روش های پیشرفت در بازی فری فایر

اگر جزو پلیرهای جدید فری فایر هستید یا می‌خواهید پیشرفت بیشتری در این بازی داشته باشید و به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل شوید، باید مهارت‌های خود را تقویت کرده و روش‌ های پیشرفت در بازی فری فایر را بدانید.

روش های پیشرفت در بازی فری فایر

تاکتیک‌های ساده، موثرترین روش‌های پیشرفت در این بازی به‌شمار می‌روند. در این راهنما برخی از پرکاربردترین راهکارها برای پیشرفت در بازی فری فایر را به شما خواهیم گفت؛ از تکنیک‌های حرکتی گرفته تا استراتژی‌های ساده‌ای که به شما کمک می‌کنند برنده نهایی میدان نبرد باشید. یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که به شما کمک می‌کند نسبت به بازیکنان دیگر برتری داشته باشید، جم فری فایر است که دسترسی شما را به امکانات ویژه بازی باز می‌کند. برای خرید جم فری فایر و دریافت آنی آن می‌توانید به وبسایت فروشگاه ونوم مراجعه کنید.

 

پیش از مبارزه تمرین کنید

بهتر است پیش از آنکه وارد مبارزات اصلی فری فایر شوید، در مود آموزشی تمرین کنید. به این ترتیب می‌توانید مهارت‌ کافی برای شروع بازی به دست بیاورید و دیگر در طول بازی، عدم داشتن مهارت به شما استرس و فشار وارد نخواهد کرد. در زمین‌های آموزشی یا تمرینی (Training Grounds) می‌توانید روی مهارت‌های تیراندازی، گلو وال (Gloo Wall) و پرتاب نارنجک کار کنید. در بخش تیراندازی می‌توانید شلیک با اسلحه‌های مختلف را تمرین کرده و به ریکویل آن‌ها عادت کنید. با تمرین استفاده از Gloo Wall می‌توانید سریع‌تر این آیتم را در میدان نبرد به کار ببرید. همچنین با تمرین پرتاب نارنجک می‌توانید با سرعت بیشتری دشمنان خود را از پا در آورید.

پس از شلیک حرکت کنید

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از پلیرهای پابجی موبایل مرتکب می‌شوند این است که پس از شلیک در همان نقطه می‌ایستند. زمانی‌که به انمی شلیک می‌کنید، موقعیت مکانی شما برای دشمن روی مینی مپ مشخص می‌شود. بنابراین بهتر است پس از تیراندازی به سرعت حرکت کنید و در نقطه دیگری قرار بگیرید. به این ترتیب پیدا کردن موقعیت خود را برای انمی سخت‌تر خواهید کرد. این کار به ظاهر ساده، احتمال حمله به شما را کاهش می‌دهد.

بیش از حد کمپ نکنید

کمپ کردن در خانه‌ها یکی از استراتژی‌هایی است که در فری فایر کمک زیادی به شما می‌کند؛ به‌خصوص اگر جزو بازیکنان تازه‌کاری باشید که نمی‌خواهند به طور مستقیم با انمی درگیر شوند. اما کمپ کردن کمک زیادی به ارتقا مهارت‌های شما نمی‌کند. به جای آنکه مدت زیادی از وقت خود را برای کمپ کردن سپری کنید، بهتر است نحوه مقابله با انمی را یاد بگیرید و با تمرین مهارت‌های مبارزه، تجربه بیشتری به دست بیاورید.

چتر نجات خود را باز نکنید

پس از گذشت مدت کوتاهی از پرش از هواپیما، می‌توانید چتر نجات خود را باز کنید. اما بهتر است این کار را انجام ندهید. باز کردن چتر نجات سرعت سقوط شما را کاهش می‌دهد. در نتیجه شما دیرتر از بازیکنان دیگر فرود خواهید آمد. به خاطر داشته باشید که بازیکنانی که زودتر از شما فرود می‌آیند می‌توانند به شما که در حال فرود هستید شلیک کنند. چتر نجات شما به طور خودکار با نزدیک شدن به زمین بازی می‌شود؛ بنابراین نیازی نیست نگران باز شدن آن باشید. به‌علاوه، اگر زودتر از پلیرهای دیگر فرود بیایید، می‌توانید زودتر اسلحه و تجهیزات برای خود بردارید.

به جای راه رفتن بدوید و از مناطق شهری دوری کنید

به محض فرود آمدن بر روی جزیره، شروع به دویدن کنید. لحظه فرود بر روی جزیره زمان مناسبی برای مبارزه نیست. بیشتر مبارزات در مناطق شهری صورت می‌گیرند، بنابراین بهتر است در ابتدای بازی از این مناطق دوری کنید. هدف شما در ابتدای بازی باید حفظ فاصله با بازیکنان دیگر باشد. اگر نمی‌خواهید وارد درگیری شوید، بهتر است اجازه دهید پلیرهای دیگر یکدیگر را حذف کنند. همچنین بهتر است سعی کنید در یک نقطه ساکت و خلوت فرود بیایید. معمولا میانه مپ، منطقه‌ای است که مبارزه شدت بیشتری دارد. اگر در این منطقه فرود بیایید، شانس کشته شدن شما در ابتدای بازی بالا است. بنابراین بهتر است از یک وسیله نقلیه برای رفتن به نقاط دیگر استفاده کنید و سریع‌تر از آن منطقه دور شوید.

تا جای ممکن از وسایل نقلیه دوری کنید

اگر به صورت انفرادی بازی می‌کنید، بهتر است تا جای ممکن از وسایل نقلیه دوری کنید؛ مگر در مواقع ضروری. وسایل نقلیه سروصدای زیادی ایجاد می‌کنند و به‌راحتی از فواصل دور دیده می‌شوند. اگر می‌خواهید از وسایل نقلیه استفاده کنید، این کار را تنها در مدت زمان کوتاهی انجام دهید و پس از پیاده شدن از ماشین، به سرعت از آن دور شوید. اگر به صورت تیمی بازی می‌کنید، استفاده از وسایل نقلیه راحت‌تر خواهد بود؛ یکی از اعضای تیم می‌تواند رانندگی کند و دیگری به انمی شلیک کند. رانندگی تنها در مبارزات تیمی کاربردی است اما در بازی‌های انفرادی ریسک بزرگی به‌شمار می‌رود.

آرمور و تجهیزات حفاظتی از اسلحه مهم‌تر است

بیشتر بازیکنان به محض فرود تلاش می‌کنند اسلحه به دست بیاورند. اما بهتر است علاوه‌بر اسلحه به فکر پیدا کردن آرمور و تجهیزات دفاعی نیز باشید. حتی اگر بهترین اسلحه را در بازی داشته باشید اما آرمور تهیه نکرده باشید، یک گلوله اسنایپر کافی است تا شما را به سرعت از بازی حذف کند. بهتر است در ابتدا یک هلمت یا کلاه تهیه کنید زیرا در این بازی خطر هدشات شدن شما را تهدید می‌کند. هدشات دمج بسیار بالایی دارد می‌تواند با یک ضربه شما را از بازی حذف کند. حتی اگر هیچ اسلحه‌ای ندارید، باید تجهیزات محافظتی برای خود تهیه کنید تا در مواقع ضروری از کامبت‌ها فرار کنید. به خاطر داشته باشید که هدف شما از این بازی بقا است.

قانع باشید

در بازی فری فایر شما جعبه‌هایی برای شما ایردراپ (airdrop) می‌شوند که می‌توانید آیتم‌های مختلفی را از آن‌ها لوت کنید. این جعبه‌ها معمولا حاوی بهترین سلاح‌ها و آرمورها در بازی هستند، بنابراین بسیار وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسند. معمولا بازیکنان با دیدن ایردراپ به سرعت به سمت این جعبه‌ها حرکت می‌کنند. اما بهتر است این کار را انجام ندهید. به خاطر داشته باشید که بازیکنان دیگر هم ایردراپ را می‌بینند و ممکن است ده‌ها پلیر به طور همزمان در حال دویدن به سمت جعبه باشند. به جای این کار می‌توانید به سمت محل فرود آمدن ایردراپ حرکت کنید و برای حمله به چند نفر از حریفانتان آماده شوید. پلیرهای حریص مدت چندانی در بازی فری فایر دوام نمی‌آورند.

از هدفون استفاده کنید

استفاده از هدفون اهمیت زیادی در بازی فری فایر دارد. زیرا به شما کمک می‌کند صدای بازیکنان دیگر را به راحتی بشنوید؛ به‌خصوص در مکان‌های بسته. اگر هدفون داشته باشید و به دقت گوش کنید، می‌توانید ورود بازیکنان به اتاق‌ها را تشخیص دهید. البته به همین دلیل است که توصیه می‌شود به سرعت حرکت نکنید، زیرا انمی شما نیز می‌تواند صدای شما را بشنود.

به جای دویدن با احتیاط راه بروید

ممکن است در این قسمت برای شما سوال پیش بیاید؛ زیرا در ابتدای این راهنما دویدن را به جای راه رفتن توصیه کردیم. دویدن در ابتدای بازی و پس از فرود آمدن بر روی جزیره برای شما کاربردی است. اما قوانین مبارزه در طول فازهای مختلف بازی تغییر می‌کند. شما باید دائما در حال حرکت باشید، اما این به معنای دویدن نیست. هرگونه تحرکی در میدان نبرد می‌تواند موجب جلب توجه شود و دویدن شما در محوطه بازی می‌تواند به‌راحتی توجه دیگر بازیکنان را به شما جلب کند. بهتر است به آرامی و با احتیاط حرکت کنید و از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنید. سعی کنید در داخل ساختمان‌ها بمانید و مطمئن باشید از یک سمت در امان هستید. به خاطر داشته باشید که نیازی نیست برای بررسی اتاق‌ها وارد ساختمان شوید. این کار را می‌توانید با نگاه کردن به پنجره‌ها انجام دهید.

 

به مینی مپ توجه کنید

در طول بازی باید همیشه به مینی مپ توجه کنید. شما می‌توانید لوکیشن دیگر بازیکنان را از روی مینی مپ تشخیص دهید. زمانی‌که یکی از پلیرها شلیک می‌کند، آن بازیکن با یک فلش قرمزرنگ بر روی مپ نشان داده می‌شود. نوک فلش مشخص می‌کند که پلیر به کدام جهت نگاه می‌کند. شما می‌توانید از این ویژگی به نفع خود استفاده کنید. اگر یک فلش قرمز رنگ روی مینی مپ مشاهده کردید، به این معنا است که یک بازیکن دیگر در نزدیکی شما قرار دارد و شما باید به سرعت به فکر حمله یا فرار باشید.

کلام پایانی

برای پیشرفت در بازی فری فایر، بهتر است ابتدا روی مهارت‌های خود کار کنید و سپس وارد مبارزات اصلی شوید. به خاطر داشته باشید که تمرین و ممارست می‌تواند از شما یک بازیکن حرفه‌ای بسازد. در این راهنما تلاش کردیم برخی از بهترین روش های پیشرفت در بازی فری فایر را برایتان شرح دهیم. این راهکارهای به ظاهر ساده تاثیر بسیار زیادی بر روی گیم‌پلی و پیشرفت شما در بازی دارد و به شما کمک می‌کند تجربه بسیار بهتری از بازی فری فایر داشته باشید. اگر می‌خواهید در کنار این موارد، به ارتقا سطح خود در بازی کمک کنید، می‌توانید از طریق وبسایت فروشگاه ونوم، جم فری فایر خریداری کرده و به صورت آنی تحویل بگیرید. با خرید جم فری فایر به امکانات و آیتم‌های غیررایگان بازی دسترسی خواهید داشت

 

ارسال نظر