چگونه در 5دقیقه فروشگاه اینترنتی با درگاه پرداخت بسازیم؟

داشتن یک فروشگاه اینترنتی، می‌تواند حسابی به افزایش فروش شما کمک کرده، و محصولات و خدماتتان را در معرض دید افراد بیشتری بگذارد.

چگونه در 5دقیقه فروشگاه اینترنتی با درگاه پرداخت بسازیم؟

وقتی در شبکه‌های اجتماعی محصول می‌فروشید، در تلگرام کانال دارید یا کسب‌وکارتان به هر صورتی هنوز کاملا آنلاین نشده، سایت فروشگاهی یک پرش بزرگ هم در فروش است، و هم در تسریع فرایندهای دیگر. وقتی که سایت داشته باشید بسیاری از کارهای مرتبط با فروش محصول و خدمات به صورت خودکار انجام شده، و از روی دوش شما برداشته می‌شوند. اما چطور می‌شود بدون صرف هزینه و وقت خیلی زیاد، یک فروشگاه آنلاین سالم و خوب ساخت؟ آیا راهی غیر از برون‌سپاری پروژه وجود دارد؟ اصلا چرا سایت فروشگاهی نسبت به دیگر روش‌های فروش برتری دارد؟ در این مطلب سعی می‌کنیم به این سوالات پاسخ بدهیم.

چرا داشتن یک سایت فروشگاهی به نفع هر کسب‌وکاری است؟

علاوه بر مواردی که در بالا گفتیم، باید گفت که به صورت کلی داشتن یک سایت به کسب‌وکار شما نظم می‌دهد. گاهی زیاد شدن سفارش‌ها باعث می‌شود که بعضی از آن‌ها کاملا فراموش شوند، در ارسال اجناس به مشتریان تاخیر پیش بیاید و حتی بعضی از مشتریان به خاطر معطل شدن در فرایند، بی‌خیال خرید از شما شوند.

ساخت فروشگاه اینترنتی

بعضی از مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی، این‌ها هستند:

  • بالا رفتن اعتبار برند: کسب‌وکارهایی که سایت دارند، مخصوصا اگر اینماد را هم دریافت کنند بسیار معتبر و قابل اعتماد محسوب می‌شوند، و مشتریان با احتمال بالاتری از آن‌ها خرید می‌کنند.
  • بیشتر دیده شدن: مخاطبان و کاربران، تنها یک سرچ ساده با رسیدن به سایت شما فاصله دارند. اگر یک سایت خوب و کاربردی داشته باشید و روی سئو آن هم کار کنید، می‌توانید به صفحه اول گوگل آمده و فروشتان را حسابی افزایش بدهید.
  • امکان تبلیغات گسترده: شما می‌توانید برای سایت خودتان در دیگر سایت‌ها بنر لینک‌دار قرار بدهید و مشتریان را تنها با یک کلیک، به محصول مورد نظر برسانید.
  • بهبود تجربه کاربری: کاربر می‌تواند از طریق وب سایت تنها در چند دقیقه محصول مورد نظرش را انتخاب کرده، به درگاه برود و مبلغ آن را هم بپردازد. این فرایند از طریق شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌های مختلف طولانی‌تر و پیچیده‌تر است.
  • کاهش هزینه‌ها: اگر تا امروز نیاز به استخدام یک ادمین محتوا، یک ادمین پاسخدهی، نیروی بسته‌بندی و… داشتید، با داشتن سایت این نیازها بسیار کمتر می‌‌شوند و با تیمی یک یا دو نفره می‌توانید کسب‌وکار را مدیریت کنید.
  • امکان بروزرسانی: وقتی بعضی از خدمات یا محصولات شما حذف شده یا به آن‌ها اضافه می‌شود، از طریق پنل وب سایت خودتان می‌توانید فهرست آن‌‌ها را بروزرسانی کرده و جدیدترین‌ها را در معرض دید کاربران خودتان بگذارید.

منظور از فروشگاه ساز چیست؟

«فروشگاه ساز» یا «Store Builder» نوعی از ابزارهای آنلاین هستند، که با استفاده از آن‌‌ها می‌توانید برای خودتان یک سایت بسازید. مهم‌ترین ویژگی یک فروشگاه ساز این است که هر کسی می‌تواند با آن کار کند، حتی اگر ذره‌ای دانش فنی نداشته باشد و یک خط کد ننوشته باشد. این سایت‌ها یک سری ابزار دارند که با آن‌ها می‌توانید صفر تا صد یک سایت را بسازید، آن را به سلیقه خودتان طراحی کنید، محصول یا خدمات در آن بگذارید و مدیر محتوای خودتان باشید.

با فروشگاه ساز می‌شود هر نوع سایتی را ساخت و طراحی کرد، از جمله سایت‌های فروشگاهی. پس اگر هنوز بودجه و زیرساخت برای استخدام یک تیم برنامه‌نویس و طراحی سایت را ندارید، و تعداد اعضای تیمتان کم است، استفاده از این ابزارها می‌تواند بهترین گزینه شما باشد.

با زرین اکسپرس، در ۵ دقیقه برای خودتان فروشگاه بسازید

اگر به دنبال یک فروشگاه ساز رایگان ایرانی با امکان اتصال به درگاه پرداخت و فیچرهای کامل و کاربردی هستید، «زرین اکسپرس» می‌تواند در مسیر ساختن فروشگاه اینترنتی به شما کمک کند. زرین اکسپرس در عرض چند دقیقه و به صورت کاملا رایگان، با محیطی ساده و مینیمال به شما فرصت می‌دهد که نسخه اولیه فروشگاه خودتان را بسازید، و هر محصول یا خدماتی را در آن بفروشید. محصولاتی از لباس و کیف و کفش، وسایل خانه، اکسسوری‌های تزیینی، لوازم برقی و حتی طلا و نقره. از طرف دیگر محصولات دیجیتالی مثل فایل‌های کد، بازی، پادکست، سخنرانی، پلاگین و … را هم می‌‌توانید در سایت خودتان قرار بدهید.

در کنار نیاز نداشتن به دانش برنامه‌نویسی، یکی از مهم‌‌ترین مزایای ساختن سایت با زرین اکسپرس این است که از همان اول امکان فروش را دارید، حتی بدون نیاز به گرفتن اینماد. البته فروش شما در نسخه اولیه سایت کمی محدود است و سقفی ۲۰ عددی برای گذاشتن محصول دارید. 

فروشگاه ساز آنلاین

مزایای زرین اکسپرس برای کسب‌وکارها

بسیاری از مزایای زرین اکسپرس در نسخه اولیه سایت وجود دارند، مثلا تعریف دسته‌بندی، مدیریت سفارشات و ایجاد فیلتر. با این حال بعد از گذشتن ۱۴ روز دوره آزمایشی و ارتقا به «پکیج حرفه‌ای»، همه فیچرهای زرین اکسپرس در دسترس شما قرار می‌گیرند، امکاناتی که طبق گفته این سایت، همه برای افزایش فروش طراحی شده‌اند. بیایید با هم بعضی از این فیچرها را ببینیم:

  • راه‌اندازی رایگان و سریع
  • اضافه کردن محصول به اندازه نامحدود
  • ثبت نام و پیگیری نماد الکترونیکی برای شما
  • اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی هوشمند زرین پال و 6 درگاه معتبر بانکی
  • امکان مدیریت امور مالی و رصد تمام تراکنش‌‌ها در پنل
  • قابلیت ایجاد یک وبلاگ اختصاصی
  • امکان درج و تغییر محتوا در همه صفحات سایت
  • دارای یک پنل مدیریتی برای اداره محصولات
  • دارای گواهی‌نامه SSL
  • امکان درج نظر توسط مشتریان
  • اتصال به دامنه اختصاصی
  • اتصال به ابزارهای کاربردی برای‌ آنالیز سایت (مثل گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منجر)
  • پشتیبانی آنلاین 
  • مدیریت ارسال محصول 
  • اضافه کردن محصول از اینستاگرام (به زودی)
  • تسویه ۲۴ ساعته

چگونه فروشگاه خودم را در زرین اکسپرس بسازم؟

ساختن نسخه اولیه یک فروشگاه اینترنتی در زرین اکسپرس رایگان است. شما می‌‌توانید با مراجعه به وب سایت زرین پال، و کلیک روی دکمه «ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان» به آدرس https://www.zarinexpress.com/auth منتقل شده و فرایند ساخت آنلاین شاپ خودتان را شروع کنید. در این مرحله تنها باید شماره شبا و کد ملی صاحب فروشگاه را وارد کنید، و فروش شما در عرض چند دقیقه و بدون نیاز به اینماد شروع خواهد شد.

این نسخه اولیه و رایگان، ۱۴ روز برای شما در دسترس خواهد بود. بعد از آن می‌توانید با بروزرسانی به پکیج «حرفه‌ای» به همه فیچرهای زرین اکسپرس دسترسی پیدا کنید. بعضی از این فیچرها عبارت‌اند از حذف برندینگ زرین اکسپرس، اتصال دامنه شخصی، ایجاد ۴ فروشگاه با امکانات پایه (در کنار فروشگاه حرفه‌ای)، ثبت نام و پیگیری نماد اعتماد الکترونیکی و اتصال به انواع ابزارهای آنالیز.

اگر کسب‌وکار شما کوچک است و می‌خواهید با صرف یک هزینه منطقی برای آن سایت بسازید، حتما از امکانات زرین اکسپرس اضافه کنید. هزینه پکیج حرفه‌ای با تمام این امکانات، ۱.۴۴۰.۰۰۰ تومان برای یک سال است، که بیشتر آنلاین شاپ‌ها امکان پرداخت آن را دارند. توجه کنید که این مبلغ برای «تمام فیچرها»ست و البته نگهداری و حفظ امنیت سایت در طول یک سال. همچنین در صورت بروز هر گونه مشکل یا چالش در ساختن و نگهداری صفحات سایت، می‌توانید با پشتیبانی زرین اکسپرس تماس گرفته و موضوع را حل کنید.

 

ارسال نظر