چین درصدد تصاحب تاج تسلا

شرکت خودروسازی  (BYD) بی. وای .دی  چین قصد دارد تاج تلسا ( tesla ) را به عنوان بهترین تولید کننده خودرو های برقی باطری دار از ان خود کند.

چین درصدد تصاحب تاج تسلا

به گزارش کلیک، به گفته تحلیلگران این تغییر ماهیت خودروهای جهانی به خودروهای برقی را نشان می دهد؛ بی.وای .دی( BYD) در سال گذشته تسلا (tesla) را در تولید شکست داد، ولی در مجموع خودروهای امریکایی در سه ماهه اول جایگاه برتری را نسبت به خودروهای چینی پیدا کردند.

سازنده خودروهای بی وای دی( BYD )چینی در حال پیشی گرفتن از تسلا (tesla) است.

طبق گزارش کانترپوینت ریسرچ در فروش خودروهای الکتریکی با باطری، انتظار می رود سهام بازار خودوروهای برقی گسترش یابد.

بر اساس محاسبات CNBC فروش خودرو با باطری برقی تقریبا ۲۱ در صد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۴۲۶،۰۳۹ دستگاه رسید. همچنین تحویل سه ماهه دوم تسلا tesla به ۴/۸ در صد کاهش به ۴۴۲۹۵۶ دستگاه رسید.

در این خصوص کانترپوینت گفت: چین یک نیروی مسلط در بازار تولید خودروهای برقی است و فروش خودروهای برقی چین  ۴ برابر خودروهای امریکای شمالی در سال ۲۰۲۴ است.

طبق گزارش کانتر پوینت چین تا سال ۲۰۲۷ بیش از ۵۰ در صد سهم بازار فروش جهانی (bev )خودروهای برقی با باطری دار را در اختیار خواهد داشت و پیش بینی می شود فروش (bev) چین در سال ۲۰۳۰ بالاتر از فروش ترکیبی امریکای شمالی و اروپا باشد.

این در حالی است که ماه گذشته اتحادیه اروپا اعلام کرد که برای مقابله با تهدید صدمات قابل پیش بینی و قریب الوقوع به صنعت اتحادیه اروپا تعرفه های بیشتری بر شرکت خودروسازی برقی چین اعمال خواهد کرد.

گفتنی است بی وای دی (BYD) مشمول تعرفه ۱۷/۴ در صدی خواهد بود.

بر اساس این گزارشLee دستیار مدیریت کانترپوینت ریسرچ گفت: نرخ تعرفه های جدید اتحادیه اروپا برای خودروهای برقی چینی با هدف همسان سازی زمین بازی برای تولید کنندگان خودروهای برقی اروپایی است که رقیب خودروهای ارزان قیمت چینی هستند.

lee افزود: این تعرفه ها ممکن است خودروسازان چینی را به سمت بازارهای نو ظهور مانند خاورمیانه ، آفریقا، آمریکای لاتین،آسیای جنوب شرقی، استرالیا و نیوزلند سوق دهد. بر اساس این گزارش پیش بینی می شود که فروش جهانی bev ،خودروهای برقی و باطری دار در سال ۲۰۲۴ به ۱۰ ملیون  برسد که همزمان با کاهش مداوم خودروهای موتور احتراق داخلی است زیرا خودروهای برقی مقرون به صرفه تر و کم هزینه تر است.

 

ارسال نظر