مدیرعامل تسکو: 85 درصد مشتریهای ما از محصولات تسکو رضایت دارند
تسکو در نشست خبری عصر روز یکشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۲، اظهار کرد این شرکت بیشتر از قبل روی بازار محصولات گیمینگ تمرکز خواهد کرد و قصد دارد توجه گیمرهای ایرانی را با رویکردهای جدیدی به سوی خود جلب کند.
به گزارش کلیک، آقای جمال جعفری، مدیرعامل شرکت تسکو در این نشست خبری اظهار کرد این شرکت بیشتر از قبل روی بازار محصولات گیمینگ تمرکز خواهد کرد و قصد دارد توجه گیمرهای ایرانی را با رویکردهای جدیدی به سوی خود جلب کند. حمید محمدیپور، مدیر بازاریابی تسکو نیز از ارزش ۱۷۹ میلیارد دلاری صنعت بازیهای ویدیویی خبر داد و آن را با بازار ورزش و سینما مقایسه کرد و گفت بازار گیم در آینده از این هم گستردهتر خواهد شد. محمدیپور گفت این شرکت بهدنبال جوانسازی برند خود است و محوریت فعالیتهای خود را از طریق حضور در نمایشگاههای مختلف، اسپانسرینگ و تولید محتواهای رسانهای روی بخش گیمینگ قرار میدهند.
حمید محمدیپور، مدیر بازاریابی تسکو نیز اعلام کرد غرفه شرکت تسکو در نمایشگاه الکامپ اخیر بهعنوان بهترین غرفه این رویداد انتخاب شد و تمرکز این غرفه نیز روی بخش گیمینگ بود. این نشاندهنده اهمیت فضای گیم و صنعت بازیهای ویدیویی است. پاندمی کرونا نیز بهطور محسوسی باعث شد تعداد گیمرها بیشتر از قبل شود. وی افزود تسکو قصد دارد در رویدادهای مختلف گیمینگ در آینده، حضور فعالی داشته باشد.
تاکید بر کیفیت بالای محصولات تسکو
سعید حسینی، مدیر بخش گیمینگ تسکو نیز از گیمرها و اصحاب رسانه خواست مسیر تسکو و تسکو گیم را از هم جدا کنید. وی افزود تسکو گیم از سایر محصولات این شرکت، روند متفاوتی را طی میکند و این شرکت میخواهد تنوع محصولات خود در حوزه گیمینگ را بیشتر کند. بهگفته حسینی، تسکو به کیفیت محصولات اهمیت زیادی میدهد و در تلاش است تا کالاهایی را تولید کند که عموم مردم توانایی استفاده از آن را داشته باشند.
حسینی تاکید کرد فرایند کنترل کیفی محصولات تسکوگیم با برندهای معتبر دنیا برابری میکند و این نشاندهنده تغییر در سیاستهای تسکو است. همچنین در خود برند تسکو نیز تغییراتی رخ داده و تسکوگیم میخواهد با کمک رسانهها، اعتبار و اعتماد را در ذهن گیمرها جا بیاندازد.
سعید حسینی در ادامه اظهار کرد تسکو گیم تقریبا 10 تا 11 درصد از سهم بازار محصولات گیمینگ ایران را در اختیار دارد. ماوسهای گیمینگ این برند ۱۶ درصد و کیبوردها نیز ۱۴ درصد سهم بازار را مال خود کردهاند. همچنین تسکوگیم در ۱۳ استان کشورمان، خدمات پس از فروش را به مشتریان ارائه میکند و این خدمات برای تمام محصولات، حتی ماوس و کیبورد، در اختیار مشتریان قرار میگیرند.
سعید حسینی در پاسخ خبرنگار به مراسم هفته گذشته شرکت الماس رایان ایرانیان که برگزار شد و در آن مراسم صحبتی مبنی بر قرار گرفتن لیون کامپیوتر به عنوان زیر مجموعه الماس رایان ایرانیان مطرح شده، پاسخ داد خیر! لیون کامپیوتر زیر مجموعه الماس رایان ایرانیان نبوده و نیست.
انتقاد مدیرعامل تسکو از مشکلات موجود
جمال جعفری، مدیرعامل تسکو و سایر مدیران این شرکت، در ادامهی نشست خبری به بیان مشکلات موجود پرداختند. یکی از این مشکلات، قوانین تخصیص ارز است؛ با این حال تسکو همیشه سعی میکند در قیمتگذاری محصولات خود منصفانه عمل کند. آقای جعفری بیان کرد شرکت تسکو هیچ تسهیلات و حمایتی را از دولت دریافت نکرده است و نه در این دولت و نه در دولت قبلی، هیچ برنامهای برای حمایت از تولید وجود نداشته است. مدیرعامل تسکو افزود:
نیروهای فعال در کارخانه ما در چین، حدود سه چهار سال پیش، تقریبا سه برابر الان بود؛ اما با وجود تمام تحریمها، تولیدات خود را به داخل ایران منتقل کردیم تا بتوانیم در اینجا کارآفرینی کنیم. در حال حاضر نیروهای ما به ۴۶۰ نفر رسیده، اما در این کار هیچ انتفاعی وجود ندارد. ما نمیتوانیم قانون را عوض کنیم و حتی یک جنس هم نداریم که وارداتش ممنوع باشد.
مدیرعامل تسکو اینگونه ادامه داد که آنها میخواهند، مشتریان بهخاطر کیفیت محصولات به سراغ تسکو بروند، نه بهخاطر ایرانی بودن. جعفری در همین خصوص گفت حدود 85 درصد مشتریهای ما از محصولات تسکو رضایت دارند. سعید حسینی نیز اظهار کرد تسکو قصد دارد بهمرور برای برند جدید خود اعتمادسازی کند و کمک گرفتن از گیمرها، یکی از روشها در این مسیر خواهد بود؛ بهعنوان مثال، تسکو تصمیم دارد در جلسههای مدلینگ، فروش و R&D از نظر گیمرها بهره ببرند و آنها تصمیم بگیرند که چه کالاهایی تولید و وارد بازار شوند.
گارانتی محصولات تسکو گیم
مدیرعامل تسکو درباره گارانتی منحصربهفرد محصولات این شرکت نیز بیان کرد اگر گارانتی یک کالای تسکو بهاتمام رسیده باشد و این کالا خراب شود، مشتری میتواند به مراکز خدمات ما مراجعه کرده و بهجای آن محصول، کالای نو و مشابهی را در آن بازه قیمتی با ۳۰ درصد تخفیف دریافت کند. در حال حاضر هیچ شرکتی در ایران چنین خدماتی را به مشتریان خود ارائه نمیکند. جعفری تاکید کرد محصولات عادی تسکو دارای ۱۲ ماه گارانتی هستند و برای محصولات تسکوگیم، ۱۸ ماه گارانتی در نظر گرفته شده که نشاندهنده کیفیت بالاتر این محصولات است. سعید حسینی نیز در این خصوص گفت تسکو و تسکوگیم باید فرهنگ جداگانهای داشته باشد و از نظر گارانتی نیز باید محصولات گیمینگ ما متفاوت باشند. به همین دلیل تغییراتی در گارانتی محصولات تسکوگیم در نظر گرفته شده که بهمرور اجرا خواهند شد.