چگونه سرعت اینترنت را در ویندوز ۱۰ افزایش دهیم؟

اگر ویندوز  را بر روی سیستم ها و لپتاپ های خود نصب کرده باشید شاید با مشکل افت شدید سرعت اینترنت آن برخورد کرده باشید، علت این امر چیست؟و چگونه می توان آن را برطرف کرد؟

چگونه سرعت اینترنت را در ویندوز ۱۰ افزایش دهیم؟

کلیک- کاربرانی که از ویندوز ۱۰ استفاده کرده اند از فات شدید سرعت اینترنت در آن گله دارند و امکان دارد به فکر تعویض ویندوزشان با نسخه های قدیمی تر باشند. علت این افت شدید ویندوز ۱۰ این است که این نسخه ی جدید پهنای باند اینترنتی شما را سرقت می کند و در بخش‌هایی نیز ترافیک اینترنتی شمارا بیهوده و بدون اجازه مصرف می‌کند

البته شما می توانید ارتباطات اینترنتی ویندوز ۱۰ را بهبود ببخشید و با ممانعت از هدر رفتن ترافیک و پهنای باند ارتباط اینترنتی خود سرعت را تا بیش از ۸۰ درصد افزایش دهید برای این کار مراحل زیر را طی کنید.

به‌روزرسانی‌های خودکار

مایکروسافت اعلام کرده است که ویندوز ۱۰ آخرین نسخه از سری ویندوز خواهد بود، اما این به آن معنی نیست که به‌روزرسانی جدیدی برای این ویندوز منتشر نمی‌شود، بلکه مایکروسافت بر این عقیده است که تمام به‌روزرسانی‌های موردنیاز و حتی تغییرات بزرگ در سیستم‌عامل ویندوز در قالب بسته‌های به‌روزرسانی برای ویندوز ۱۰ عرضه می‌شود و ویندوز جدیدتری عرضه نخواهد شد. مایکروسافت برای دستیابی به این هدف و بهره‌مندسازی کاربران از آخرین به‌روزرسانی‌ها به‌طور پیش‌فرض قابلیت به‌روزرسانی در ویندوز را فعال کرده و غیرفعال کردن آن را نیز با محدودیت‌هایی مواجه کرده است.بسیاری از کاربران نیز به‌دلیل آشنایی نداشتن با روش غیرفعال‌سازی به‌روزرسانی‌ها، آن را به حال خود رها کرده و به‌ این‌ ترتیب ترافیک اینترنتی خود را برای دانلود بسته‌های به‌روزسانی از دست می‌دهند و در مواردی که دانلود بسته‌های به‌روزرسانی در حال انجام است با افت سرعت اینترنت مواجه می‌شوند

پهنای باند رزرو شده

یک خبر بد برای کاربران ویندوز ۱۰ این است که این نسخه حدود ۸۰ درصد از پهنای باند ارتباط اینترنتی شما را برای سیستم‌عامل و برنامه‌های نصب شده در آن رزرو می‌کند و تنها ۲۰ درصد از آن را در زمان اوج مصرف در اختیار شما قرار می‌دهد. برای آزادسازی این پهنای باند رزرو شده نیز می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

۱- کلیدهای Start+R را فشار دهید تا ابزار Run اجرا شود.

۲-عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

۳- مسیر زیر را دنبال کنید:

Computer Configuration »»
Administrative Templates »»
Network »» QoS Packet Scheduler

۴- Limit reservable bandwidth را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید.

۵-حالا گزینه‌ Enabled را فعال کرده و در کادر Bandwidth Limit مقدار صفر را وارد کنید.

۶- در پایان با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کنید.

با طی کردن این مراحل شما می توانید شاهد سرعت چشمگیر اینترنت خود در ویندوز ۱۰ باشید.

ارسال نظر