صندلی "موو" انرژی جنبشی شما را به الکتریسیته تبدیل می کند

تا بحال به این فکر کردید که از صندلی که روی آن نشسته اید برق تولید شود و توسط آن بتوانید اسمارت فون خود را شارژ کنید؟

صندلی "موو" انرژی جنبشی شما را به الکتریسیته تبدیل می کند

عصبانی هستید؟ منتظر نتایج امتحانید و آرام و قرار ندارید؟ فکر می کنید که آیا امکان شارژ موبایل شما وجود داشته باشد؟ آنهم در حالتی که روی صندلی نشسته اید و مدام پایتان را به زمین یا دسته ی صندلی می زنید. یک بار دانشمندان و محققان روی این موضوع به تحقیق و جستجو پرداختند که چطور می شود از انرژی استرس و بی قراری برق تولید کرد؟ که در نهایت طراح آلمانی "ناتالی توگلز" اولین صندلی را اختراع کرد که می تواند انرژی جنبشی را به الکتریسیته تبدیل کند و توسط آن شما بتوانید اسمارت فون و یا گجت خود را شارژ کنید.

moov-chair-5-970x647-c

"موو" اسمی است که به این صندلی داده شده که انرژی جنبشی را به انرژی الکتریسیته تبدیل کند و قابلیت شارژ گجت ها و اسمارت فون ها را نیز داشته باشد. برای استفاده، فردی که روی صندلی نشسته است باید یک کانکتور یا رابط USB به صندلی متصل کند و رو صندلی بشیند تا سنسور ها و سیستم مربوطه فعال شوند. هنگامی که یک فرد رو صندلی می نشیند، با لرزش ایجاد شده سنسورهای موجود در صندلی به کار می افتند و باعث به وجود آمدن جریان برق مختصر و ناچیزی می شوند علاوه بر آن تکان ها و لرزش های متمادی هنگامی که روی صندلی نشسته اید باعث می شود تا انرژی الکتریسیته تولیدی ادامه پیدا کند و به میزان کافی برسد تا جوابگوی شارژ تلفن همراه و یا گجت شما باشد.
moov-chair-3-970x647-c

طراح آلمانی و مخترع این وسیله از علم و ویژگی های مواد پیزوالکتریک استفاده کرده تا این قابلیت را داشته باشد و از انرژی جنبشی انرژی الکتریکی تولید کند.

ایده اصلی و پایه ای این صندلی و طرح به یک قضیه و داستان شخصی برمی گردد. هنگامی که بچه بودم من را مجبور می کردند که همش روی صندلی ساکت و بی سر و صدا بنشینم، ولی من همیشه تمایل به جنب و جوش زیاد و تحرک داشتم و این همیشه برای من معضل به حساب میامد و اصلا دوست نداشتم که بی تحرک و ساکن باشم، برای همین از همان بچگی به فکر اختراع یک وسیله بودم که هم روی آن بتوانم تحرک داشته باشم و از این تحرک نیز استفاده سودمندی ببرم، بنابراین صندلی اختراع کردم که تحرک و جنب و جوش روی آن ضروری باشد و صندلی مرده و بی تحرکی نباشد. این صندلی مناسب آن دسته از افرادی است که روی صندلی عادت دارند مدام پای خود را تکان دهند و یا با پای خود ضربه های مداوم روی زمین بزنند یا عادت های این چنین هنگام نشستن دارند. "ناتالی توگلز (طراح و اختراع) "

moov-chair-6-970x647-c

این اولین نوع صندلی از مدل خودش است و هنوز به آن صورت شناخته شده نیست و هنوز مشخص نشده که چقدر طول می کشد تا موبایل یا گجت شما شارژ شود و معرفی، عرضه و شناخته شدن آن شاید کمی زمان بر باشد ولی قطعا از نوآوری ها و تکنولوژی های پرطرفدار محسوب خواهد شد. علاوه بر ویژگی تبدیل انرژی جنبشی به الکتریسیته یک باتری در صندلی تعبیه شده تا انرژی جنبشی را مداوم به الکتریسیته تبدیل کند و در زمانی که نیاز به استفاده از الکتریسیته نیست آن را ذخیره کند و در صورت نیاز از آن استفاده شود.

moov-chair-2-970x647-c

ارسال نظر