الکامپ 27، بستری برای تعامل استارتاپها و رگولاتوری

نشست خبری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکامپ، روز چهارشنبه 30 خردادماه در دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد.

 الکامپ 27، بستری برای تعامل استارتاپها و رگولاتوری

به گزارش کلیک رئیس سازمان نصر کشور و رئیس هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران در نشست خبری برگزاری الکامپ گفت: «در این دوره از نمایشگاه برای حضور شرکت‌های استارتاپی در کنار شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری اطلاعات برنامه‌ریزی شده است. همچنین به حوزه‌هایی از قبیل بازی‌سازی، هوش مصنوعی، سلامت دیجیتال، مدیریت ارتباط با مشتریان، اینترنت، مراکز داده، اینترنت اشیاء و هوشمندسازی، شبکه، فین‌تک، افتا، بانکداری دیجیتال، تجارت الکترونیکی، فری‌لنسرها، آموزش و پژوهش، لندتک، صنعت پرداخت، کرادفاندینگ و محتوای ویدیویی توجه ویژه‌ای داشته‌ایم و سعی شده فضای مناسبی در اختیار کسب‌وکارهای این حوزه‌ها قرار داده شود».

علی حیکم جوادی بیان کرد: در نمایشگاه امسال فضایی ایجاد شده است تا مجموعه‌های استارتاپی و بخش خصوصی به صورت بهتری با رگولاتورها و بخش دولتی در ارتباط باشند و مشکلات خود را مطرح کنند.

۶۰ تا ۷۰ استارت‌آپ روی صحنه الکام‌پیچ

بر اساس این گزارش در رویداد امسال بخشی با عنوان الکام پیچ است که فضای بزرگی در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهد و معیارهای سنجش فعالیت آنها همان معیارهای استانداردی است که یک استارت‌آپ باید رعایت کند.

مهدی نیازی‌منش، مدیر اجرایی الکام‌پیچ در بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ در این نشست محورهای اصلی این دوره را ظرفیت ویژه برای استارت‌آپ‌های خارج از تهران و حضور زنان روی صحنه الکام‌پیچ دانست و گفت: صحنه الکام‌پیچ فضای بزرگی در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهد معیارهای سنجش فعالیت آنها همان معیارهای استانداردی است که یک استارت‌آپ باید رعایت کند.

به گفته نیازی‌منش بین ۶۰ تا ۷۰ استارت‌آپ روی صحنه الکام‌پیچ فرصت ارائه کسب‌وکار خود را دارند و داورها به آنها نمره می‌دهند. در روز آخر به استارت‌آپ‌های برتر هدایای نقدی و غیر نقدی از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران داده می‌شود.

حضور بخش‌های جدید در نمایشگاه الکامپ 1403

دبیر نمایشگاه الکامپ 1403 نیز در این نشست پیرامون بخش‌های مختلف نمایشگاه امسال گفت: « در الکامپ ۲۷ تمام سالن های اختصاص یافته مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفته است. در واقع الکامپ 1403 از نظر کمی رشد فزاینده‌ای داشته است و در فضایی بالغ بر 50 هزار متر مربع برگزار می‌شود. درگیر بودن تعدادی زیادی از سالن‌های نمایشگاه باعث حضور بهتر و قدرتمند‌تر مجموعه‌های مختلف در الکامپ 27 خواهد شد.

حیدری

رضا حیدری، الکام استارز، الکام پیچ، تینواستارز، توان‌تک، الکام‌تاکز جزو بخش‌های اصلی الکامپ 27 معرفی کرد و گفت: در زمینه کیفی نیز ما شاهد رشد بوده‌ایم و دو بخش الکام‌کامرس و الکام‌اینشورنس در این دوره به نمایشگاه الکامپ اضافه شده‌اند. در این دو بخش شاهد رویدادهای بسیار ویژه و هیجان‌انگیزی خواهیم بود و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد حضور پرشورتر مجموعه‌های اقتصادی در این بخش باشیم. قطعا اضافه شدن الکام‌کامرس و الکام‌اینشورنس به غنای نمایشگاه امسال و سال‌های آتی اضافه خواهد کرد و بر بار کیفی نمایشگاه می‌افزاید. در کنار این دو بخش، حضور کمیسیون و سندیکای تولید‌کنندگان حوزه فناوری اطلاعات در قالب یک فضای اشتراکی در سالن خلیج فارس را هم خواهیم داشت که در جهت توجه به تولید داخلی انجام گرفته است».

او افزود: «همچنین در سالن‌های 38 و خلیج فارس نمایشگاه میزبان نمایندگان کشورهای خارجی خواهیم بود.روسیه، کره، آلمان، تایوان، سوریه، چین، پاکستان و ترکیه از جمله کشورهای حاضر در این دوره از نمایشگاه محسوب می‌شوند. به صورت مشخص بیش از 500 شرکت و تیم‌ استارتاپی و 9 پارک علم‌ و فناوری در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت. هیئت‌های تجاری متعددی در نمایشگاه حاضر می‌شوند که به دنبال همکاری‌های B2B هستند که فرصت مناسبی برای شرکت‌های حاضر است. در حال طراحی نرم‌افزاری برای نمایشگاه الکامپ هستیم تا با استفاده از آن مخاطبان به تمام بخش‌ها و برنامه‌های نمایشگاه دسترسی داشته باشند. در کنار این مسئله، در کنار نمایشگاه حضوری نمایشگاه مجازی را هم خواهیم داشت و علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از آن در نمایشگاه امسال حضور پیدا کنند».

الکام‌استارز جزو مهم‌ترین بخش‌های الکامپ 1403 محسوب می‌شود. در همین زمینه آرش برهمند، دبیر الکام‌استارز در نمایشگاه امسال گفت: «از 8 سال پیش شاهد حضور الکام‌استارز در نمایشگاه الکامپ هستیم و مجموعه‌های مختلفی در آن تا به امروز حضور داشته‌اند. الکام‌استارز بستری است برای حضور استارتاپ‌های گوناگون در نمایشگاه الکامپ. در طی این 8 سال شاهد استقبال شرکت‌ها از الکام‌استارز بوده‌ایم و در آخرین دوره حدود 600 تیم در 5 سالن ذیل این بخش در نمایشگاه الکامپ حضور داشتند. این آمار از رشد چشمگیر شرکت‌کنندگان در الکام‌استارز نسبت به دوره‌های گذشته آن دارد».

او در ادامه گفت: «در نمایشگاه امسال ما علاوه بر حضور استارتاپ‌ها در سالن‌های 8 و 9، شاهد حضور کانترهای استارتاپی نیز خواهیم بود. همچنین بخشی به دولت هوشمند اختصاص داده شده است. هدف اصلی از برگزاری الکام‌استارز درکنار هم قرار دادن بخش‌های مختلف اکوسیستم استارتاپی کشور در مدت برگزاری الکامپ است».

همکاری مشترک نصر و اتاق بازرگانی در الکامپ

سادینا آبائی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران نیز در ادامه این نشست از همکاری نصر و اتاق بازرگانی خبر داد و گفت:«از جمله اتفاق‌های این دوره از نمایشگاه الکامپ، همکاری و همراهی اتاق بازرگانی و سازمان نصر در زمینه برگزاری نمایشگاه الکامپ است. همکاری و هم‌افزایی که می‌تواند نتایج بسیار خوبی را برای هر دو مجوعه در پی داشته باشد. در همین جهت، اعضای 20 کمیسیون اتاق بازرگانی در این دوره از نمایشگاه حاضر خواهند شد تا به ظرفیت‌های الکامپ در حوزه شبکه‌سازی کمک کنند. در حال حاضر صنعت ما به حضور شرکت‌های فناور عضو سازمان نصر نیاز دارد و الکامپ می‌تواند بستری برای بهبود این رابطه باشد».

آنت میناسیان، مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، از همکاری این مجموعه با شرکت‌های استارت‌آپی و تجارت الکترونیکی در رویداد توان‌تک خبر داد و ایده اصلی آن را بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت عنوان کرد.

میناسیان در این باره گفت: ما از کسب‌وکارهای حوزه تکنولوژی انتظار داریم که به نیازهای افراد ویژه فکر کنند و دسترسی‌پذیری پلتفرم‌های خود را برای این افراد فراهم کنند. در رویداد توان‌تک ما از همه افراد حوزه فناور اطلاعات دعوت می‌کنیم که اگر کسب و کار خود را دسترسی‌پذیر کرده‌اند به ما اطلاع بدهند و  اگر ایده‌ای برای دسترسی‌پذیر کردن دارند با ما به اشتراک بگذارند.

به گفته میناسیان بر اساس آمار جهانی ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت جهان دارای یک نوع نیاز ویژه و معلویت هستند و با توجه به رشد جمعیت رو به سالمندی ایران باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود.

فاطمه بهمنی، فرد دارای معلولیت از کسب‌‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات درخواست کرد که در اپلیکیشن‌ها و سایت‌های خود قابلیت‌های ویژه معلولین را تعیبه کنند تا این جامعه نیز بتوانند از این خدمات و قابلیت‌ها استفاده کنند.

گفتنی است آنطور که از معرفی و ارائه برگزار کنندگان الکامپ 1403 بر می آید قرار است امسال این رویداد با قدرت بیشتری در جهت بهبود و جبران کاستی های سالهای گذشته حرکت کند. الکامپ بیش از 30 سال قدمت دارد و جزو نمایشگاه‌های تاثیرگذار در کشور است.

 

 

 

ارسال نظر