راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ مناسب

لپتاپ هایی که برای بازی مورد استفاده قرار می گیرند باید ازسخت افزارهای متفاوتی از لپتاپ های معمولی بهره مند باشند تا بتوانند با بهترین کیفیت کاربر را وارد جو بازی کنند.

راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ مناسب

کلیک - همه گیر شدن استفاده از بازیهای کامپیوتری در بین قشر جوان باعث به جنبش در آمدن بازار لپتاپ و تجهیزات سخت افزاری مرتبط با آن شده است و همین جنبش هم باعث تحرک بیشتری در بازار برندها و در نتیجه افزایش رقابت مابین آنها و معرفی محصولات برتر شده است.
در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی سخت افزارهایی که باید در یک لپتاپ مخصوص بازی وجود داشته باشد به معرفی برندهای لپتاپ مخصوص بازی و تجهیزات آن بپردازیم تا بتوانیم راهنمای خوبی برای کسانی که قصد خرید لپتاپ برای بازی دارند را گردآوری کنیم.

بازیهای خارق العاده ای که در چند سال اخیر ساخته شده اند باعث معرفی با فناوری های جدید و بسیار عالی حافظه گرافیکی GDDR شده است که در کنار آنها توانسته ایم تجربه ی جدیدی از فضای گرافیکی و پر هیجان بازیها را داشته باشیم.بدون معطلی به معرفی لپ تاپ های مخصوص بازی می پردازیم و از امکاناتی که باید در آنها باشند تا ویژگی یک لپ تاپ بازی را داشته باشند و نکات جانبی آنها مطلع شوید.
gallery-shot_laptops_17_06
مهمترین مسئله ی یک لپتاپ بازی حافظه ی گرافیکی مورد استفاده در آن است،در جدید ترین لپتاپ های مخصوص بازی حافظه گرافیکی معادل ۴ گیگابایت است که این مقدار با بخشی از رم جمع می شود و سرجمع ۶ گیگابایت حافظه گرافیکی در اختیار کاربر قرار می دهد. یکی دیگر از موارد جالب لپتاپ های بازی استفاده از دو پردازنده گرافیکی همزمان در یک لپ تاپ می باشد، که موسوم به SLI (گرافیک انویدیا) و CrossFire (گرافیک AMD) می باشند.
در این روش دو پردازنده ی گرافیکی به طور همزمان کار گرافیکی بر روی تصویر را پردازش می کنند و نتیجه در نهایت بر روی مونیتور پخش می شود. با این روش ۴۰ درصد کارایی لپتاپ در ضمن بازی بالا می رود.روش گرافیک SLI برتری بهتری به استفاده از کارت گرافیکی با پردازنده های بالاتر دارد در یکی از نمودارهایی که به تازگی منتشر شده است لپتاپی با دو پردازنده K4770 مخصوص بازی در کنار پردازنده Q 4900 خروجی فریم برثانیه بهتری ارائه می کند.
این عالی است از آن جهت که می توانید از یک بازی با گرافیک بالا لذت ببرید .

اگر می خواهید یک لپتاپ عالی برای بازی را بشناسید به نکات زیر دقت کنید:
• لپتاپی که باید برای بازی استفاده شود نباید دارای پردازنده های CPU Core i5 باشد یک لپتاپ عالی برای بازی باید داری سی پی یو Core i7 باشد مدل ها آنها باید پسوند MQ داشته باشند.
• مدل پردازنده ای که در این لپتاپ ها باید باشد پردازنده های اینتل AMD است از لپتاپ های مناسب برای بازی می توان به لپ تاپ ایسوس ۵۷۵۰ جی کی و آلین ویر ام ۱۸ اشاره کرد که هر دو از پردازنده اینتیل ۴۷۰۰MQ Core i7 استفاده می کنند که دارای ۴ هسته واقعی و ۴ هسته ی مجازی می باشند.
• حداقل رم پیشنهادی برای لپتاپ شما باید ۶ گیگ باشد ولی ۸ گیگ سازگاری بهتری با این تجهیزات دارد.
• اندازه ی نمایگشر لپتاپ حداقل ۱۵٫۶ اینچ باید باشد، اغلب مانیتورهایی که برای بازی ساخته می شوند بالای ۱۷ اینچ هستند استفاده از پنل IPSدید بهتری نسبت به پنل ITNبه شما می دهد.
• میزان هارد مورد استفاده در لپتاپ باید ۷۲۰۰ دور در دقیقه باشد چون تکنولوژی مورد استفاده در بازی ها مبتنی بر فلش می باشد و این میزان سرعت برای دسترسی به فایل های مربوط به بازی و بارگذاری آن کمک زیادی می تواند بکند.
• کیبورد این لپتاپ ها به فراخور کاربرد آن باید متفاوت طراحی شود ،دکمه هایی که در بازی استفاده می شوند باید درشت تر طراحی گردد، کیبورد نوری بهترین گزینه ای است که شرکت های سازنده ی لپتاپ از آن استفاده می کنند. به طور مثال MSI و شرکت DELL در برند ALIENWARE 18 از کیبورد رنگین کمانی استفاده میکنند.
• تاچ پد لپتاپ های بازی باید بزرگ باشد و قابلیت چند لمسی بودن را داشته باشد .
• بهترین نوع سیستم خنک کننده را می توان در برند ALIENWARE شرکت DELL دید که سه فن خنک کننده دارد ولی در لپتاپ های بازی باید حداقل دو فن خنک کننده قرار داد که یکی برای پردازنده و دیگری برای کارت گرافیک مورد استفاده قرار میگیرد.
• بهترین باتری برای این گونه لپ تاپ ها، باتری ۸ سلولی یا ۹ سلولی است.چون لپتاپ برای اجرای بازی به توان بالا برای هماهنگ سازی اجزای داخلی چون رم و هارد و کارت گرافیک و ... نیاز دارد.
• بهترین گرافیک مجتمع برای این لپ تاپ ها گرافیک های بالا است.
• حداقل پورت مورد نیاز در لپتاپ های بازی دو پورت می باشد که یکی پورت HDMI و دیگری MicroHDMI یا MiniDisplay است.
این ها موارد کلی هستند که در مورد لپتاپ های بازی باید ارائه شود ولی اگر از ما در مورد قیمت و چند وچون استفاده از امکانات این لپتاپ ها از ما بپرسید باید بگوییم این لپتاپ ها سنگین وزن و دارای قیمت بالا (شروع از ۵ میلیون تومان تا الی ماشالله) می باشند برندهای معتبری که می توانید از آنها خرید کنید Razer،Alienware ،Digital Storm ،MSI ، لنوو و Blade می باشند.در این لپتاپ ها نباید آپدیت مداوم کارت گرافیکی را از یاد برد ولی شما می توانید با وجود تمام اینها از داشتن یک لپتاپ بی نظیر با صدای عالی که تمام جو عالی یک بازی را منتقل می کند لذت ببرید.

ارسال نظر