NFT‌های تولید شده با ابزار رایگان OpenSea جعلی هستند

ابزار ساخت NFT رایگان OpenSea، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای آنلاین NFT، برای ساخت آثار جعلی و اسپم استفاده شده است.

NFT‌های تولید شده با ابزار رایگان OpenSea جعلی هستند

شرکت OpenSea، روز پنجشنبه اعلام کرد که ابزار ساخت NFT رایگان این شرکت به طور گسترده برای ارتکاب کلاهبرداری و ایجاد اسپم مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

این اطلاعیه که توسط Vice News مشاهده شد، برای توجیه تغییر سیاست اخیر OpenSea بود. سیاست جدید کاربران را به ایجاد تنها پنج مجموعه با حداکثر 50 NFT در هر مجموعه با استفاده از این ابزار رایگان محدود می‌کرد.

ابزار «Lazy minting» این شرکت ابتدا در سال 2020 برای هنرمندان کوچکی که می‌خواهند وارد این حوزه شوند، ایجاد شده بود تا آن‌ها هزینه گس اتریوم (هزینه‌ای که استخراجگران برای نوشتن داده‌های جدید در بلاک چین دریافت می‌کنند) را در ابتدا پرداخت نکنند.

بااین‌حال OpenSea اعلام کرد که اخیرا سوءاستفاده از این ابزار افزایش شدیدی داشته است. «در واقع بیش از 80 درصد NFTهای تولید شده با این ابزار، سرقت هنری، جعلی و اسپم هستند.»پلتفرم OpenSea NFT

در پاسخ به این معضل، شرکت OpenSea اعلام کرد که تعداد NFT‌هایی را که کاربران می‌توانند به‌صورت رایگان ایجاد کنند را محدود می‌کند. این تصمیم با واکنش شدید جامعه مواجه شد و کاربران شکایت کردند که نمی‌توانند مجموعه‌های خود را تکمیل کنند یا کارهای جدید را آپلود کنند که باعث شد OpenSea این محدودیت را لغو کند و در همان روز از کاربرانش عذرخواهی کند.

OpenSea در توییتر رسمی خودنوشت: «هر تصمیمی که می‌گیریم، با درنظرگرفتن تولیدکنندگان محتوا می‌گیریم. ما در اصل قرارداد ویترین فروشگاه مشترک خود را ایجاد کردیم تا ورود تولیدکنندگان محتوا به این فضا را آسان کنیم. ما این تصمیم را به‌آسانی نگرفتیم. ما این تغییر را برای رسیدگی به بازخوردهایی که از کل کاربران دریافت می‌کردیم، انجام دادیم. بااین‌حال، ما باید پیش‌نمایش آن را با شما قبل از انتشار آن در میان می‌گذاشتیم.»

مسائل جدید OpenSea مشکل روبه‌رشدی را که هنرمندان و عکاسان در مورد NFT با آن مواجه هستند را برجسته می‌کند. کلاهبرداران و بات‌ها تعداد بی‌شماری از این سازندگان محتوا را هدف قرار داده‌اند، آثار هنری آن‌ها را دزدیده و آن‌ها را در بازارهایی مانند OpenSea آپلود می‌کنند تا مجموعه‌هایی ایجاد کنند و سود ببرند.

به گفته PetaPixel، برخی از سازندگان شکایت کرده‌اند که OpenSea در پردازش درخواست‌های حذف، کُند است و به قربانیان سرقت و کلاهبرداری پشتیبانی ضعیفی ارائه می‌دهد.

روز پنجشنبه، این شرکت اعلام کرد که در حال کار بر روی چندین راه‌حل برای حمایت از سازندگان و جلوگیری از سوءاستفاده از این ابزار رایگان است.

شرکت OpenSea همچنین در توییتر خود اظهار داشت: «ما متعهد می‌شویم که این تغییرات را پیش از انتشار با شما در میان بگذاریم. لطفا در این مسیر به ما بازخورد بدهید.»

ارسال نظر