تقویت قابلیت های واقعیت مجازی توسط اینتل

جریان ثابت شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی که در سرگرمی‌های تکنولوژیکی فعالیت می‌کنند، روبه افزایش است. این بار شرکت اینتل و محصولات/خدمات مرتبط این شرکت است که به استارت آپ ریپلای تکنولوژی با ارزش ۱۷۵ میلیون دلار دست یافته است.

تقویت قابلیت های واقعیت مجازی توسط اینتل

به گزارش کلیک، ریپلای از دوربین‌های با رزولوشن بالا و عملکرد محاسباتی بالا استفاده می‌کند تا به تماشاگران اجازه دهد رویدادهای ورزشی را از هر زاویه ممکن تماشا کنند.

طبق گفته برایان کرانیچ مدیرعامل اینتل، این قرارداد به اینتل کمک می‌کند تا در بازار واقعیت مجازی کار کند که از سال گذشته با شرکت‌هایی همچون گوگل و فیس بوک داغ شده است. به طور خاص این خرید به اینتل مزیت فناوری "دیجیتالی شدن ورزش" را می‌دهد. اورن یوگو مدیر عامل ریپلای تکنولوژی انتظار دارد پس از امضای قرارداد به اینتل با عنوان معاون رئیس به‌ آنان بپیوندد.

اینتل از سال ۲۰۱۳ با ریپلای تکنولوژی مشغول همکاری بوده و این شانس را داشته است که ماه گذشته در بازی NBAآل استار، فناوری ۳D ریپلای را به نمایش گذارد. این رویداد در تلویزیون و به‌صورت آنلاین با استفاده از فناوری free-dimensional شرکت ریپلای پخش شد.

ریپلای یک ویدئوی ۳D با استفاده از دوربین ۲۸ با کیفیت عالی استفاده کرد که در نقاط مختلف ورزشگاه کار گذاشته شده و به سرور اینتل متصل بود. این سیستم به شبکه‌های تلویزیونی اجازه می‌داد دید ۳۶۰ درجه از بازیکنان اصلی به نمایش درآورند.

کرانیچ در مقاله‌ای که ماه گذشته منتشر شد، نوشت: "بیش از قبل همه چیز در ورزش دیجیتالی و قابل اندازه‌گیری می‌شود. هرکاری که در ورزش انجام می‌شود اکنون می‌تواند به صورت قطعه‌ای از داده دخیره شود."

بازار ورزش همه جانبه

اینتل گفت در نظر دارد از فناوری ۳D ریپلای برای بهبود خدمات ورزشی همه جانبه استفاده کند. ورزش همه جانبه به محاسبات با کارایی بالا، که اینتل برای آن معروف است و همچنین ساخت محصولات/خدمات ابری نیاز دارد. برای ورزشکاران، مربیان، پخش کنندگان و طرفداران، قابلیت ضبط و تحلیل و به اشتراک گذاشتن داده‌ها، ابعاد جدیدی به بازی‌ها اضافه می‌کند.

طبق اظهارات وندل، نه تنها این داده‌ها ورزش را از هر زاویه ممکن در زمان انجام، قابل پخش می‌کند بلکه به ورزشکاران نیز داده‌های بیشتری می‌دهد که بتوانند از آن برای تمرین‌های بعدی استفاده کنند. همچنین افزودن داده‌ها به رویدادهای ورزشی داوری آن‌ها را ساده‌تر،سریع‌تر و بی‌طرف‌تر می‌کند.

اخبار این معامله یک هفته پس از انتشار این خبر که اینتل در نظر دارد با ساخت یک هدست واقعیت افزوده، بیش از پیش وارد این زمینه شود، به‌گوش رسید. بنا به گزارش‌ها اینتل قصد دارد از فناوری دوربین RealSense 3D برای سودمندتر شدن هدست خود استفاده کند.

منبع: toptechnews

ارسال نظر