کمپانی آرکاس با دو گوشی با کیفیت جدید به MWC 2016 می‌آید

شرکت فرانسوی آرکاس (Archos) با دو گوشی هوشمند جدید اندرویدی به کنگره جهانی موبایل امسال می‌آید. این دو گوشی Diamond 2 Plus و Diamond 2 Note نام دارند.

کمپانی آرکاس با دو گوشی با کیفیت جدید به MWC 2016 می‌آید

همانظور که می‌دانید به زودی شاهد برگزاری نمایشگاه MWC 2016 خواهیم بود. در این نمایشگاه از گوشی‌های هوشمند متعددی رونمایی می‌شود. زمان برگزاری رسمی این رویداد از روز دوشنبه مصادف با سوم اسفند ماه تعیین شده، اما از روز یکشنبه دوم اسفند (بیست و یکم فوریه) شاهد آغاز کنفرانس‌های مطبوعاتی شذکت‌هایی همچون ال‌جی، هوآوی، سامسونگ و ... خواهیم بود.

به گزارش کلیک، یکی از کمپانی‌های خوبی که در کنگره جهانی موبایل امسال حضور پیدا می‌کند، شرکت فرانسوی آرکاس است. قرار است که این شرکت در نمایشگاه MWC 2016 از محصولات جدید رونمایی کند و دو نمونه از این محصولات امروز به طور نسبتا رسمی معرفی شدند و آرکاس این دو محصول را به نمایشگاه MWC پیش رو می‌آورد. دو محصول مد نظر به ترتیب گوشی‌های هوشمند دایموند 2 پلاس و دایموند 2 نوت نام دارند. کمپانی آرکاس همچنین پیش از این به طور رسمی تایید کرده که در نمایشگاه MWC 2016 از گوشی هوشمند Archos 50d Ogygen نیز رونمایی می‌کند، بنابراین در اصل کمپانی آرکانس طی کنگره جهانی موبایل 2016 حداقل از سه گوشی جدید و با کیفیت رونمایی می‌کند اما ما در این مقاله به دو گوشی دایموند 2 پلاس و دایموند 2 نوت اشاره خواهیم داشت.

بد نیست که نگاهی به خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری دو گوشی هوشمند جدید برند آرکاس بیاندازیم. گوشی هوشمند دایموند 2 پلاس این کمپانی از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل بهره‌مند است و رم آن ظرفیت 4 گیگابایتی را ارائه می‌کند. این گوشی هوشمند به سیستم روی چیپ (SoC) MT6755 کمپانی مدیاتک مجهز بوده و حافظه داخلی پیش فرض آن ظرفیت 64 گیگابایتی دارد. همچنین این محصول قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را نیز داراست و بدین سبب کاربران علاقمند می‌توانند با استفاده از رم میکرو اس‌دی (Micro SD) میزان فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه را افزایش دهند. دوربین اصلی و سلفی گوشی دایموند 2 پلاس آرکاس به ترتیب از سنسورهایی 20.7 و 8 مگاپیکسلی تشکیل شده و دستگاه به اسکنر اثر انگشت کاربر مجهز است. این گوشی هوشمند از پوزت اتصال USB Type C بهره‌مند بوده و باتری آن ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد. سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی این محصول هم اندروید 6.0 مارشمالو خواهد بود.

1

اما در سمت مقابل گوشی هوشمند یا فبلت دایموند 2 نوت از صفحه نمایشی 6 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل بهره‌مند است. رم آن 3 گیگابایتی بوده و دستگاه به سیستم روی چیپ Helio X20 مدیاتک با پردازنده مرکزی ده هسته‌ای مجهز می‌شود. حافظه داخلی این فبت ظرفیت مشابه 64 گیگابایتی را به همراه داشته و از اتصال رم میکرو اس‌دی به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. دوربین اصلی این محصول از سنسوری 16 مگاپیسلی بهره‌مند بوده و دوربین سلفی آن به سنسوری 8 مگاپیکسلی مجهز است. سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی فبلت دایموند 2 نوت هم اندروید 6.0 مارشمالو خواهد بود و دستگاه با باتری 3610 میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود.

کمپانی آرکاس ظاهرا قصد دارد که فبلت دایموند 2 نوت را با قیمتی معادل 249 یورو عرضه کند. این موضوع در حالیست که قیمت گوشی دایموند 2 پلاس برابر با 199 یورو در نظر گرفته شده است. گفته شده که هر دو گوشی نامبرده شده طی ماه می عرضه می‌شوند، اما جزئیات دقیق‌تر مربوط به مکان‌های عرضه آن و همچنین قیمت‌های مختلف محصول ارائه نشده است. هر دو گوشی هوشمند نامبرده شده توسط کمپانی آرکاس به رویداد MWC 2016 آورده می‌شوند و در این نمایشگاه به معرض دید عموم قرار خواهند گرفت. نظر شما در رابطه با دو گوشی هوشمند جدید کمپانی فرانسوی آرکاس چگونه است؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر