید. راه هایی برای خنک نگه داشتن گوشی وجود دارد. علاوه بر توقف برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند، ممکن است بخواهید گوشی خود را در محلی دور از نور مستقیم خورشید شارژ کنید. همچنین می‌توانید قاب گوشی خود را بردارید تا گرمای اضافی از بین برود.

روش سوم: حالت هواپیما را فعال کنید

آیا گوشی شما در حالت هواپیما سریعتر شارژ می شود؟ اگر متوجه این موضوع شده اید، به انجام آن ادامه دهید. قرار دادن گوشی در حالت هواپیما یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شارژ سریع‌تر گوشی است. چطور؟

 تلفن شما برای برقراری ارتباط و سرگرمی ساخته شده است. به طور طبیعی، آن دسته از ویژگی‌هایی که این قابلیت ها را تضمین می‌کنند، مانند اتصال سلولی، بلوتوث، رادیو و وای‌فای، برای اجرا به برق نیاز دارند. این ویژگی ها حتی زمانی که از دستگاه خود استفاده نمی کنید، انرژی باتری شما را می خورد. تغییر به حالت هواپیما این را متوقف می کند.

حالت هواپیما باعث می شود عملکردهای گفته شده کمتر از انرژی دستگاه شما بخورند و باعث می شود انرژی سریعتر جمع شود. مطالعات نشان می دهد که این روش می تواند تا 25 درصد از زمان مورد نیاز برای شارژ کامل را ذخیره کند.

روش چهارم: از سوکت دیواری استفاده کنید

اگر می خواهید گوشی خود را سریع شارژ کنید، استفاده از پریز دیواری بهتر از شارژ کردن آن در رایانه یا ماشین شما خواهد بود. این به دلیل آمپر پایین (0.5A) است که درگاه های ماشین و کامپیوتر در مقایسه با سوکت دیواری (1A) ارائه می کنند. اگرچه دریافت آمپر کم برای دستگاه شما مضر نیست، اما سرعت شارژ را کندتر می کند.

روش پنجم: لوازم جانبی شارژ سریع را امتحان کنید

شارژرهای دیواری شرکای قابل اعتمادی هستند، اما گاهی اوقات نمی توانند کار را در زمان مورد نیاز انجام دهند. و اینجاست که لوازم جانبی شارژ سریع  وارد می شود. لوازم جانبی شارژ سریع زیادی در بازار وجود دارد و اکثر گوشی ها با آنها سازگار هستند.

جمع بندی

شارژ سریعتر در یک روز و محیط پرشتاب مفید است. از طریق پنج روش شارژ بالا، از خاموش کردن تلفن تا شارژرهای سریع روش های موجود برای افزایش سرعت شارژ شدن گوشی هستند.

سوالات متداول در مورد شارژ تلفن

چگونه سرعت شارژ خود را بررسی کنم؟

نحوه بررسی سرعت شارژ گوشی توسط برند آن مشخص می شود. برخی از گوشی ها مانند گوشی های هواوی درصد شارژ را نشان می دهند. از سوی دیگر، برخی از آنها نشانگرهایی دارند، مانند قاب گوشی های اپل که دو بار صدای "دینگ" را برای سیگنال شارژ سریع ایجاد می کند. اگر گوشی شما این نشانگرها را ندارد، می‌توانید اپلیکیشن‌هایی مانند Ampere را برای ردیابی سرعت شارژ دانلود کنید.

چرا گوشی من اینقدر آهسته شارژ می شود؟

کابل معیوب و شارژر تا حدی وصل شده دو مورد از دلایل معمولی هستند که باعث می شوند گوشی به کندی شارژ شود. در مورد اولی، آسیب سطحی می تواند کابل را نامناسب کند. در حالی که در دومی، برق به درستی "ورود" نمی شود زیرا به طور کامل وصل نشده است.

جدای از این دو، دیگر دلایل رایج برای کند شدن شارژ، گرم شدن بیش از حد و اجرای برنامه ها در پس زمینه است.

چرا وقتی باتری تقریباً پر است، گوشی کندتر شارژ می شود؟

ولتاژ شارژ و جریان خروجی (اگر گوشی شما هنگام شارژ روشن است) پویا است که ممکن است در زمانی که باتری تقریباً پر است باعث کند شدن شارژ شود.

علاوه بر این، گوشی ها برای شارژ کامل طراحی نشده اند زیرا چرخه شارژ ثابتی دارند. در حالت ایده‌آل، تلفن‌ها فقط باید 80 درصد شارژ شوند تا طول عمر باتری شما به حداکثر برسد و بهبود یابد، که تا حدی به تعداد چرخه‌های شارژ بستگی دارد. با توجه به این موضوع، تلفن‌ها اکنون به شارژ باتری بهینه‌سازی شده مجهز شده‌اند که به آن‌ها امکان می‌دهد تا زمانی که تقریباً پر هستند، شارژ را به تاخیر بیاندازند یا کند کنند.

 

ارسال نظر